Вече нищо не може да спре 208 R2. Една седмица след като измина 1.074 километра в качеството си на откриващ автомобил на Обиколката на Корсика, най-новият състезател на Peugeot Sport продължава тестовата си програма на острова на красотата до петък, за да довърши реглажите "асфалт". Тези изпитания са част от 6 000 километра предвидени в проекта преди първия му официален ангажимент Ulster Rallye.
Поредица от изпитания
По време на ралито, колата бе обект на особено внимание от страна на публиката, пилотите, отборите и организаторите, любопитни да видят как ще се държи новия R2. Въпреки летните температури през цялата седмица, той показа изключителна надеждност и високи качества. Ралито представляваше тестови сеанс в състезателна конфигурация и R2 се прояви « без грешка » в ръцете на изключителните пилоти Стефан Саразен и Бенжамен Вейа.
От понеделник до петък, екипът на Peugeot Sport продължава да подлага 208 на изпитание в няколко познати на Марката бази на юг от Бастиа. Тестът, воден от ръководителя на проекта R2, Ян Горагер, е вторият на асфалт, тъй като колата вече прекара няколко седмици по пътищава на Вар. Носителят на отличието Волан 207 за 2011, Жермен Бонфис, ще се включи в изпитанията. Ян Горагер обяснява избора на място за този сеанс : « Първата цел е да се направи set-up, в условия на специални отсечки със силен грип и много завои. Това е представително за голям брой ралита в Европа.» Тестовата програма е много интензивна за екипите на Peugeot Sport, тъй като следва сеанс във Вож след 3 седмици.
Мнението на пилотите
Много пилоти с различен стил и опит участваха в разработките на 208 R2 на земя и асфалт, сред които победителят в WRC Academy 2011 Крейг Брийн и Стефан Саразен.
Крейг, «Искам да кажа, че 208 R2 е сериозен претендент, мога да го сравня с всички в категория R2. Той е мощен и много стабилен. Кара се лесно и удобно, почти забравяш, че е с предно предаване. »
Стефан, «промените в кормилната система са много точни и благодарение на двигателя 1.600 можеш да атакуваш мощно. Това е истински хомогенен сътезателен автомобил. Скоростите се сменят сами, което е голямо удобство. Спирачките са мощни. Страхотна кола, която се държи отлично. »
Продажби
Комплектът специфични части на 208 R2 ще се продава на цена от 37.500 евро без ДДС, независимо дали е за версия "земя" или "асфалт", с асемблиран двигател и включен регистрационен талон. Освен това, 208 R2 може да се закупи сглобен и регистриран от Peugeot Sport, версия "земя" или "асфалт", на цена от 57.500 евро без ДДС. Доставки от ноември 2012 в Racing Shop.
Календар на 208 R2 :
юли Хомологация
17-18 август Ulster Rally : асфалт
октомври-ноември Ралита земя и асфалт (Италия, Франция, Испания)
ноември Начало на продажбите
23-25 ноември Рали дю Вар : асфалт