Българският потребител все по-често се доверява на онлайн магазини при покупка на електроника и компютърна техника

Изследване на eMAG.bg показва, че новите технологии променят потребителските навици при пазаруване
по статията работи: Данаил Казаков
Българският потребител все по-често се доверява на онлайн магазини при покупка на електроника и компютърна техника

Използваният по-широк набор от "умни" устройства за достъп до интернет и повишаващото се доверие в онлайн магазините са основните фактори за ръста на покупки в мрежата. Това сочи вече традиционното изследване на eMAG.bg, насочено към промяната на потребителските нагласи на българските потребители. Към края на април тази година двойно повече българи заявяват готовност за пазаруване онлайн в сравнение с данните от месец октомври 2013 г. През тези 6 месеца сериозен скок от 14% бележи делът на клиенти, закупили електроника и компютърна техника онлайн. Основни причини за това са проведените коледни и новогодишни промоционални кампании, както и повишеният интерес на българина към иновативни технологии.

Според проучването все още настолните компютри и лаптопите са основните устройства за интернет достъп, като делът на PC-тата бележи спад с 3.9%, докато лаптопите стабилно повишат разпространението си (+2.2%). Десктоп компютрите и лаптопите са и най-използваните платформи за онлайн покупки – съответно с дял от 48.6% и 46.6% от пазаруващите онлайн. Тенденцията е за огромно засилване влиянието на мобилния интернет върху поведението на потребителите – 57.65% е ръстът на "умните" мобилни устройства, чрез които българите посещават интернет. За последните 6 месеца с 67% се е увеличил броят на потребителите, посетили eMAG.bg през мобилните си телефони, което се равнява на 18% от трафика на онлайн магазина.

Проучването сочи още, че eMAG е един от трите най-разпознаваеми онлайн магазина сред потребителите, като три пъти повече българи знаят за дейността на марката в сравнение с предишния анализиран период. До този момент eMAG.bg е бил посетен общо 20 милиона пъти, като всеки втори поне веднъж е разглеждал офертите на търговеца. От гледна точка на продажбите еMAG.bg е най-влиятелният онлайн магазин в България, следван от eBay.

Друг важен извод от изследването, направен въз основа на отговорите на респонденти, извършили поне една покупка от eMAG.bg, е, че най-важни за онлайн потребителят са качеството на продукта, ниската цена, големият брой промоционални оферти, лесният и бърз начин за поръчка на стоки онлайн, както и безплатната доставка.

eMAG e най-големият онлайн търговец в Централна и Източна Европа с над 1 100 000 нови клиенти през 2013 г. в България, Румъния и Унгария. От навлизането си на българския пазар през септември 2012 г. еMAG постига 50% пазарен дял при продажбата на електроника, а успехите на марката се дължат на лоялната политика, добрите цени и промоционалните кампании, които еMAG провежда.

*Проучването, инициирано от най-големият онлайн търговец в Централна и Източна Европа – eMAG, е направено от независимата агенция Daedalus Millward Brown в периода 27 март - 11 април. Чрез пряко индивидуално интервю са изследвани 2000 респонденти, представители на градското население, на възраст между 18-55 години, като извадката е направена по признаците пол, възраст, образование и тип населено място. Данните са сравнени с предишното идентично проучване, проведено към октомври 2013 г., и дават възможност да се проследят тенденциите на българския онлайн пазар.

 реклама