Финансовата група Profireal Group навлезе на пазара на потребителски кредити в Руската федерация чрез своето кредитно подразделение PROFI CREDIT и откри първите си три филиала в страната в партньорство с J&T group в Санкт Петербург. Целта на PROFI CREDIT е в близките години да бъде сред топ 3 на предоставящите потребителски кредити в европейската част на Русия.
"Руският пазар на потребителски кредити, който е един от най-бързо разрастващите се в света, е голямо предизвикателство за нас. Според рейтинговата агенция Expert RA, сумата на предоставените кредити в Русия расте с повече от една трета годишно", коментира Давид Хор, СЕО на Profireal Group.
PROFI CREDIT ще предлага необезпечени кредити чрез мрежа от финансови консултанти, онлайн и в офиси на компанията. Клиентите могат да кандидатстват за кредити на стойност между 5 000 и 70 000 рубли със срок на падежа от 1 до 12 месеца. При редовно погасяване на кредита, потребителите могат да кандидатстват за по-голяма сума и по-дълъг срок на падежа. "Предполагаме, че средните заеми ще варират между 25 000 и 30 000 рубли. Планираме да открием 15 нови филиала в Санкт Петербург до края на 2014 година, а през 2015 г. да разширим дейността си и в други региони на страната", сподели бъдещите планове на компанията Ондрей Шмакал, глобален маркетинг мениджър на PROFI CREDIT.
PROFI CREDIT в Русия се оглавява от Николай Колев, дългогодишен изпълнителен директор на ПРОФИ КРЕДИТ България. В Русия Profireal Group си партнира с J&T group, която притежава собствена банка в Москва. "Ние си сътрудничим с Profireal Group в Централна Европа. Радваме се, че партньорството ни се разраства и вярваме, че заедно в Русия ще постигнем много", коментира Степан Асер, генерален директор на J&T Bank.
Другите пазари, на които PROFI CREDIT оперира към момента, са Чехия, Словакия, Полша и България. От 2000 година насам компанията е предоставила на своите клиенти повече от 700 000 заема на обща стойност над 1,37 милиард евро. Компанията разполага със собствени кредитни консултанти, като в цяла Европа те са над 6000. "Русия определено не е последната страна, в която планираме да навлезем. В момента проучваме пазарите на Южна Америка и Азия", допълни Давид Хор.