Vivacom 2011: 28% увеличение на мобилни абонати, минимален спад в общите приходи

Компанията бележи ръст в приходите от мобилни и спад в приходите от фиксирани услуги
по статията работи: Нели Минчева
Vivacom 2011: 28% увеличение на мобилни абонати, минимален спад в общите приходи
Снимка: vivacom

VIVACOM отчита над 17% увеличение в приходите от мобилни услуги до 327.2 млн. лв. и 8% спад в тези от фиксиран бизнес до 517.6 млн. лв. за 2011 г. спрямо 2010 г. Това показват финансовите резултати на телекома за миналата година, публикувани днес.

Стабилният ръст на приходите от мобилните услуги позволи на оператора да намали себестойността на самите предлагани услуги и да приложи по-ниски цени към крайните клиенти. Този подход доведе до сериозно нарастване на клиентската база на VIVACOM за годината от 28%, което компенсира значително спада в приходите от фиксирана телефония, и даде понижение в общите приходи за 2011 г. само с 1.2% до 885.9 млн. лв. Компанията регистрира над 4 млн. клиенти, ползващи нейните услуги и продължава да се нарежда на второ място в страната по общи приходи и клиенти.

Най-силен бум VIVACOM отчита в използването на мобилния трафик на данни, който за една година се е увеличил повече от 10 пъти, като ръстът в броя на потребителите на дейта услуги е над 200%. С повече от 280% са се увеличили и ТВ-абонатите на компанията, която за една година успя да се позиционира като вторият най-голям доставчик на сателитна телевизия в страната.

Нетната печалбата за 2011 г. намалява спрямо предходната година и възлиза на 8.4 млн. лв. Разликата е главно в следствие от преустановени дейности, намаляване на приходите от фиксирани услуги и намалени цени на дребно.

През 2011 г. VIVACOM финализира сделката с Bluesat Partners Ltd. по продажбата на инвестицията си от 50% в "НУРТС България" АД за 58.7 млн. лв. С тази сделка VIVACOM окончателно прехвърли развитието на цифровата инфраструктурна радио и телевизионна мрежа в ръцете на "НУРТС България" АД, джойнт венчър между Mancelord Limited, компанията, която от август 2010 г. притежава останалите 50% от дружеството, и новия инвеститор.

Финансовото положение на компанията остава стабилно с наличност по банкови сметки и краткосрочни банкови депозити в размер на 142.1 млн. лв. в края на годината и изплатени дивиденти в размер на 160.3 млн.лв.  VIVACOM реализира инвестиционна програма от 600 млн. лв., разпределени в следващите три години, за развитие на услугите и разширяване на инфраструктурата на телекома.

За VIVACOM

VIVACOM e търговската марка на БТК АД, водещият телекомуникационен оператор в България. Компанията предлага пълно телекомуникационно обслужване – фиксирана и мобилна телефония, високоскоростен интернет и пренос на данни. Конвергентните услуги, които VIVACOM предоставя на своите крайни потребители и корпоративни клиенти, са достъпни в повече от 1000 магазина на телекома и неговите дилъри в цялата страна. Повече информация за VIVACOM, нейните продукти и услуги можете да намерите на 123 и www.vivacom.bg.

 реклама