PSA Peugeot Citroën и General Motors съобщиха за създаването на глобален стратегически съюз. На базата на обединените усилия и постиженията в областта на ноу-хау на двете фирми този съюз ще допринесе за увеличаване на рентабилността на двата партньора и значително ще подобри тяхната конкурентоспособност в Европа.
Целите на съюза са в две направления: съвместно производство на автомобилни платформи, компоненти и модули, и създаване на глобално съвместно предприятие /джойнт вентчър/ за доставки на продукти и услуги, чийто годишни обеми ще възлизат около 125 милиарда долара. Всяко от двете предприятия ще продължи да продава своите автомобили независимо и в конкуренция помежду им.
Съюзът поставя основите на бъдещо сътрудничество и в други сфери на дейност.
Във връзка с този съюз се очаква PSA Peugeot Citroën да увеличи капитала си с около 1 милиард евро, което ще се гарантира от банково обединение. Участие ще вземе и фамилията Peugeot, което е доказателство за тяхното доверие в успеха на съюза.
В рамките на споразумението, което не включва разпоредби относно управлението на PSA Peugeot Citroën, General Motors се включва в капитала на компанията със 7%. По този начин GM става вторият акционер в PSA след фамилията Peugeot.
«Това партньорство представлява за нашите две предприятия чудесна възможност», декларира Дан Акерсън, генерален директор на General Motors. Общата стойност на бъдещите съвместни резултати ще допълнят отделните проекти за развитие на двете предприятия, което позволява на General Motors да осигури дългосрочна и устойчива възвращаемост на инвестициите си в Европа».
Филип Варен, президент на борда на директорите на PSA Peugeot Citroën заявява : «Този съюз е ключов момент за двете групи и нашето партньорство има много голям потенциал за бъдещо развитие. Със силната подкрепа на историческия ни акционер и идването на нов престижен акционер в капитала на PSA Peugeot Citroën, цялата група се мобилизира, за да посрещне възможно най-бързо ползите от този съюз».
Според условията на споразумението, PSA Peugeot Citroën и General Motors ще използват общи платформи, модули и компоненти в световен мащаб с цел увеличаване на обемите и съкращаване на разходите, свързани с развитието на новите технологии, редуциране на емисиите от CO2 и увеличаване на ефективността. Споделянето на платформи ще позволи на двете групи не само да развиват нови приложения в световен мащаб, но също така и да реализират големи европейски проекти при по-ниски разходи.
Първоначално, PSA Peugeot Citroën и General Motors ще се фокусират върху малките и средноголеми леки автомобили, еднообемните автомобили и кросоувърите. След това, партньорите предвиждат да разработят съвместно и нова платформа за автомобилите с ниски емисии на CO2. Първите автомобили, създадени на базата на обща платформа ще бъдат пуснати в продажба през 2016 г.
Този съюз не заменя установените от всяка от групите планове за реализация в Европа, а осигурява по-голяма стабилност с цел постигане на по-висока ефективност.
Сделката ще позволи на PSA Peugeot Citroën и General Motors да работят като една и съща структура, при извършване на покупки в световен мащаб с цел снабдяване със суровини, компоненти и получаване на услуги от доставчици, като по този начин се ползват изцяло от обединяването на техните експертни познания, продажби, платформи и стандартни части. Надеждността на процесите и на организационната структура на General Motors в съчетание с опита на PSA Peugeot Citroën ще засилят значително значимостта и ефективността на покупателните операции на двете фирми.
От друга страна, съюзът предвижда сътрудничество и в други сфери като транспорт. Във връзка с това, General Motors възнамерява да установи стратегическо и търговско сътрудничество с Gefco, логистична компания в рамките на PSA Peugeot Citroën, която ще осигурява логистиката в Европа и Русия.
Общата стойност на очакваните съвместни резултати на съюза се оценяват на около два милиарда долара годишно и се очаква да се достигнат за пет години. Тези резултати, които трябва да са в тясно съответствие с програмите за обновяване на автомобилите ще носят ограничени доходи през първите две години. Те трябва да се разпределят по равно между двете фирми.
Съюзът ще се управлява от общ управителен комитет, който ще включва равен брой управители от двете фирми.
Споразуменията за приложение на сътрудничеството ще бъдат сключени след информиране и консултация с институциите, представляващи персонала.
Реалната дейност на съюза ще започне след одобрението от определени органи за защита на конкуренцията.
За да се увеличи капитала е необходимо да се получи разрешение от Организацията, отговаряща за регулацията на финансовите пазари.
Презентация на основните точки по съюза можете да намерите на следния адрес: www.psa-peugeot-citroen.com/fr/psa_espace/analyste_investisseur_e.php
Няколко думи за General Motors
General Motors Co. (NYSE:GM, TSX: GMM) развива дейност в 30 страни. General Motors и неговите партньори заемат лидерска позиция на най-големите и най-обещаващите пазари. Портфейлът на General Motors включва марките Chevrolet и Cadillac, както и Baojun, Buick, GMC, Holden, Isuzu, Daewoo, Jiefang, Opel, Vauxhall и Wuling. За повече информация относно групата и нейните филиали, включително и OnStar, световен лидер в областта на сигурността, безопасността и вградените информационни системи отидете на адрес: http://www.gm.com
Няколко думи за PSA Peugeot Citroën
Благодарение на двете световноизвестни марки - Peugeot и Citroën, които включва, през 2011 година Групата продаде 3,5 милиона автомобила в световен мащаб, от които 42 % извън Европа. PSA Peugeot Citroën заема второ място сред европейските автомобилни конструктори и реализира оборот от 59,9 милиарда евро през 2011 г. Групата има представителства в 160 страни и през 2011 г. инвестира над 2 милиарда евро за проучване и развитие, основно в областта на новите горива. Дейността на PSA Peugeot Citroën включва и лизинговане (Банка PSA Peugeot Citroën лизинг), логистика (Gefco) и автомобилно оборудване (Faurecia).