Лизинговата компания на Societe Generale Експресбанк - Сожелиз България, финансира сделка между Volvo и една от най-големите транспортни и спедиторски фирми в България – Дискордиа, която поднови автопарка си с 40 нови композиции. Сделката за над 7 млн. лв. е една от най- сериозните на пазара на тежкотоварни автомобили у нас през тази година. Камионите са закупени чрез нова лизингова схема, която се използва в Западна Европа, но за пръв път се реализира у нас. Сделката се базира на хибрид между финансов и оперативен лизинг. Гъвкавата схема позволява с разумна авансова вноска и висока остатъчна стойност в края на лизинговия период да се постигне много по-ниска месечна вноска от стандартната и в края на третата година без допълнителен аванс да се сменят старите камиони с ново поколение.
"Програмата е уникална не само с това, че за първи път се осъществява в сегмента на тежкотоварните автомобили в България, но и с драстично по-ниските вноски по лизинга, което не е за сметка на цената на ресурса. Това автоматично увеличава конкурентоспособността на нашия клиент спрямо своите европейски колеги", заяви Михаил Комитски, Управител на Сожелиз България.
"Стартирахме с подобен тип програма миналата година при леките автомобили съвместно с Тойота Балканс, която беше наречена "10 години Нова Тойота". Благодарение на иновативността на продукта бяхме наградени от Прес Автоклуб България за Лизингова компания на 2012. Поради успеха на програмата и нейните предимства за крайните клиенти в сектор "леки автомобили", решихме да я приложим и при тежкотоварните, което беше възможно с партньори като Волво България и Дискордиа, които имат дългосрочна визия за бизнеса" сподели още Комитски.
От Сожелиз обясниха, че в края на лизинговия период програмата дава гъвкавост при избора на клиента в три основни посоки - да върне част от автопарка си поради потенциално намалял бизнес, да придобие камионите срещу остатъчната стойност и да продължи да оперира с тях, или да ги замени изцяло с нови, без да има нужда от допълнителен аванс по лизинга. Програмата е приложима за средни и големи транспортни компании от над 20 композиции с еднороден автопарк, който често се обновява. Необходимо е компанията да бъде с дългогодишен опит в дейността и да е доказал своето отношение към ползваните активи, както и да има дългосрочна визия за развитие, която да му позволи да се възползва от всички предимства на този тип финансиране. Така се дава възможност на компании, които имат предпочитание към активите втората употреба, поради ниските вноски, да се насочат към активи ново поколение, без да се замислят върху вторичната им реализация.
"Този тип продукти са бъдещето на лизинговия пазар в България за всички видове активи, които са стандартни и имат необходимост от честа подмяна. Това е възможно единствено ако повечето производители и вносителите на техника осъзнаят, че продажбите вече не са индивидуален акт до момента, в който да си получат парите, а услуга към клиента, валидна докато актива се ползва, в която трябва и те да се ангажират наравно с всички останали участници в една сделка", заяви Михаил Комитски.