Във връзка със сигнали на клиенти, свързани с влизането в сила на промените в Закона за електронните съобщения и действието му върху настоящите договори на потребителите, VIVACOM заявява, че всички договори за телеком услуги не подлежат на автоматично подновяване.
Забраната на спорната клауза влезе в сила на 29 декември 2011 г., но се прилага както за бъдещите, така и за настоящите договори на клиентите на всички мобилни и телеком оператори у нас.
Това означава, че всеки потребител, чийто срок на договора е изтекъл веднъж, но е бил автоматично подновен без изричното му писмено съгласие, може да бъде прекратен без неустойки по всяко време. Това става чрез едномесечно предизвестие и важи за всички договори, независимо дали са подновени автоматично преди или след влизането на закона в сила на 29 декември 2011 г.
VIVACOM беше първата компания, която премахна спорната клауза от своите договори още през март миналата година както за новите, така и за настоящите си клиенти. Телекомът нееднократно е заявявал своята позиция в подкрепа на промените в ЗЕС, които гарантират повече свобода и възможност за избор на крайния потребител и ще продължи да прилага тези промени във всичките им аспекти.