Корпорация Habanos, ексклузивен дистрибутор на всички 27 марки ръчно свити пури на Habanos, отбеляза оборот от 401 милиона щатски долара за изминалата 2011 г. Резултатите представляват близо двуцифрен растеж (9%), следвайки възходящата световна тенденция в сегмента на луксозните стоки.
Пазарният дял на Habanos възлиза на 80% в световен мащаб, което затвърждава компанията като безспорен лидер на пазара на ръчно свитите премиум пури. Изключение от страните, в които групата оперира, прави американския пазар поради наложеното ембарго.
В края на февруари тази година четиринадесетото издание на Фестивала на пурата събра повече от 1500 любители на най-добрия тютюн в света, пристигащи в Хавана (Куба) от над 70 страни.
АКЦЕНТНИ ПРОДУКТИ
Cohiba Pirámides Extra, първата фигурална витола в линията Línea Clásica на премиум бранда Cohiba на Habanos, Romeo y Julieta Churchills Reserva 2008 и Romeo y Julieta Petit Churchills, са новите акцентни продукти, които Habanos представи на Фестивала.
По време на встъпителната вечер, откриваща Фестивала Phil Manzanera, китарист и известен музикален продуцент от Roxy Music, Jack Bruce и други талантливи музиканти очароваха гостите с музикално шоу наречено "ECLECTIC-US". Сред присъстващите на концерта бе и американския актьор и музикант Jim Belushi, член на Blues Brothers и запален почитател на Habano.
Вечерта, посветена на 520-годишнината от откриването на тютюна бе проведена в Museo de Bellas Artes. Специалният гост Sergio Torres – шеф готвач от Испания, удостоен с престижната звезда на Мишлен, поглези гостите с ястие по изключително специална рецепта.
По време на Гала вечерта бяха лансирани два нови продукта - Romeo y Julieta Churchills Reserva 2008 – първата Резерва на бранда. Тази уникална пура е факт благодарение на строга селекция при създаването й. От дългия и внимателен /най-малко тригодишен процес/ на отлежаване и ферментация на най-добрия тютюн от Vuelta Abajo до дегустационната комисия, състояща се от повече от 50 експерти, които съблюдават избрания бленд да бъде с гарантиран баланс, вкус и аромат, резервата на Romeo y Julieta е продукт с лимитирано производство от само 5000 номерирани кутии, всяка от които съдържа по 20 пури. Cohiba Piramides Extra. Този Habano, направен от "селекцията на селекциите" на най-добрите тютюни от San Juan y Martinez и San Luis се отличава с нов ринг, алуминиев тубос и с иновативен дизайн, съдържащ отличителни знаци, които правят разпознаването му лесно и увеличават ексклузивността на марката.
Заедно с вечерята и дегустацията Habanos се състоя и традиционният за Фестивала благотворителен търг за умидори. Тази година сумата, която бе събрана, възлиза на 963 506 щатски долара. Шесте умидора, включени в търга, са с уникален дизайн и характеристики и принадлежат към най-престижните марки на Habanos – Cohiba, Montecristo, Romеo y Julieta, Partagas, Hoyo de Monterrey и H. Upmann. През последните 12 години безвъзмездно са дарени 10 милиона долара на кубинската обществена здравна система.
Наградите на Habanos се провеждат от 1995 г. и отличават хората, които са спомогнали за развитието на продуктите Habanos, тяхното позициониране и разпознаваемост в световен план. Тази година награда печели тютюневия производител Armando Rodríguez от Чили в категория "Продукция" и Jemma Freeman, дистрибутор на Habanos за Обединеното Кралство в категория "Бизнес". Jim Belushi, Phil Manzanera и Augusto Enríquez връчиха приза в категория "Комуникация" на José Castelar Cueto, който е отличен в няколко рекорда на Гинес за направата на най-дългата в света пура Habanos.
Програма на Фестивала:
Като новост в това издание, Корпорация Habanos s.a. обяви международния конкурс Habanos in Images (Habanos в картини), насочени към създателите на аудиовизуални творби, свързани с Habanos. Организирането му е с цел насърчаване на знанията и разпространението на изкуството от производители на пури, торседори и други кубинци, вземащи участие в процеса на създаването на Habanos.
По време на Фестивала се случиха съвместни представяния между световноизвестните марки на Habanos - Cohiba, Montecristo, Romeo y Julieta, Partagás и вината на Vinhos do Porto – Offley, Ferreira, Rozes, Warre´s, Graham´s и Dow´s.
През седмицата се проведе и търговски панаир, международен семинар и традиционните посещения на тютюневите плантации във Вуелта Абахо и Пинар дел Рио, както и във фабриките, където гостите могат да се запознаят с процеса за производство на Habanos. Акцент тази година бяха El Lagito, така рядко посещаваната историческата сграда на фабриката на Cohiba, както и La Corona – централата на Romeo y Julieta.
В допълнение на единадесетото издание на консолидирания международен конкурс за Habanossommelier се проведе и втората Сляпа дегустация на пури, в която участниците изпробваха 3 витоли само чрез допир и вкус.
За повече информация: "Калиман Карибе" (www.kalimancaribe.com) - ексклузивен дистрибутор на престижните марки ръчно свити пури Habanos за България.