Samsung Electronics се издигна до седма позиция в годишната класация на Interbrand за най-добрите световни марки, публикуван днес. Докладът признава глобалния растеж на стойността на марката Samsung чрез креативни маркетингови инициативи и продължаващо пазарно лидерство в много продуктови категории, включително смартфони, телевизори, цифрови апарати и памет устройства.
Samsung се качва едно място нагоре тази година от осмо през 2013 г. и регистрира стойност на марката от 45.5 млрд. щ. долара през 2014 г. или увеличение с 15 на сто над миналогодишните 39.6 млрд. щ. долара. Samsung продължава да показва значителен ръст в стойността на марката – повече от два пъти от средния темп на нарастване от 7.4%, постигнат от 100-те световни топ марки.
Samsung поддържа своята първа позиция на пазара на смартфони от две години, като тя бе затвърдена от пускането на водещи продукти като новите устройства в Galaxy S и Note сериите. Допълващите устройства като Samsung Gear и Samsung Gear VR сочат към нови двигатели на растежа. Сътрудничеството със световноизвестни модни марки и спонсорството на Зимните олимпийски игри през 2014 г. също увеличиха стойността на марката Samsung сред потребителите.
На пазара на телевизори Samsung успя да разшири глобалното си лидерство в индустрията за осма поредна година. То бе затвърдено от въвеждането на първите извити телевизори. Samsung оглавява и пазара на високотехнологични домакински уреди от висок клас с новата продуктова линия Chef Collection. Партньорствата на компанията са оценени от Michelin готвачи и мебелни марки от световна класа подчертават иновативния маркетинг на Samsung.
Междувременно в бизнеса с памет устройства Samsung успя да запази своята първа позиция за 21-ва поредна година с подкрепата на своето стабилно технологично лидерство и нови маркетингови инициативи, ориентирани към потребителите.
Samsung успя да подобри стойността на марката, като обедини цялата компания под един общ идеал: ускоряване на откритията и възможностите. И успя да му вдъхне живот с редица програми, ангажиращи потребителите като например кампанията "Launching people”, която достигна до повече от 100 милиона души в световен мащаб.
"Бихме искали да продължим нашите усилия, за да се превърнем в най-желана и предпочитана марка чрез иновативните идеи и технологии, които дават на хората силата да откриват нови изживявания и подобряват живота им”, каза г-н Ким, главен маркетингов директор на Samsung Electronics.
Samsung влезе в топ 20 на световни марки на Interbrand за първи път през 2009 г. и се придвижи в топ 10 само три години по-късно – през 2012 г.
Растеж на стойността на марката Samsung
(Единица: 100 млн. щатски долара)
Година |
2004 |
2005 |
2006 |
2007 |
2008 |
2009 |
2010 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
Място |
21 |
20 |
20 |
21 |
21 |
19 |
19 |
17 |
9 |
8 |
7 |
Стойност на марката |
125.5 |
149.5 |
161.6 |
168.5 |
176.8 |
175.2 |
194.9 |
234.3 |
328.9 |
396.1 |
454.6 |
За Samsung Electronics Co. Ltd.
Samsung Electronics Co. Ltd. е световен лидер в технологиите, който разкрива нови възможности за хората навсякъде. Ние преобразяваме света на телевизорите, смартфоните, личните компютри, принтерите, фотоапаратите, домашните електроуреди, LTE системите, медицинските уреди, полупроводниците и LED решенията чрез постоянни нововъведения и открития. За нас работят 286 000 души в 80 страни, а годишните ни продажби са 216,7 млрд. долара (274,4 млрд. лв.). За да откриете повече, моля, посетете www.samsung.com.
За Interbrand
Основана през 1974 г., Interbrand (www.Interbrand.com) е водеща световна консултантска марка. С близо 40 офиса в 27 страни, със съчетание от стратегия, анализи и дизайн от световна класа, на Interbrand подпомага клиентите си в създаването и ефективното управление на стойността на марката на всички нива и спрямо динамиката на пазара. Като разбира и предвижда променящите се нужди и изисквания на потребителите, компанията помага на клиентите си от различните индустрии да постигат по-голямо израстване в бизнеса, решавайки техните най-неотложни бизнес предизвикателства. Interbrand е широко призната за своя годишен доклад Best Global Brands, категоричният пътеводител в света на най-ценните марки, както и за доклада си Best Global Green Brands, който идентифицира разликата между възприятието на клиентите и ефективността на марката спрямо устойчивостта. Компанията е известна и със създаването на brandchannel.com, ресурс за маркетинг и брандинг с много отличия. Interbrand е част от мрежата от агенции Omnicom Inc, (NYSE: ОМК) (www.omnicomgroup.com). За повече информация, моля, посетете ни на Interbrand.com и ни последвайте в Twitter и Facebook.