Български студенти спечелиха второ място в Intel Business Challenge Europe 2012

Intel обяви победителите в Intel Business Challenge Europe 2012 по време на Европейския форум за нови идеи
по статията работи: Петър Чернев
Български студенти спечелиха второ място в Intel Business Challenge Europe 2012
Снимка: Intel

Насърчаването на предприемаческия дух е изключително важно за Европейската конкурентноспособност и създаването на работни места, особено от гледна точка на младежката безработица

Акценти:

  • Общо 120,000 долара награден фонд (50,000 долара в парична стойност и 70,000 долара под формата на разходи за пътуването и участието в световния финал) бяха раздадени  на пет отбора от Дания, България, Швеция и Франция за проекти в областта на биохимикалите, обработване на изображения, инфрачервен химически анализ, соларна технология и топлинна енергия на тялото.
  • Топ 24 отбора от 15 държави бяха избрани от общо 4,000 подадени заявления за участие на европейските финали в Сопот, Полша. Петимата победители ще се съревновават на Intel® Global Challenge в Калифорнийския университет Бъркли през ноември 2012 година.
  • Biosyntia от Дания спечели голямата награда от ,000 за очакващ патент проект, който помага на производителите на химикали да преминат от химическо към биологическо производство като едновременно с това намалят разходите и въглеродните (CO2) емисии.
  • Наградите бяха връчени от Йежи Бузек, бивш председател на Европейския парламент, по време на Европейския форум за нови идеи и Кристиян Моралес, вицепрезидент и генерален мениджър на Intel за Европа, Близкия изток и Африка.

Български отбор се класира на второ място в състезанието за представяне на технологичен бизнес план Intel Business Challenge Europe 2012, което помага за идентифицирането и подкрепата на най-силните предприемачески идеи сред студенти и дипломанти в Европа. Състезанието проведено успоредно с Европейския форум за нови идеи (Intel Business Challenge Europe 2012 (EFNI), който събира на едно място политици, представители на академичните среди и бизнес лидери в дискусия за бъдещето на Европа, Intel Business Challenge Europe има за цел да открои следващото поколение от предприемачи и да подкрепи културата на иновациите чрез идентифициране и възпитаване на талантливи млади хора, които притежават необходимата страст, за да превърнат една добра идея в голям бизнес.

Петимата победители бяха наградени, с част от наградния фонд от 50,000 долара от Йежи Бузек, бивш Председател на Европейския парламент и Кристиян Моралес, Вицепрезидент и генерален директор на Intel Eвропа, Близкия изток и Африка и ще представят Европа на финалите на Intel Global Challenge 2012 в Калифорнийския университет Berkeley през ноември 2012. Избрани от жури включващо venture capitalists, бизнес лидери, представители на академичните среди и експерти от индустрията на Европейските финали, отборите победители трябваше да демонстрират технологично решение, което е способно да се превърне в истински бизнес чрез представяне на ясно стойностно предложение, бизнес план и потенциален пазар.

Първата награда от 25,000 долара беше присъдена на Biosyntia от Дания за тяхната работа в подпомагането на химическите производители да преминат към биологични методи, докато намаляват разходите и въглеродните емисии.

Отборът Imagga от България спечели втора награда в размер ,000 за разработването на серия продукти, които автоматизират обработването на изображения в облака. Imagga е hi-tech компания, специализирана в автоматизиран в голям мащаб анализ на изображения в облака. Проблемът на клиентите, който проектът адресира е невъзможността лесно да се отбелязва, организира и намира дигитално съдържание в непрекъснато разрастващите се публични и частни колекции от изображения. Отборът изгражда трипластова платформа от технологии, които разпознават изображения, B2B уеб услуги и онлайн и мобилни B2C инструменти, разработени на базата на тези технологии.

На трето място с  награди от 5,000 долара  са Black Silicon Solar от Швеция за система за производство на нанотехнологии за слънчеви клетки, които могат да направят цената на слънчевата енергия конкурентноспособна на добиваната от изкопаеми горива в рамките на следващите години; и IRSee от Дания за инфрачервена система за химически анализ. SmartSwitch от Франция получи наградата на инвеститора за безжичен и без батерия суич, захранван от енергията на топлината на тялото.

"Иновацията е конкурентен  и социален крайъгълен камък  на 21 век, така че е жизненоважно  да се намерят нови начини  да се стимулира предприемачески  дух", заяви Кристиян Моралес,  вицепрезидент и генерален директор, Европа, Близкия Изток и Африка, Intel Corporation. "Сега през своята седма година, Intel Business Challenge Европа показва, че сътрудничеството с неправителствените организации, академичните среди и правителствата в цяла Европа може да катализира предприемаческата дейност и да помогне на младите хора по пътя им да станат утрешните създатели на нови работни места и новатори".

Отборите победители бяха сред първоначално участвалите 4000 кандидатури, получени за Intel Business Challenge Europe и се състезаваха в повече от 20 регионални национални конкурси, в които участваха 20,000 студенти от Европа и Израел. Впоследствие те успешно преминаха през два кръга, от които бяха излъчени 24 отбора за участие в състезанието в Сопот. Всички участващи отбори получиха професионални напътствия и подкрепа по време на цялата си подготовка, за да усъвършенстват своите идеи, да създават жизнеспособни бизнес планове и да усъвършенстват своите презентации с цел привличане на интерес и инвестиции.

Intel Business Challenge Europe беше организиран  в сътрудничество с Junior Achievement-Young Enterprise и Investin. Тазгодишните победители  ще продължат да се състезават  срещу финалисти от САЩ и  APAC за международната титла на Intel ® Global Challenge в Калифорнийския  университет Бъркли, със седалище  в световния център на технологиите - Силициевата долина. В допълнение  към наградния фонд и място  на световните финали, участниците  ще имат възможност да се  срещнат с някои от най-престижните  инвеститори в Силициевата долина.

 реклама