Въпреки голямата конкуренция в козметичния бранш и факта, че производителите в страната трябва да се съревновават за пазарен дял не само с родни, но и с наложили се чуждестранни компании, се оказва, че именно българска марка е начело на проведеното от световния лидер за маркетингова информация и проучвания Nielsen изследване в категорията "Козметика за тяло".
Според данните на Nielsen най-предпочитаният от българските потребители козметичен продукт е утвърдилият се на пазара крем "Здраве" на козметичната компания "Арома". В класацията за водещи пет марки кремът има 16,1% пазарен дял, като изпреварва глобални компании като Nivea и Garnier.
Освен с марката "Здраве", българската козметична компания попада и на трето място в класацията на Nielsen с останалите си продукти, свързани с грижа за тялото, които имат общ пазарен дял 4,8%.
По данни от търговската мрежа крем "Здраве" има трайно високи продажби, които надхвърлят един милион бройки годишно и това го прави най-продаваният крем в страната. Кремът има 44-годишна история и е познат на поколения българи със своя универсален дерматологичен ефект.
Изследването на сегмент "Козметика за тяло" е проведено през лятото на 2011 г. на базата на извадка от магазини в цялата страна по методологията Retail Audit и включва всички козметични продукти – кремове, тоници, балсами, лосиони, тоалетни млека, масла, гелове – които се използват за поддържане на тялото, ръцете и ноктите, както и продукти за отслабване, стягане или против целулит.
Резултатите от изследването на Nielsen са повод за оптимизъм и показват, че има цели индустриални сектори, в които българските компании не само са конкурентоспособни, а и имат водещи позиции пред големите чуждестранни производители.