Google отново финансира медийни проекти

През изминалата 2016 г. Digital News Initiative Innovation Fund на Google, финансира с 51 млн. евро 252 амбициозни проекта в дигиталната журналистика
по статията работи: biznews.bg
Google отново финансира медийни проекти

През изминалата 2016 г. Digital News Initiative Innovation Fund на Google, финансира с 51 млн. евро 252 амбициозни проекта в дигиталната журналистика в 27те държави, от бюджета от общо 150 милиона евро в подкрепа на иновации в европейската новинарска индустрия. Днес, с вълнение обявяваме старта на третата процедура по кандидатстване. 
Фондът, още от своето основаване има за цел да отличи и подпомогне представители на новинарската индустрия, които търсят пространство (и финансиране) за експерименти, без ангажименти в замяна. Защо правим това? Защото в Google знаем от опит, че най-големите, най-смелите идеи често започват от малки такива. Чрез DNI Fund ние искаме да им предоставим нови подходи към свободата да експериментират.
Бяхме впечатлени, както от броя, така и от качеството на заявленията, които получихме в първите два кръга на финансиране. Горди сме, че финансирахме стотици от тях, включително такива ангажирани с важни предизвикателства около проверката на фактите и съдържанието на новинарските материали. Повече за миналите проекти може да намерите на нашия нов уебсайт, който стартира днес www.digitalnewsinitiative.com. За да предоставим време за подготовка на амбициозните проекти, процедурата за подаване на заявления ще бъде отворен през следващите шест седмици, с краен срок до 20 април.
Фондът търси проекти, които демонстрират иновативно мислене при дигиталната журналистика; които подкрепят развитието на нови бизнес модели и дори променят начина, по който потребителите достигат до дигиталните новини. В предишния кръг насърчавахме сътрудничеството – между медиите в целия регион и ще се радваме да видим тази тенденция да продължи. Като акцент за този кръг насърчаваме кандидатите да открият нови механизми за монетизация, които да отворят нови потоци от финансиране новинарската индустрия. 
Digital News Initiative, която започна като партньорство между Google и няколко европейски новинарски организации, прерасна в екосистема с над 180 участника, които работят заедно, за да се поддържа високо качество на журналистиката чрез технологиите и иновациите, включително и с проекта с отворен код Accelerated Mobile Pages, както и специалния YouTube Player за издатели, който се използва от новинарски сайтове в цяла Европа. Инициативата е отворена за всеки в сектора на дигиталната журналистика в Европа, независимо дали е голяма или малка компания, вече утвърдила се или току-що създадена.

Как работи фондът: 
Проекти

Фондът търси проекти, които демонстрират иновативно мислене при дигиталната журналистика; които подкрепят развитието на нови бизнес модели променят начина, по който потребителите достигат до дигиталните новини. Проектите могат да бъдат експериментални, но трябва да имат добре формулирани цели и значителен дигитален компонент. Няма никакво изискване да се използват продукти на Google. Успешните проекти ще демонстрират иновативност и ще имат положително въздействие върху произвеждането на оригинална дигитална журналистика и бъдещата устойчивост на новинарския бизнес.

Кой може да кандидатства

Могат да кандидатстват утвърдени издатели, изцяло онлайн платформи, стартиращи компании в новинарския бранш, съвместни партньорства и физически лица, които са базирани на територията на Европейския съюз и страните от Европейската асоциация за свободна търговия.

Финансиране

Финансирането се извършва в три категории:  

  • Прототипни проекти: за организации и физически лица, които отговарят на критериите за допускане и изискват финансиране до 50 000 евро. Тези проекти е достатъчно да бъдат в начален етап, с идеи, които предстои да бъдат развивани, и предположения, които тепърва да бъдат тествани. Фондът ще ускори изпълнението на подобни проекти и ще финансира 100% от разходите.
  • Средни проекти: за организации, които отговарят на критериите за допускане и изискват финансиране до 300 000 евро, като ще се финансират до 70% от общите разходи за проекта.
  • Големи проекти: за организации, които отговарят на критериите за допускане и изискват финансиране на стойност по-висока от 300 000 евро. Фондът ще финансира до 70% от общите разходи на проекта, като не надвишава 1 милион евро.  

Изключение на ограничението от 1 милион евро е възможно за големи проекти, които са съвместни, международни, мащабни за сектора, включващи множество организации; или които са от съществено значение за цялостната новинарска екосистема.


Как да кандидатствате
Посетете уебсайта на Digital News Initiative, за да научите всички подробности: критериите за допускане; правила и условия; формуляри за кандидатстване. Формулярите трябва да бъдат попълнени на английски език. Срокът за подаване на заявленията за първия етап за тази година е 20 април 2017 г.

Управление
Множеството проведени консултации гарантират, че Фондът има прозрачни и приобщаващи процеси за кандидатстване и последваща селекция. Конфиденциалността е изключително важна; кандидатите не бива да включват конфиденциална информация. Всички подробности могат да бъдат намерени на уебсайта на Digital News Initiative.  

Първоначалната селекция на проектите ще бъде направена от проектен екип, състоящ се от опитни представители на индустрията и представители на Google, които ще проверят дали всички кандидатури отговарят на критериите за допускане, иновации и въздействие. Те ще отправят препоръки относно финансирането на прототипните и средните проекти към Съвета на Фонда, който ще наблюдава процеса на селекция на Фонда. Съветът ще гласува финансирането на големите проекти.

Членове на Съвета:

  • Жоао Палмейро, президент на португалската асоциация на издателите и председател на Съвета на Иновационния Фонд към инициативата "Дигитални новини"
  • Александър Асeли, основател и изпълнителен директор на State, основател на Jawbone
  • Мириам Микел, главен редактор на WirtschaftsWoche
  • Ариана Чиконе, съосновател и директор на международния журналистически фестивал в Перуджа
  • Бартош Хойка, главен изпълнителен директор на Agora S.A.
  • Вайт Динглер, главен изпълнителен директор на вестник Neue Zürcher Zeitung
  • Розалия Лорет, ръководител "Институционални връзки", Европейска асоциация на онлайн издателите
  • Бруно Патино, декан на журналистическото училище Sciences-Po
  • Мърдок Макленън, главен изпълнителен директор на Telegraph Media Group
  • Барт Брауърс, професор по журналистика в Groningen University
  • Мадхав Чинапа, ръководител "Стратегически отношения, новини и издатели", Google
  • Торстен Шупе, маркетинг директор за Европа, Близкия Изток и Африка, Google
  • Ронан Харис, вицепрезидент, Google

Ще обявим следващите финансирани проекти преди началото на летните почивки. С нетърпение очакваме вашите кандидатури!

 реклама