Samsung се издига до №7 в класацията на Interbrand „Най-добрите световни марки за 2014”

Докладът признава глобалния растеж на стойността на марката
по статията работи: Мария Стоянова
Samsung се издига до №7 в класацията на Interbrand „Най-добрите световни марки за 2014”
Снимка: Samsung

Samsung Electronics се издигна до седма позиция в годишната класация на Interbrand за най-добрите световни марки, публикуван днес. Докладът признава глобалния растеж на стойността на марката Samsung чрез креативни маркетингови инициативи и продължаващо пазарно лидерство в много продуктови категории, включително смартфони, телевизори, цифрови апарати и памет устройства.

Samsung се качва едно място нагоре тази година от осмо през 2013 г. и регистрира стойност на марката от 45.5 млрд. щ. долара през 2014 г. или увеличение с 15 на сто над миналогодишните 39.6 млрд. щ. долара. Samsung продължава да показва значителен ръст в стойността на марката – повече от два пъти от средния темп на нарастване от 7.4%, постигнат от 100-те световни топ марки.

Samsung поддържа своята първа позиция на пазара на смартфони от две години, като тя бе затвърдена от пускането на водещи продукти като новите устройства в Galaxy S и Note сериите. Допълващите устройства като Samsung Gear и Samsung Gear VR сочат към нови двигатели на растежа. Сътрудничеството със световноизвестни модни марки и спонсорството на Зимните олимпийски игри през 2014 г. също увеличиха стойността на марката Samsung сред потребителите.

На пазара на телевизори Samsung успя да разшири глобалното си лидерство в индустрията за осма поредна година. То бе затвърдено от въвеждането на първите извити телевизори. Samsung оглавява и пазара на високотехнологични домакински уреди от висок клас с новата продуктова линия Chef Collection. Партньорствата на компанията са оценени от Michelin готвачи и мебелни марки от световна класа подчертават иновативния маркетинг на Samsung.

Междувременно в бизнеса с памет устройства Samsung успя да запази своята първа позиция за 21-ва поредна година с подкрепата на своето стабилно технологично лидерство и нови маркетингови инициативи, ориентирани към потребителите.

Samsung успя да подобри стойността на марката, като обедини цялата компания под един общ идеал: ускоряване на откритията и възможностите. И успя да му вдъхне живот с редица програми, ангажиращи потребителите като например кампанията "Launching people”, която достигна до повече от 100 милиона души в световен мащаб.

"Бихме искали да продължим нашите усилия, за да се превърнем в най-желана и предпочитана марка чрез иновативните идеи и технологии, които дават на хората силата да откриват нови изживявания и подобряват живота им”, каза г-н Ким, главен маркетингов директор на Samsung Electronics.

Samsung влезе в топ 20 на световни марки на Interbrand за първи път през 2009 г. и се придвижи в топ 10 само три години по-късно – през 2012 г.

Растеж на стойността на марката Samsung

(Единица: 100 млн. щатски долара)

Година

2004

2005

2006

2007

2008

2009

2010

2011

2012

2013

2014

Място

21

20

20

21

21

19

19

17

9

8

7

Стойност на марката

125.5

149.5

161.6

168.5

176.8

175.2

194.9

234.3

328.9

396.1

454.6

За Samsung Electronics Co. Ltd.

Samsung Electronics Co. Ltd. е световен лидер в технологиите, който разкрива нови възможности за хората навсякъде. Ние преобразяваме света на телевизорите, смартфоните, личните компютри, принтерите, фотоапаратите, домашните електроуреди, LTE системите, медицинските уреди, полупроводниците и LED решенията чрез постоянни нововъведения и открития. За нас работят 286 000 души в 80 страни, а годишните ни продажби са 216,7 млрд. долара (274,4 млрд. лв.). За да откриете повече, моля, посетете www.samsung.com.

За Interbrand

Основана през 1974 г., Interbrand (www.Interbrand.com) е водеща световна консултантска марка. С близо 40 офиса в 27 страни, със съчетание от стратегия, анализи и дизайн от световна класа, на Interbrand подпомага клиентите си в създаването и ефективното управление на стойността на марката на всички нива и спрямо динамиката на пазара. Като разбира и предвижда променящите се нужди и изисквания на потребителите, компанията помага на клиентите си от различните индустрии да постигат по-голямо израстване в бизнеса, решавайки техните най-неотложни бизнес предизвикателства. Interbrand е широко призната за своя годишен доклад Best Global Brands, категоричният пътеводител в света на най-ценните марки, както и за доклада си Best Global Green Brands, който идентифицира разликата между възприятието на клиентите и ефективността на марката спрямо устойчивостта. Компанията е известна и със създаването на brandchannel.com, ресурс за маркетинг и брандинг с много отличия. Interbrand е част от мрежата от агенции Omnicom Inc, (NYSE: ОМК) (www.omnicomgroup.com). За повече информация, моля, посетете ни на Interbrand.com и ни последвайте в Twitter и Facebook.

 реклама