LG обяви финансовите си резултати за четвъртото тримесечие и цялата 2011 г.

Резултатите от четвъртото тримесечие показват рекордно високи доставки на телевизори с плосък панел
по статията работи: Нели Минчева
LG обяви финансовите си резултати за четвъртото тримесечие и цялата 2011 г.
Снимка: LG Electronics

LG Electronics обяви своите предварителни консолидирани приходи за четвъртото тримесечие на 2011 година, които възлизат на 13,81 трилиона корейски вона (12,05 милиарда щатски долара) с оперативна печалба от 23 милиарда корейски вона (20 милиона щатски долара). По-високите приходи спрямо предното тримесечие показват добро представяне на подразделенията за  черна техника и електродомакински уреди, а при бизнеса за мобилни комуникации и телевизори е отчетена по-висока оперативна печалба.

Предварителните консолидирани финансови резултати са изготвени на база на Международните стандарти за финансови отчети – МСФО (International Financial Reporting Standards) за периода до 31 декември 2011 година. Те показват нетна загуба от 112 милиарда корейски вона (97,93 милиона щатски долара) през тримесечието, което се дължи най-вече на инвестициите, направени в дъщерни компании и нетните финансови разходи.

Консолидираните приходи за цялата 2011 година достигнаха 54,26 трилиона корейски вона (48,97 милиарда щатски долара). Въпреки нетната загуба през 2011 година, която възлиза на 433 милиарда корейски вона (391 милиона щатски долара), оперативната печалба е нараснала значително и е достигнала 280 милиарда корейски вона (253 милиона щатски долара) в сравнение със 176 милиарда корейски вона (153 милиона щатски долара) за цялата 2010 година.

LG Home Entertainment Company е доставила 8,8 милиона телевизора с плосък панел в периода октомври-декември 2011 година, като по този начин е повишила приходите си от предходното тримесечие със 17,6% до 6,31 трилиона корейски вона (5,5 милиарда щатски долара). Въпреки че продажбите за тримесечието са отбелязали умерен спад в сравнение със същия период на 2010 година, силният коледен сезон през 2011 година и гамата от продукти от висок клас на компанията, начело със CINEMA 3D телевизорите, са довели до оперативна печалба в размер на 150 милиарда корейски вона (130,9 милиона щатски долара) през четвъртото тримесечие на 2011 година. Продажбите на черна техника през цялата 2011 година са на стойност 2,38 трилиона корейски вона (20,2 милиарда щатски долара) и са донесли оперативна печалба от 423 милиарда корейски вона (382 милиона щатски долара). През 2012 година LG ще продължи да работи в посока утвърждаване на своята позиция по отношение на 3D и Smart телевизорите, като предлага богата гама телевизори със Cinema Screen дизайн и качествено съдържание.

LG Mobile Communications Company подобри позицията си през четвъртото тримесечие и реализира оперативна печалба от 12 милиарда корейски вона (10 милиона щатски долара) и продажби за 2,78 трилиона корейски вона (2,42 милиарда щатски долара), което се дължи основно на пускането на смартфони от висок клас като Optimus LTE (Long Term Evolution). В рамките на цялата 2011 година компанията постигна продажби на стойност 11,69 трилиона корейски вона (10,55 милиарда щатски долара), което е спад от 9,9% спрямо 2010 година. През 2012 година LG ще продължи да засилва своята пазарна позиция, като се фокусира върху стратегически пазари с богата гама смартфони, начело с LTE модели.

LG Home Appliance Company постигна рекордно високи нива на продажбите от 2,99 трилиона корейски вона (2,6 милиарда щатски долара) през четвъртото тримесечие на 2011 година. Компанията отбеляза силен ръст в Южна Корея, САЩ и развиващите се пазари, където предложи богат набор от енергийно ефективни продукти. През четвъртото тримесечие е отчетен малко по-нисък оперативен приход от 65 милиарда корейски вона (57 милиона щатски долара), който се дължи на повишената цена на суровите материали и неблагоприятния курс на чуждестранни валути. Общата стойност на реализираните продажби на продукти от подразделението за домакински електроуреди за 2011 година възлиза на 11,11 трилиона корейски вона (10,03 милиарда щатски долара), а оперативният приход е 295 милиарда корейски вона (266 милиона щатски долара). Вече пуснатите на пазара енергийно ефективни продукти се очаква да увеличат приходите на компанията през 2012 година.

LG Air Conditioning & Energy Solutions Company обяви продажби от 680 милиарда корейски вона (593 милиона щатски долара) през четвъртото тримесечие – на практика равни с тези от същия период на 2010 година. Оперативната загуба от 38 милиарда корейски вона (33 милиона щатски долара) се отдава на негативните макроикономически условия и пропуски в продуктовия микс, който се предлага на развиващите се пазари. От гледна точка на резултатите от цялата година компанията за решения за климатизация и енергийни продукти отчете приходи в размер 4,56 трилиона корейски вона (4,11 милиарда щатски долара) и оперативна печалба от 58 милиарда корейски вона (52 милиона щатски долара). За да увеличи продажбите си, през 2012 година LG ще се фокусира основно върху високоефективните системи за климатизация.

Бизнес планове за 2012 година

За 2012 година LG Electronics си поставя за цел да осъществи продажби в размер на 57,6 трилиона корейски вона (53,8 милиарда щатски долара) и планира да вложи 1,6 трилиона корейски вона (1,5 милиарда щатски долара) в капиталови разходи, както и да инвестира 2,6 трилиона корейски вона (2,4 милиарда щатски долара) в проучвания и развитие.

Пояснения за обменните курсове през четвъртото тримесечие на 2011 година

Предварителните консолидирани финансови резултати на LG Electronics са изготвени на базата на Международните стандарти за финансови отчети. Сумите в корейски вонове (KRW) съответстват на щатски долари (USD) по усреднен курс за всеки един от изминалите три месеца: KRW 1,146 за 1 USD (четвърто тримесечие на 2011 година) и KRW 1,133 за 1 USD (четвърто тримесечие на 2010 година). Усредненият курс за периода от дванайсет месеца през 2011 година е KRW 1,108 за 1 USD и KRW 1,157 за 1 USD през 2010. LG очаква обменният курс за 2012 година да бъде KRW 1,070 за 1 USD.

# # #

За LG Electronics, Inc.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) е световен лидер и технологичен иноватор в областта на потребителската електроника, мобилните комуникации и домакинските електроуреди. В компанията работят повече от 93 000 души в над 120 представителства по целия свят. LG Electronics се състои от 4 бизнес подразделения – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance and Air Conditioning and Energy Solution – с продажби в световен мащаб от 55,8 трилиона корейски вона (48.2 милиарда щатски долара) към края на 2010 г. Компанията е водещ световен производител на плоскоекранни телевизори, аудио-визуална техника, мобилни телефони, климатици и перални машини. LG подписа дългосрочен договор, с който стана Глобален Партньор и Технологичен Партньор на Formula 1™. Като част от това изключително партньорство, LG придоби ексклузивни маркетингови права като официален доставчик на електроника, мобилни телефони и процесори на данни за това глобално спортно събитие. За повече информация: www.lge.bg  

 реклама