В навечерието на срещата на върха на Двайсетте промишлено развити страни и нововъзникващи пазарни икономики на 3 и 4 ноември във френския град Кан, БТПП се присъединява към декларацията на търговските палати от страните на Г-20. С документа се призовават участниците в срещата на върха да действат заедно в дух на съвместна отговорност за общата цел – решаване на дълговата криза и осигуряване на икономически растеж.
В документа се посочва, че са необходими амбициозни и смели решения за възстановяване на доверието в световен план, за устойчив растеж, създаване на работни места и за поддържане на финансовата стабилност.
Това е възможно, както и палатата многократно е отбелязвала в свои изявления, чрез премахване на търговските бариери и гарантиране на отворен световен суровинен пазар със справедливи, устойчиви и прозрачни правила. Засилването на търговията е най-ефикасният начин за подпомагане на световния растеж и създаването на работни места.
Просперитетът зависи от способността на компетентните институции да предложат истинска правна сигурност както за местните предприемачи, така и за чуждестранните инвеститори. Българската търговско-промишлена палата е изтъквала в свои становища икономическите ползи от отварянето на пазарите за обществени поръчки към частния бизнес, както и значението на публично-частното партньорство като двигател на икономиката.
В декларацията се настоява засиленото социално измерение на глобализацията да се фокусира върху стремежа за пълна заетост и спазването на основните права на работниците.
Палатата ще продължи да настоява за създаване на благоприятна среда за разширяването на електронната търговия. Цифровата икономика може да бъде мощен двигател на устойчиво развитие, качествен и приобщаващ растеж, международна хармонизация на он-лайн правилата за търговия и насърчаване на сътрудничеството между митническите органи в различните страни.
В тази връзка Българската търговско-промишлена палата припомня, че стартира през септември т.г. първата по рода си за България мрежа за електронна търговия Еcomgrid (Electronic Commerce Grid), която улеснява партньорските контакти между български и международни фирми. Чрез нея се предоставят редица предимства за българските малки и средни фирми, като пряк достъп до международните пазари; включването на основни данни за статута и детайлни данни за произвежданите и търгувани продукти; възможности за представяне и реклама на продуктите/услугите без влагане на допълнителни разходи за това, включително и за създаване на собствен уеб сайт, както и лесно намиране на партньори.