IBM (NYSE: IBM) представя своето ново изследване, проведено сред 500 маркетинг мениджъри от 56 държави в 19 индустрии по света. Една от основните тенденции, които то разкрива е, че маркетинг директорите интегрират вътрешни и външни данни, за да получат по-детайлна информация с цел по-добро опознаване на клиентите си.
Проучването, наречено "Stepping up to the challenge: How CMOs can start to close the aspirational gap," показва, че 94% от маркетинг директорите вярват, че задълбочените анализи ще имат важна роля в постигането на целите на компаниите им. От друга страна, се увеличава броят на маркетинг директорите, които признават, че компаниите им не са достатъчно добре подготвени, за да се възползват от големия ръст на данни – 82%, в сравнение с 71% три години по-рано.
Проучването, проведено от IBM’s Institute for Business Value (IBV), разграничава три типа маркетинг директори: традиционалисти (37%), социални стратези (33%) и дигитални иноватори (30%). Дигиталните иноватори са по-склонни да надхвърлят финансовите очаквания и се чувстват подготвени да реагират на увеличаването на обема от данни и експанзията на социални и мобилни канали. Те много добре разбират предимствата от обединяването на физически, дигитални продажби и канали за услуги. Дигиталните иноватори също така осъзнават и нуждата от употреба на задълбочени анализи с цел извличане на повече информация за своите клиенти.
63% от главните изпълнителни директори разчитат на своите маркетинг директорите при формулирането на бизнес стратегията за компанията.
Новото изследване показва, че нивото на стратегическо участие на маркетинг директорите в компаниите се повишава. Според данните 63% от главните изпълнителни директори включват маркетинг директорите в изготвянето на цялостната бизнес стратегия на организацията си. Подчертава се нуждата от по-тясно сътрудничество на маркетинг директорите с другите директори на отдели при вземането на стратегически решения, основани на данни и анализи.
94% от маркетинг лидерите вярват, че мобилните технологии са ключът към бъдещи успехи.
66% от маркетинг директорите споделят, че се чувстват недостатъчно подготвени за растежа на социалните медии, които се развиват по-бързо, отколкото са очаквали. Докладът на IBM показва, че компаниите, в които маркетинг директорите работят в тясно сътрудничество с ИТ директорите, имат по-големи шансове да постигнат по-добри бизнес резултати.
Повече за проучването можете да намерите тук.