MasterCard MasterIndex 2011: Българите са отворени към нови технологии в разплащането

Един от четирима картодържатели би искал да използва PayPass™ за пазаруване в супермаркети
по статията работи: Нели Минчева
MasterCard MasterIndex 2011: Българите са отворени към нови технологии в разплащането
Снимка: MasterCard

Резултатите от MasterIndex България 2011  показват, че българските картодържатели биха искали да използват безконтактни плащания на най-разнообразни места. Динамичният начин на живот на българите ги прави все по-отворени в посока на използване на лесни, спестяващи време и удобни начини на плащане като този.

PayPass™ е иновативно средство за безконтактно разплащане, което предлага на потребителите бърза и удобна алтернатива на разплащането в кеш за ежедневни покупки независимо от сумата на плащане и е съвместимо с всяка MasterCard® или Maestro® банкова сметка. PayPass™ се приема в близо 350 000 търговски обекта в цял свят. Потребителят просто докосва картата до специален PayPass терминал като няма нужда да търси пари в брой или монети, както и да предоставя картата си на служител на търговския обект. За покупки с PayPass™  на стойност под 50 лева не е нужно въвеждането на ПИН код.

България е една от държавите, в които безконтактните плащания тепърва ще се налагат. Първа Инвестиционна Банка е първата финансова институция в България, която предложи PayPass Maestro и PayPass MasterCard карти преди една година. Към днешна дата банката е издала повече от 25 000 PayPass карти.

Технологията е нова за България, но има голям и и все по-нарастващ интерес към нея. На този етап едно от най-големите предизвикателства е обучението на картодържателите и търговците. Поради тази причина това се превръща в един от основните приоритети за MasterCard и Първа Инвестиционна Банка. В блога на Първа Инвестиционна Банка и на тяхната страница във Facebook потребителите могат не само да прочетат много полезна информация по темата, но също да коментират и да споделят своя опит, както и да задават въпроси за безконтактното разплащане. Вече стартираха образователни демонстрации на безконтактно PayPass заплащане в избрани търговски обекти.

Габриел Гита, мениджър "Бизнес развитие" за Централна и Източна Европа, MasterCard Europe коментира: "Безконтактното разплащане се разпространява все повече по целия свят и се превръща в предпочитан начин на заплащане от милиони потребители. България е част от това и ние сме много благодарни на финансовите институции, които се присъединиха към MasterCard и правят възможен за потребителите в страната този нов начин на разплащане. Отбелязваме, че българите разбират и оценяват иновациите и ползите от тях.”

Към настоящия момент в България 30% от PayPass транзакциите се извършват в бензиностанции. MasterIndex 2011 показва, че 25% от картодържателите в България биха искали да използват PayPass като начин на разплащане в супермаркети, 2% от българите биха искали да използват PayPass на щандовете за вестници. Някои картодържатели дори отиват още по-далеч в своето желание да използват безконтактно заплащане в градския транспорт – 7% от българските картодържатели.

По-младите български картодържатели (на възраст между 18 и 34 години) показват по-голям интерес в използването на PayPass в таксита (15%) отколкото останалите картодържатели. Интересна тенденция е, че повече български жени отколкото мъже биха желали да заплащат чрез безконтактни технологии в супермаркети.
В допълнение към разплащателната карта безконтактната технология на MasterCard PayPass  може да бъде свързана към телефон,  ключодържател, стикери или други устройства за мобилно разплащане, предоставяйки на картодържателите изключителното удобство да плащат само с докосване. Запитани кое устройство биха предпочели да използват за спестяване на време докато заплащат с PayPass, 35% от българските картодържатели посочват мобилния телефон като най-добър избор. 5% от запитаните посочват ръчния часовник, а 3% от българите отиват даже по-далече като посочват, че биха заплащали със своя ключодържател.

За MasterCard

MasterCard (NYSE: MA) е глобална платежна и технологична компания. Тя работи с най-бързата в света мрежа за обработване на плащания, като свързва потребителите, финансовите институции, търговците, правителствата и компаниите в над 210 държави и територии. Продуктите и решенията на MasterCard правят ежеднедните търговски дейности като пазаруването, пътуването, управлението на бизнеса и финансите по-лесни, по-сигурни и по-ефективни за всички. Научете повече на www.mastercard.com, следвайте ни в Twitter @mastercardnews или се включете в дискусията на The Heart of Commerce Blog.

 реклама