По време на Световния търговски конгрес (WRC) в Париж днес, MasterCard представи Mobile Top App Index - уникален паневропейски индекс, който ще проследява всички публично достъпни мобилни приложения за пазаруване в Европа. Индексът е създаден, за да определи най-добрите приложения за пазаруване на европейските пазари и да разкрие как потребителите използват съвременните технологии, когато пазаруват в движение. Най-добрите мобилни приложения за пазаруване в Европа от 20 категории ще бъдат обявени на Световния мобилен конгрес (WMC) през март 2015 г.
"Тъй като иновациите се развиват успоредно с нарастващото потребителско търсене, възможността ни да пазаруваме чрез мобилно устройство никога не е била по-лесна. MasterCard е технологична компания, която свързва банки, търговци и потребители. Нашият Mobile Top App индекс ще отличи най-значимите решения в сферата на приложенията за мобилно пазаруване в полза на европейските потребители и търговци", сподели Хавиер Перез, президент на MasterCard Европа.
Индексът ще оцени всички мобилни приложения в 36 европейски страни. Специален екип от експерти на MasterCard, в тясно сътрудничество с д-р Карстен Сьоренсен, доцент по дигитални иновации в Лондонското училище по икономика и политически науки, ще оценят приложенията. Д-р Сьоренсен коментира: "Разнообразието от смартфон приложения коренно променя начина, по който хората мислят за задачите си, а близката връзка, която потребителите изграждат със своите смартфони създава търсене за иновативни приложения с високо качество. Тъй като пазаруването е едно от онези неща, които правим всекидневно, Тоp App Index на MasterCard има потенциала да помогне на хората да намерят приложението за пазаруване, от което се нуждаят и ще действа като катализатор за цялата индустрия".
Преди да стартира Mobile Top App Index е проведено проучване1 за мнението на потребителите относно начина, по който използват мобилни приложения за пазаруване в момента.
- Повече от половината от европейците със смартфони вече имат инсталирани приложения за пазаруване, но едва 56% от тях ги използват редовно. 38% от европейските смартфони притежатели казват, че възнамеряват да използват мобилни приложения за пазаруване през следващите 12 месеца.
- Най-популярните приложения за покупка са тези, които позволяват парично презареждане (top up) и помагат на потребителите да избират и купуват различно медийно съдържание. Пазаруването на модни или козметични продукти, както и билети за забавления също добива популярност. Около 30% от редовните потребители на приложения казват, че са използвали тези функции.
- Макар че безопасността остава основното притеснение, проучването разкрива, че ако потребителите установят пазаруването с приложение им спестява пари или неудобство, 60% от тях с удоволствие биха пазарували чрез мобилно приложение по-често.
Крис Кангас, ръководител "Безконтактни плащания за Европа" в MasterCard, заяви: "Наясно сме, че голяма част от пазаруването вече става през мобилни устройства. Има блестящи приложения на много търговци в Европа, но е трудно да се проследят най-добрите поради различията в страните и езика. Убеден съм, че докато завършим работата по индекса през март 2015 г., ще можем да идентифицираме най-иновативните и да споделим ценна информация за пазара на мобилните приложения за пазаруване в Европа."
За MasterCard
MasterCard (NYSE: MA), www.mastercard.com, е технологична компания в индустрията на глобалните плащания. Компанията управлява най-бързата мрежа за обработка на плащания в света, която свързва потребителите, финансовите институции, търговците, правителствата и бизнеса в повече от 210 държави и територии. Продуктите и решенията на MasterCard правят ежедневните търговски дейности, като пазаруване, пътуване, бизнес управление и управление на финанси, по-лесни, по-сигурни и по-ефективни за всички. Следвайте компанията Twitter - @MasterCardNews, присъединете се към дискусията в блога Cashless Pioneers Blog и се абонирайте за последните новини от Engagement Bureau.
За индекса MasterCard Top App
Индексът на MasterCard Top App ще идентифицира най-добрите мобилни приложения в 20 категории в цяла Европа.
Мобилни приложения за пазаруване – Проучване за паневропейското потребление. Изследването е поръчано от MasterCard и е проведено от Free Association Research Group, август 2014 г. Изследвани са страните Чехия, Германия, Унгария, Италия, Полша, Русия, Испания, Швеция, Турция и Великобритания. Обем на извадката: 1050 общо, възрастова група: 18-55 г.