Близо 1 милион уникални посещения на www.nap.bg са регистрирани само за три месеца от началото на годината. За този период всички потребители на сайта са отворили общо 12 милиона пъти различните страници на интернет портала на приходната администрация.
Според статистиката, най-голям интерес клиентите на НАП са проявили към процедурата "Как да попълним подоходната си декларация". Тази страница е отворена над 800 000 пъти. На следващо място се нареждат разделите "Видове осигурителни вноски" със 700 000 зареждания и "Процедури – Как да…?" с 420 000.
Над 100 000 клиенти на НАП са ползвали услугите на колцетъра на приходната администрация за първите три месеца на 2012 г. Спрямо същия период на 2011 г., се отбелязва ръст от 15% на постъпилите запитвания. За първите три месеца на 2012 г. служителите от информационния център са отговорили на 73 702 въпроса, а автоматизираните услуги на 0700 18 700 са използвали 29 834 души.
Среднодневно колцентърът е обслужвал по 1400 запитвания, като в най-натоварените дни обажданията са стигали до 2000. Пропуснатите обаждания в работни дни са под 5%, а средната продължителност на едни телефонен разговор е била 4 минути.
От НАП напомнят също, че от края на март информационният център на приходната агенция работи с удължено работно време заради наближаващия край на данъчната кампания. Консултантите на агенцията отговорят на позвънявания към телефон 0700 18 700 от 8,30 до 18,30 ч. всеки делничен ден вместо, както досега, в интервала от 9 до 17,30 ч. Промяната е валидна до последния ден за подаване на данъчни декларации от физически лица – 2 май 2012 г.
На телефона на информационния център на НАП гражданите и представителите на фирми могат да получат съвет за декларирането и плащането на данъци и осигурителни вноски, както и възможност за автоматична проверка на здравния си статус или справка за регистрация по ДДС на конкретна фирма.
Обаждането към телефон 0700 18 700 е на цената на градски разговор от цялата страна от стационарен телефон и според конкретната тарифа при обаждане от мобилен.