Средата в търговията на дребно се очаква през следващите 10 години да се промени повече, отколкото през последните 50 години и това ще се дължи до голяма степен на бума на Интернет на нещата (IoT) и Big Data1. По време на National Retail Federation (NRF) Annual Convention & Expo, проведена по-рано този месец в Ню Йорк, Intel Corporation демонстрира нови технологии, които са на разположение на пазара днес, които подпомагат търговците на дребно да използват по-добре Big Data, като същевременно осигуряват по-ангажиращи и персонализирани преживявания за потребители, които извършват покупки от дома или в магазина.
"Intel работи активно с водещите търговци на дребно и с индустрията в продължение на няколко години за създаването на възможности за търговците на дребно да използват Интернет на нещата, за да предоставят повече забавни преживявания чрез бранда, като същевременно намаляват оперативните разходи," каза Джо Йенсен, Генерален мениджър за решения за търговията на дребно в Intel. Ние отнасяме тези усилия с една крачка напред, като доставяме по-интелигентни решения и като даваме възможност на търговците да използват по-добре big data, и така да създават по-персонализирано преживяване при пазаруване."
Предоставяне на приятни емоции навсякъде по всяко време
Днешните купувачи искат да се насладят на интригуващо и безпроблемно пазаруване, независимо от това къде са те, или какво устройство използват. С технологията на Intel – Shopping Anywhere (пазаруване от всякъде), потребителите могат да пазаруват интуитивно гледайки любимите си телевизионни програми директно от дивана. С помощта на Intel® Retail Client Manager заедно с технологии от NCR* и ACTV8.ME*, заредени на таблет или смартфон, зрителите могат да идентифицират облеклото, което актьор или актриса носят в епизода и да получават специални оферти, могат да играят игри, за да печелят дигитална валута, или да закупят облекло и незабавно да го получат, доставено директно до вратата на дома им.
Ако потребителят предпочита да изпита лекотата на онлайн пазаруването в магазина, Intel® Core™ i7-based MemoryMirror* дигитално "огледало" в цял ръст, позволява на купувачите виртуално да пробват много и различни тоалети, да ги гледат и сравняват с предходни, чрез телефона или таблета. MemoryMirror използва интегрирана графична технология на Intel, за да създава аватари на купувача, облечен в различни тоалети, които могат да бъдат споделяни с приятели, за да получат обратна връзка или да направят на момента покупка в магазина.
Технологията може да осигури по-интерактивно преживяване в по-големите мащаби на търговия на дребно, като например автокъща, предлагайки ползите и лекотата на онлайн проучването. Intel-базираното интуитивно Product Customization (персонализиране продукти) използва силата на разпознаването на жестове, за да обедини на традиционните и онлайн продажбите. С интуитивното Product Customization,, потребителите използват жестове с ръце, за да разглеждат и да си взаимодействат с дигитална информация за продукта, включително различни цветове на боята, опции на интериора и допълнителни функции за персонализиране на автомобила си и се визуализира техните желаните опции, преди да се направи поръчката на колата им.
Днешните потребители, запалени потехнологиите, имат възможност да пазаруваткогато и където поискат, включително и на мобилни устройства. Intel също така показва голям набор от таблети за използване при продажби в магазините за търговия на дребно, които дават възможност повече опит и знания на продавач-консултантите, както и по-ефективен и лесен достъп до касите. Чрез използването на Intel-базирани мобилни решения, търговците на дребно могат да подобрят набора от функции за търговските служители, включително мобилни точка на продажба, обслужване на клиенти, проверка на инвентара, консиерж услуги и табла за управление.
Използването на Big Data за по-персонализирано пазаруване, намаляване на чакането на опашка на касата
Смята се, че потребителите харчат почти $300 000 на минута, пазарувайки онлайн2 и 78% от потребителите са по-склонни да купуват от търговец на дребно, който им изпраща оферти, които са по-близки до техните интереси3. Освен това, 59% от търговците на дребно цитират липсата на познанията за потребителите като най-големия си проблем,4 сързан с данните. За да помогне с това, Intel работи с търговци на дребно, за да помогне за създаването на по-добро използване на big data, и да се създаде по-персонализирано преживяване във всички канали на взаимодействие с клиентите, като същевременно оптимизират управлението на инвентара.
Например, за да се избегне купувачите, които пристигат в магазина, за да закупят даден продукт, само за да разберат, че вече е разпродаден, търговците на дребно могат да предвиждат по-добре правилния продуктов микс за всеки магазин, определяйки оптимално ценообразуване и вникването в състоянието в реално време на асортимента с решенията на Intel за big data. С Intel Distribution of Apache Hadoop* софтуер и инструмент за анализ, търговците на дребно могат да извличат модели от данни, да изграждане на решения със засилено емоционални и поведенческо разбиране от 360 градуса по отношение на клиента, както и намаляване на случаите на пропуснати възможности. Загубите от продажби на на стоки, които са свършили и големи отстъпки за продукти, които са в големи количества, е изчислено, че струва на търговците на дребно $818 милиарда годишно5. Като се гарантира, че всеки магазин има точните продуктите, които купувачите искат и от които се нуждаят, търговците на дребно могат по-добре да гарантират, че те винаги имат подходящите продукти на разположение в точното време.
Друг начин, по който big data може да помогне на търговците на дребно е да доставя по-персонализирано преживяване при пазаруване, чрез контекстно-осъзнат маркетинг. Intel Context Aware Marketing прави дигиталните означения по-ефективни, чрез динамично променящи се реклами, показвани въз основа на възрастта и пола на човека, който гледа рекламата. Когато потребителят мине покрай дигитален знак, базиран на Intel® Core, Intel Advertising Framework технологията може да анализира информация, включително метеорологични тенденции, социални медии, както и данни за купувач на телефона, които да променят интерфейса на съдържание и данни за телефона на потребителя, за да промени съдържанието и потребителския интерфейс, за да ги направи по-релевантни и персонализирани към зрителя. Intel Context Aware Marketing също могат да бъдат обвързани със съхраняване системи за асортимента от продукти, за да покаже само реклами за продукти, които са налични в момента в магазина.
Чакането на дълги, дразнещи опашки на касите, може дори да се превърне в нещо от миналото, чрез ефективно използване на big data. Intel-базираните Dynamic Staffing Optimization (DSO) могат да измерят и анализират данни, включително в реално време за движението на влизане и излизане от магазина, дължината на опашката, броят на активните и отворени каси, исторически данни за транзакции, както и информация за работния график, за да предостави прогнозни препоръки за отваряне или затваряне на каси, на базата на очаквания трафик от клиенти.
За Intel
Intel (NASDAQ: INTC) е световен лидер в областта на компютърните иновации. Компанията проектира и изгражда ключовите технологии, които служат за основа за компютърните устройства по света. Допълнителна информация за Intel е на разположение на newsroom.intel.com и blogs.intel.com.