Пилотът на Great Wall тима Кристиан Лавие се представя много убедително в тежкото рали Дакар 2014. Състезателят на Haval Dakar Team не излиза от челната десетка във временното класиране от началото на надпреварата. Въпреки че получи 1 наказателен час заради пропуснат контролен пункт след края на първата половина на Дакар, той е все по-стабилен и не изпада от водещите десет. В последно преминалия десети етап Лавие запази темпото си и финишира 11-и. Във временното класиране се изкачи с една позиция нагоре в сравнение с предишния девети етап и зае 8-ото място.
Вчерашният десети етап беше много зрелищен. Пилотите изпитаха предизвикателствата на 689-километровата отсечка от Икике до Антофагаста, преминавайки по бреговете на Тихия океан. Кристиан Лавие измина отсечката за 5 часа 13 минути и 09 секунди, изоставайки съвсем малко от лидерите в етапа – Атия, Петерханзел и Рома.
Директорът на Haval Dakar Team в обобщение на първата половина на рали Дакар 2014 сподели: "Победата на Соуса в първи етап е исторически пробив. Въпреки че той отпадна, ние сме убедени в успеха на Great Wall тима и тази година. Състезанието е много тежко, но Кристиан се справя много добре, надминавайки очакванията. Независимо от наказателния час, той продължава стремглаво напред и смятам, че ще постигне чудесни резултати заедно с подкрепата на наставника си Пиер и целия екип.”
В следващия 11-и етап пилотите са изправени пред предизвикателствата на необятната пустиня Атакама. През 605 км дългата отсечка те ще трябва да докажат офроуд качествата на автомобилите си. Това ще е ключовият етап от Дакар 2014.
За състезателния автомобил Haval:
Състезателната кола Haval, която участва на Рали Дакар 2014 използва елементи от екстериора на Haval H8, който предстои да бъде пуснат в продажба тази година в Китай. Автомобилът определено изглежда по-голям и по-стилен с подсилената си предница и със сигурност може да бъде определен като успешен фейслифт.
В задната част си Haval е оборудван с главен резервоар и радиатор на охлаждащата система на автомобила и други съответстващи системи. Разполага с две резервни гуми, четири подложки за кал и пясъци, както и две помещения за състезателни каски и HANS система (устройства за упора на главата и гърба) за пилота и навигатора. На тавана на багажното отделение са прикрепени две лопати за пясък. Те могат да бъдат пропуснати лесно и също така са едни от най-ефикасните и полезни инструменти за екипажа, ако колата заседне в пясъка.
Жълтият цилиндър в задната част е пълен със сгъстен до 200 бара азот. Добре известен факт е, че екипажите намалят налягането в гумите по време на участъците в пустинята. Те трябва да бъдат напомпани след преминаването на този терен и това става с помощта на бутилката, пълна с азот.
Шофьорската кабина изглежда сложна и деликатна, почти колкото самолетен кокпит. Всички ключове и контролни панели са специално проектирани, за да бъдат максимално защитени от прах и вода. Цветният LED дисплей по средата на арматурното табло показва цялата информация, която изпращат датчиците на автомобила, включително температурата на всичките течности в автомобила, статуса на работа, подробна информация относно състоянието на системния поток, състоянието на силовите и всички спомагателни агрегати. Всички тези данни помагат на шофьора и навигатора да оценят моментното състояние на автомобила.
Покривът на състезателния Haval играе важна роля. Отворите за въздух към двигателя, климатичната и системата за охлаждане са интегрирани в покрива. Свежият въздух влиза през въздушния филтър през по-високия отвор за въздух на дясната предна греда, а след това през дроселовата клапа и смукателния колектор – в цилиндрите.
Haval е екипиран с турбо-дизелов двигател, разположен ниско, близо до кабината на шофьора, което значително подобрява управлението на автомобила. Той разполага с 300 к.с. и 700 Нм въртящ момент. Благодарение на тази мощност Haval се движи по пресечен терен с лекота.
В лявата страна на двигателния отсек, близо до предното стъкло са разположени четири съда за масло. В тях има (от ляво на дясно) диференциално масло, течност за предните и задните спирачки и течност за съединителя.
Състезателната кола Haval за Дакар 2014 разполага с напълно подобрени амортисьори, сменени от оригиналните Holland Reiger с френските BOS. Мениджърът на отбора - Филип, и пилотите коментират, че подобрените амортисьори подхождат по-добре на Haval, като значително подобряват цялостното управление на автомобила.
Задните спирачки на състезателния Haval имат специален дизайн. Освен стандартната тръба за въздушно охлаждане, директно насочена към спирачния диск, задните спирачни апарати разполагат и с течна охладителна система. Радиаторът, съчетан с охлаждащ вентилатор се намира в задното отделение.