- Рекорден пазарен дял от 15 %
- Обем на продажбите за тримесечието от US милиарда
- Нетна печалба от US1 милиона
- Доходност на акция (EPS) в размер на 1.37 US цента или 10.63 HK цента
- Нетни парични резерви от US.7 милиарда (към 30 юни 2012 г.)
Lenovo Group обяви финансовите си резултати за първото си финансово тримесечие, което приключи на 30 юни 2012 г. с обем на продажбите в размер на US милиарда и ръст от 35 % на годишна база. Чистата печалба на компанията за първото финансово тримесечие е нараснала с 30% спрямо същия период за изминалата година, до US1 милиона. Резултатите доказват потенциала на компанията да расте стабилно, независимо от предизвикателствата на пазара.
Като втория по големина производител на персонални компютри в света, Lenovo отчита най-високия в историята си пазарен дял от 15%*, чрез който компанията успява да задмине конкурентите си по редица показатели. В индустрия, в която доставките на персонални компютри отбелязаха спад от почти 2% на годишна база, доставките на Lenovo за първото финансово тримесечие на компанията отбелязаха ръст от 24.4 % спрямо миналата година. Така за тринадесето поредно тримесечие Lenovo расте по-бързо от пазара. Това е и единадесетото поредно тримесечие, в което компанията расте с най-бързи темпове от четирите най-големи PC производители.
През тримесечието Lenovo продължи последователното изпълнение на корпоративната "Protect and Attack” стратегия в развитите и новите пазари, на които компанията оперира, като отчете балансиран ръст във всички географски и потребителски сегменти и продуктови линии. Докато пазарът еволюира към "PC Плюс” ерата, Lenovo предприема агресивни стъпки, за да се увери, че е добре позиционирана и предлага продуктов микс с повече таблети, интелигентни телевизори и смартфони.
Брутната печалба на компанията за първото финансово тримесечие се е увеличила с 30 % на годишна база. Оперативната печалба се е увеличила с 48 % на годишна база до US2 милиона. Доходността от акция за четвъртото финансово тримесечие е 1.37 US цента или 10.63 HK цента. Нетните парични резерви на компанията към 30 юни 2012 г. са в размер на US.7 милиарда.
Преди две седмици Lenovo обяви глобално партньорство с EMC за изграждане на подразделение за развитие на сървърни технологии, което ще предлага иновации и ще засили възможностите на Lenovo в областта на x86 сървърните решения. Тези сървъри ще се предлагат на пазара от Lenovo и ще бъдат вграждани в определени системи за съхранение на данни на ЕМС. Lenovo измести свой основен конкурент, за да сключи споразумение за производство на оригинално оборудване и дистрибуция, чрез които Lenovo ще предлага на своите клиенти водещи решения за мрежово съхранение на данни от EMC. Първоначално решенията ще се предлагат в Китай.
Lenovo и EMC се споразумяха да създадат общо дружество, в което мажоритарен собственик ще бъде Lenovo. Компаниите ще пренасочат определени активи и ресурси от поделението Iomega на EMC в новoсформираното дружество, което ще предлага Network Attached Storage (NAS) системи към малкия и среден бизнес и определени сегменти от корпоративния сектор.
Партньорството с EMC не се отразява на финансовите резултати на Lenovo.
През първото финансово тримесечие Lenovo обяви и намерението си да развива R&D индустриална база в Ухан, Китай, където компанията ще изгради интегрирани съоръжения за проучване, развитие и производство на продуктовите линии Mobile Internet Digital Home (таблети, мобилни телефони и Смарт TV). Съоръжението ще бъде открито през октомври 2013 г.
"Въпреки че икономическата ситуация наподобява тази от 2008-2009 г., финансовите резултати на Lenovo са много по-високи, тъй като разполагаме с правилна стратегия, която успешно прилагаме,” каза Янг Янчинг, председател и главен изпълнителен директор на Lenovo. "Дейността ни на развиващите се пазари отвъд Китай, потребителският и МIDH бизнеса ни се развиват бързо и ни осигуряват основите, на които да градим цялостното си представяне. Бизнесът ни в Китай и глобалната ни дейност в бизнес сегментите отбелязаха силен ръст, който ни осигурява възможност да инвестираме в развиващите се сектори и допринася за цялостния успех на компанията. Въпреки предизвикателствата на пазара, ние сме убедени, че чрез последователно изпълнение на корпоративната "Protect and Attack” стратегия, Lenovo ще бележи устойчив ръст и стабилна възвръщаемост в "PC Плюс” ерата."
ДАННИ ПО ГЕОГРАФСКИ РЕГИОНИ
Консолидираните продажби на персонални компютри на Lenovo в Китай през първото финансово тримесечие са се покачили с 24 % на годишна база, равнявайки се на 44 % от общите продажби на компанията. През първото тримесечие Lenovo заема нов стабилен дял от 3.9 пункта от китайския пазар, като достига до водещите 35 % и увличава преднината си пред конкуретните фирми. Доставките на персонални компютри на Lenovo в Китай са се покачили с 9 % на годишна база, на фона на спад в общите доставки на персонални компютри в Китай от 2.8 %.
В региона на Тихоокеанска Азия/ Латинска Америка, доставките на Lenovo за първото финансово тримесечие са се покачили с 59.2 % и компанията значително надминава общия ръст на пазара, който бележи спад от 3.9 % на годишна база. Консолидираните продажби в региона възлизат на US.7 милиарда за първото тримесечие, равнявайки се на 21 % от общите продажби на компанията в световен мащаб. Lenovo заема двуцифрен пазарен дял в региона от 11 %, който възлиза на нов дял от 4.4. пункта на годишна база. Сред основните постижения за тримесечието са лидерска позиция в Япония с дял от 25.4 %, който се дължи на успешната интеграция на съвместното дружество с NEC, което съществува едва от две години. В допълнение, Lenovo заема рекордно висок дял от 17 % в Индия, където бележи пет пъти по-силен ръст от този на пазара. Доставките на персонални компютри в Бразилия са се покачили над 20 пъти повече от тези за целия пазар в страната.
Доставките на персонални компютри на Lenovo в региона на Европа, Близкия Изток и Африка са се покачили с внушителните 62.3 % на годишна база, ръст, повече от шест пъти по-голям от този за региона, който се равнява на 9.1%. През първото тримесечие консолидираните продажби са се покачили с 62 % на годишна база до US.6 милиарда, равнявайки се на 20 % от общите продажби на компанията в световен мащаб. Въпреки икономическите предизвикателства в някои европейски държави, Lenovo заема пазарен дял от нови 2.9 пункта на годишна база. Придобиването на Medion помага на компанията да подобри позициите си в Западна Европа. В Русия доставките на персонални компютри на Lenovo са се удвоили на годишна база.
Консолидираните продажби на персонални компютри на Lenovo в Северна Америка през първото финансово тримесечие възлизат на US.2 милиарда на годишна база, като бележат ръст от 7 % на годишна база, равнявайки се на 15 % от световните продажби на компанията. На фона на общия спад от 10 % на пазара на годишна база, доставките на персонални компютри на Lenovo са се покачили с 8.6 % през първото тримесечие със силни резултати в бизнес и потребителските сегменти. С рекордно висок дял от 8 % в САЩ, Lenovo отново заема четвъртото място в региона.
ДАННИ ПО ПРОДУКТИ
Лаптопите на Lenovo генерират най-големия обем от продажби на компанията, като регистрират 54 % от общите продажби на Lenovo. Консолидираните продажби през първото финансово тримесечие бележат ръст от 23 % спрямо същия период за изминалата година и достигат до US.3 милиарда. Световните доставки на персонални компютри през същия период бележат ръст от 27 %, с което Lenovo заема пазарен дял от нови 3.2 пункта и рекордно висок дял от 15.4 % от пазара на лаптопи. За сравнение, доставките на лаптоп компютри в индустрията не бележат ръст.
През първото финансово тримесечие Lenovo представи първите си ултрабук компютри, IdeaPads U310 и U410, които са в центъра на "Book of Do” – глобалната рекламна кампания на Lenovo. Ултрабук устройствата на Lenovo съчетават най-добрите характеристики на традиционните лаптопи – мощност при обработка на информацията, голям капацитет за съхранение на данни и богати аудио-възможности, с елегантната естетика и качества на таблетите, като бърза скорост на зареждане, мигновен старт на работа и целодневен живот на батерията.
Консолидираните продажби на настолни компютри Lenovo за първото финансово тримесечие нараснаха с 26 % на годишна база до US.5 милиарда, генерирайки 32 % от общите продажби на компанията. Световните доставки на настолни компютри Lenovo са се покачили с 21 % на годишна база, в сравнение с 4 % спад на пазара. Така Lenovo заема пазарен дял от нови 3 пункта за годината и регистрира рекордно висок пазарен дял от 14.4 %. През първото тримесечие Lenovo представи новия си ThinkCentre M92p "tiny” настолен компютър, първият десктоп с обем на кутията от 1 литър и с широчина на топка за голф (34.5 мм). ThinkCentre M92p е изключително тънък и се побира навсякъде, без компромиси в производителността. Тънките настолни компютри са изключително важни за пространства с ограничени размери.
За една година от съществуването си, Mobile Internet Digital Home (MIDH – таблети, мобилни телефони и смарт TV) подразделението на Lenovo бележи годишен ръст в продажбите от 173 % до US7 милиона през първото финансово тримесечие, генерирайки 7 % от общите приходи от продажби на компанията. Доставките на смартфони на Lenovo са се покачили 44 пъти спрямо същия период през изминалата година, с което компанията за първи път заема двуцифрен пазарен дял. Така Lenovo увеличи годишния си дял с 5.1 пункта, приключвайки тримесечието с рекордно висок пазарен дял от 9.8 % в Китай. Като цяло, в момента Lenovo е вторият най-голям производител на мобилни телефони в Китай. През първото тримесечие Lenovo представи най-новия си таблет, IdeaTab S2109, който разполага с функции за забавление, като четири SRS съраунд високоговорители. Компанията представи и първия си интелигентен телевизор в Китай – 55-инчовия K91, първият телевизор, който притежава сертификат от Google за операционната система Android 4.0.
*по данни на IDC за второто тримесечие на 2012
**включва сравнения на годишна база с данни за Китай, развитите и развиващите се пазари
ЗА LENOVO
Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) е компания за персонални технологии, която оперира в повече от 160 страни и е оценена на 30 милиарда щатски долара. Посветен на създаването на изключителни персонални компютри и мобилни устройства, бизнес моделът на Lenovo е изграден върху иновативни продукти, ефективна дистрибуторска мрежа и силно стратегическо изпълнение. Създадена при придобиването на IBM Personal Computing Division от Lenovo Group, компанията разработва, произвежда и продава надеждни, висококачествени, сигурни и лесни за употреба технологични продукти и услуги. Продуктовата линия на Lenovo включва легендарните компютри с марката Think и Idea, както и сървъри, работни станции, и фамилия от устройства, ползващи мобилен интернет, включваща таблети и смартфони. Компанията има центрове за изследване и развитие в Ямато, Япония; Пекин, Шанхай и Шенжен в Китай; както и в Ралей, Северна Каролина, САЩ. Повече информация ще намерите на www.lenovo.com.