Като част от своята стратегия да осигурява лесно и достъпно пътуване, еasyJet планира да въведе фиксирано настаняване на борда на своите самолети от ноември 2012 година. Авиокомпанията вече изпробва експериментално този тип настаняване от април месец, като отчита над 800 хил. пътници, които са се възползвали от услугата в 6 000 полета.
Изследване сред тези пътници показва, че над 70% от тях смятат, че фиксираното настаняване е по-добро от сегашната система на еasyJet, заради подобрени условия на борда, а над 60% казват, че са по-склонни да използват еasyJet в бъдеще, в резултат на тази услуга.
easyJet изпробва фиксираното настаняване след проведено проучване сред пътници, което показа, че настоящият процес на качване в самолета може да бъде източник на стрес, а в някои случаи разделя пасажери, които пътуват заедно. Основните цели на направените тестове са подобряване на пътническия комфорт, без това да се отрази на точността на полетите на еasyJet - и двете от които бяха постигнати в изпълнението на пробните полети.
Изпълнителният директор на easyJet Каролин Маккол коментира:
"Това е пример как easyJet прави всичко възможно, за да улеснява пътуването и да го прави достъпно за своите пътници. Нашите клиенти имаха желание да изпробваме фиксираното настаняване за пробен период и ние сме удовлетворени от получената позитивна обратна връзка. Показахме, че можем да предлагаме тази услуга, като запазим точността на полетите - най-важният механизъм за удовлетворение сред пътниците.
Фиксираното настаняване осигурява на всички наши пътници по-добро усещане при качване в самолета и предлага възможността за избор на място на тези, които желаят. По време на пробните полети мнозинството пасажери бяха разпределяни на места, когато те се чекираха. Някои избираха точно определени места, като най-добре продаваните бяха обикновено в предната част на самолета (за тези пътници, които желаеха да слезнат бързо от самолета при пристигане), както и местата с допълнително пространство за краката, в близост до изходите.
Уверени сме, че тази стъпка ще направи по-щастливи нашите настоящи клиенти и ще привлечем нови пътници, които да летят с нас за в бъдеще."
Фиксираното настаняване ще продължи в пробни полети, а въвеждането в мрежата от дестинации се планира за следните дати:
Полети до/от | дата |
Гетуик (Южен терминал), Лутън, Станстед, Саутенд, Бристол и Глазгоу |
13 ноември |
Гетуик (Северен терминал-полети до България) | 20 номеври |
Всички пътници получават безплатно своите места за полети с easyJet, но имат право на избор на точно определено място срещу заплащане. Те могат да гарантират своето място за сядане, когато правят своята резервация, или на по-късен етап. Има три начина за тарифиране, в зависимост от предпочитаните места:
£12 за място с допълнително пространство за краката (първия ред и редовете в близост до изходите на самолета);
£8 за места в предната част на самолета (редове 2-5 на самолет A319 или 2-6 на самолет A320);
£3 за всяко останало място;
easyJet изпробва фиксираното настаняване по време на летния пиков сезон. Авиокомпанията ще въведе услугата по време на зимния сезон, когато по-малко хора пътуват, за да се гарантира плавен преход в преминаването от една резервационна система в друга. Пробният тестови период показа, че фиксираното настаняване може да бъде въведено, паралелно с поддържането на високи нива на точност на полетите, без допълнителни разходи.
Притежателите на годишната карта за членство easyJet Plus и клиентите на бизнес тарифата Flexi Fare могат да изберат предпочитано място безплатно, както и ще продължат да се възползват от предимствата за приоритетно чекиране и качване в самолета.
Пътниците, които закупят места в предната част на самолета и места с допълнително пространство за краката, също получават достъп до приоритетно чекиране и качване в самолета.
Всички пътници, които имат вече направени резервации и искат да научат дали техният полет ще бъде с фиксирано настаняване, могат да проверят това на адрес http://easyjet.u5e.com/allocated-seating/en.html