VIVACOM запазва лидерската си позиция по приходи през първото тримесечие на 2014 г.

Въпреки увеличеното потребление на абонат, в резултат на по-ниските цени средният приход от мобилен абонат е 10.90 лв. спрямо 11.20 лв. за същия период от миналата година
по статията работи: Данаил Казаков
VIVACOM запазва лидерската си позиция по приходи през първото тримесечие на 2014 г.
Снимка: vivacom

VIVACOM е с най-високи приходи за първото тримесечие на 2014 година в сравнение с останалите телекомуникационни оператори на пазара. Приходите на компанията са 194.4 милиона лева, като телекомът запазва стабилен ръст (10.1%) на абонатите на мобилни услуги: от 2.4 милиона абонати към 31 март 2013 г. на 2.6 милиона към 31 март 2014 г. 85% от клиентите на мобилни услуги предпочитат абонаментни програми, което е израз на доверието на потребителите; a продължаващите инвестиции в 3G мрежата с най-добро покритие водят до ръст в продажбите и използването на смартфони и таблети.

Въпреки увеличеното потребление на абонат, в резултат на по-ниските цени средният приход от мобилен абонат е 10.90 лв. спрямо 11.20 лв. за същия период от миналата година.

VIVACOM продължава да бъде лидер на пазара на фиксирана телефония независимо от спада в броя на клиентите. През първите три месеца на 2014 г. те са 1.3 милиона – със 133 хиляди по-малко от същия период на миналата година. Основна причина за това е продължаващата тенденция за заместването на фиксираната телефонна услуга с мобилна.

В резултат на непрекъснатите инвестиции и висококачествените продукти, VIVACOM бележи ръст на силно конкурентния пазар на фиксиран интернет, като към края на отчетния период абонатите нарастват до 329 хиляди. Потребителите на оптичен интернет достигнаха 25%, като за същия период на миналата година те са били 13%. Качеството на услугата, високата скорост и изгодните пакетни предложения, които телекомът предоставя, са предпоставка за увеличаване броя на абонатите. Към 31 март 2014 г. VIVACOM вече покрива 737 хиляди домакинства с високоскоростна оптична връзка спрямо 455 хиляди домакинства за същия период на 2013 г. Амбицията на компанията е да продължи да инвестира в развитие на мрежата, за да осигури на все повече потребители достъп до висококачествена цифрова телевизия с над 140 канала и интернет със скорост до 100 Mbps.

 реклама