Mars Chocolate ще купи почти 90 000 тона сертифицирано какао през 2012г.

Водещата компания за шоколадови изделия Mars изпълни целта си за 2011 година като закупи 10% от използваното какао от сертифицирани производители, и планува да увеличи двойно количеството през 2012г.
по статията работи: Александър Димитров
Mars Chocolate ще купи почти 90 000 тона сертифицирано какао през 2012г.
Снимка: Wikimedia Commons

Mars Chocolate, една от водещите компании за производство на шоколадови изделия, обяви че само за три години е постигнала значим напредък към поставеното през 2009г. обещание да купува какао от сертифицирани източници с устойчиво развитие до 2020г. Компанията заяви, че е изпълнила, поставената през 2011г. цел - 10% от закупеното какао да е от сертифициран източник. Това количество ще се увеличи до 20%, което прави Марс най-големия потребител на сертифицирано какао в света. Базирайки се на настоящите споразумения за покупки, компанията предвижда да придобие почти 90 000 тона сертифицирано какао.

Mars вярва, че сертифицирането е най-добрия инструмент, влияещ на най-голям брой производители, за да получат ноу-хау и да гарантират материално осигуряване и организация за успешен бизнес. Това ще разшири възможностите на около 5-6 млн. фермери по целия свят.

Изчислявайки, че нуждата от какао ще надмине глобалното предлагане с 1 млн. тона до 2020г., Mars Chocolate е разработила подробна стратегия за справяне с този проблем, поставяйки интересите на фермерите на първо място. Инициативата на Mars "Какао от устойчиви източници” е един от най-големите и най-важни опити на какаовата индустрия да увеличи производството си, да заздрави различните общности и да спомогне за увеличаването на доходите на отделните производители.

"Изключително сме доволни, че достигнахме до нова фаза в нашата инициатива "Какао от устойчиви източници,” каза Бари Паркин, директор " Глобални доставки и устойчиво развитие” на Mars Chocolate. " Успешната сертификационна програма е изключително важна за нашите усилия, защото тя е най-ефективния способ, който имаме в момента за да достигнем до милионите фермери. Много усилия бяха положени от фермери, сертификатори и други участници по веригата, за да постигнем този резултат и мога да кажа, че си струваше.”

Закупеното от Mars количество какао, през 2011г., беше сертифицирано според стандартите на Rainforest Alliance и UTZ Certified. Миналата година, Mars обяви своето бъдещо партньорство с Fairtrade International и доставките на какао "Fairtrade” започнаха през 2012г. В момента, на глобално ниво, шест от продуктите на Mars сa обозначени на опаковките със сертификати от Rainforest Alliance и UTZ Certified. След като главната цел на компанията е до 2020г. да достигне 100% потребление на сертифицирано какао и да насърчи закупуването на по-големи количества от него. Компанията ще произвежда всички свои продукти със сертифицирано какао, въпреки че на опаковките на някои от тях това няма да е изрично споменато.

Mars Chocolate се фокусира върху три ключови елемента в своята инициатива "Какао от устойчиви източници”: научни изследвания на суровината, включително анализ на целия какаов геном заедно с IBM и Министерството на земеделието на САЩ; трансфер на технологични и земеделски методи за насърчаване продуктивността сред производителите на какао, най-вече чрез своята програма "Визия за промяна” в Бряг на Слоновата кост; и сертификация от трети лица. Mars Cholocate е единственият глобален производител на шоколадови изделия, който работи с трите най-големи сертифициращи организации, Rainforest Alliance, Fairtrade International, и UTZ Certified.

"Сертифицирането има огромен потенциал да подпомогне хиляди, дори милиони, производители на какао,” каза Анди Харнър, вицепрезидент на Mars Chocolate. "Въпреки това, за да бъде наистина значима, тя трябва да обедини индустрията, за да може да се поставят приоритети за реалната промяна, взимайки предвид интересите на фермерите. Ние сме много благодарни на нашите сертифициращи партньори от The Rainforest Alliance, UTZ Certified и Fairtrade International, за това че споделят нашето виждане и поставят интересите на фермерите на първо място. ”

 реклама