VIVACOM продължава да увеличава пазарния си дял от мобилни услуги

За поредно тримесечие българският телеком продължава да е най-големият телеком оператор
по статията работи: Мария Стоянова
VIVACOM продължава да увеличава пазарния си дял от мобилни услуги
Снимка: vivacom

VIVACOM продължава положителната тенденция от 2013 г. до сега и увеличава приходите си през третото тримесечие на 2014 г. Българският телеком отново е операторът с най-високи приходи - 208 милиона лева, което е с 0,7% ръст спрямо същия период през 2013 г. Печалбата за деветте месеца на настоящата година е 16 милиона лева, което е с 5.7 милиона повече спрямо същия период през 2013 г.

Компанията за поредно тримесечие увеличава пазарния дял в приходите от мобилни услуги и достига нов рекорд от 25% за третото тримесечие – ръст от 3% от началото на годината. Стабилният растеж е доказателство за увеличаващото се доверие от потребителите. VIVACOM вече обслужва 2.8 милиона абонати на мобилни услуги за третото тримесечие на 2014 г., което е със 132 хиляди повече от предходното тримесечие. 84% от тях са абонати на срочен договор.

Непроменен спрямо второто тримесечие остава средният приход от мобилен абонат – 11.4 лв. Промяна обаче има в структурата му – през третото тримесечие 2% ръст бележи приходът от потребление на данни - 23% от средния приход спрямо 21% за предходния отчетен период. Нараства и делът на приходите от месечни абонаментни такси.

Слаб спад в потреблението на фиксирана телефония отбелязва българският телеком. В края на третото тримесечие потребителите на фиксирани гласови услуги са 1.2 милиона.

За сметка на стационарните устройства, смартфоните и таблетите стават все по-търсени и предпочитани средства за комуникация. Компанията продължава да предлага голямо разнообразие от абонаментни планове, които да осигурят на потребителите най-добрата за тях комбинация между време за разговори и мобилен интернет в 3G мрежата с най-добро покритие в България.

Ръст в потреблението се отчита и при фиксирания интернет – 346 хиляди потребители в края на третото тримесечие, с ръст от 4% или 11 хиляди абоната спрямо предходното тримесечие. 32% от тези абонати използват оптичен интернет, което е с 4% повече спрямо миналото тримесечие. Цифрите демонстрират и основното движение в сектора – преход към оптични мрежи от други широколентови технологии. 

Продължава изграждането на оптична мрежа от най-ново поколение – тя вече достига до 27% от домакинствата в страната. Вече над 831 хиляди домакинства имат възможност за достъп до оптичната инфраструктура, която им осигурява реално достижими скорости до 100 Mbps и интерактивна телевизия с над 140 канала.

 реклама