Оливие Брандикур, Главен изпълнителен директор на Sanofi коментира финансовите резултати на компанията:
"2016 беше доста активна година за Sanofi, в която ние напреднахме в изпълнението на стратегическия ни план 2020. Успешно приключихме сделката за размяната на бизнеси с Boehringer Ingelheim, която ни изведе на лидерска позиция в областта на лекарствата без лекарско предписание. Добре организираната ни структура започна да дава резултат и спомогна за по-добро финансово представяне от предварителните ни очаквания. В същото време завършихме регистрирането на иновативното ни лекарство за атопичен дерматит в САЩ и Европа. Отделно, пет нови молекули вече са в регистрационна фаза."
Всички глобални бизнес направления (ГБН) отбелязаха ръст в продажбите в четвъртото тримесечие (Q4) на 2016
- Нетните продажби са в размер на 8,867 милиарда евро, което представлява 3.3% увеличение (3.4% ръст при при постоянен обменен курс).
- Продажбите на Sanofi Genzyme (Специални грижи) регистрират ръст от 12.6%, благодарение на добрите резултати на портфолиото ни от продукти в областа на множествената склероза.
- Продажбите на Sanofi Pasteur растат с 3.7%, заради доброто представяне на комбинираните детски ваксини.
- Продажбите на глобалното бизнес направление "Диабет и сърдечно-съдови заболявания" са се увеличили с 3.8%. Глобалните продажби на диабетни медикаменти са с ръст от 1.9%.
Увеличението на продажбите през 2016 г. главно благодарение на Sanofi Genzyme и на ваксините
- Нетните продажби за 2016 г. възлизат на 33,821 милиарда евро, което представлява спад с 0.7% на годишна база и ръст от 1.2% при постоянен обменен курс. Продажбите в Европа са в размер на 8,679 милиарда евро и бележат ръст с 0,6% при постоянен обменен курс.
- Продажбите на Sanofi Genzyme бележат ръст от 17.3% и достигат 5,019 милиарда евро, докато продажбита на Sanofi Pasteur са се увеличили с 8.8% до 4,577 милиарда евро.
- Продажбите на бързоразвиващите се пазари растат с 2.4% и са в размер на 9,593 милиарда (над 7% ръст, изключвайки Венецуела)
- Солидни финансови резултати заради оптимизирани разходи, независимо от направените инвестициии
- Доходността от акция за 2016 г. е 5,68 евро (+4.1% при постоянен обменен курс) и 3,66 евро (+11.6 % на годишна база) по международните стандарти за финансови отчети.
- Доходността от акциите за последното тримесечие на 2016г. бележи спад от 1.5% и достига 1,25 евро при постоянен обменен курс, повлиян от неблагоприятното съотношение на данъчните ставки.
- Оперативните приходи за Q4 растат с 3.8% при постоянен обменен курс.
- Предложен дивидент от акция: 2.96 евро; 23-ра поредна година с нарастващ дивидент.
Sanofi напредва в изпълнението на своите стратегически приоритети
- Приключването на сделката за размяната на бизнеси с Boehringer Ingelheim, изстреля Sanofi в лидерска позиция на пазара на лекарства без лекарско предписание.
- Sanofi Pasteur и MSD приключиха общия си бизнес за ваксини, за да преследват своите европейски стратегии самостоятелно.
- Беше одобрено наше ново лекарство за пациенти с диабет тип 2 в САЩ и Европа.
- Лекарството ни за ревматоиден артрит беше одобрено в Канада и в САЩ повторно подаване за одобрение се очаква през първото тримесечие на 2017.
- 5 иновативни молекули влязоха в регистрационна фаза през 2016 г.
Финансова прогноза за 2017
Sanofi очаква стабилна доходност от акциите си до -3% при постоянен обменен курс и изключване на непредвидени големи събития, в продължение на вече анонсираната стратегическа прогноза за периода 2016-2017г. Позовавайки се на средните за декември 2016 г. обменни курсове, валутното въздействие върху доходността на акциите е изчислена в диапазона между +3 и +4%.
За Sanofi
Sanofi, световен лидер в здравеопазването открива, разработва и предлага терапевтични решения, поставяйки в център на дейностите си потребностите на пациентите. Компанията е лидер по продажби в България, като заема 4-то място. Структурата на Sanofi включва пет глобални бизнес направления: "Диабет и сърдечно-съдови", "Общи лекарства и бързоразвиващи се пазари", "Sanofi Genzyme", "Sanofi Pasteur" и "Лекарства без лекарско предписание". В България Sanofi се стреми да повиши качеството на живот на българите, осигурявайки достъп до иновативни здравни терапии и предлагайки диверсифицирано портфолио от фармацевтични продукти.