Goodyear отчита рекордни продажби и по-високи приходи през 2011 г.

Два рекорда: Продажбите са нараснали с 12% през четвъртото тримесечие, с 21% за годината
по статията работи: Нели Минчева
Goodyear отчита рекордни продажби и по-високи приходи през 2011 г.
Снимка: Goodyear

Goodyear Tire & Rubber Company отчита увеличени продажби и приходи за четвърто тримесечие и цялата 2011 година в сравнение с резултатите от предходната година.

"Аз съм изключително доволен от нашите рекордни продажби и постиженията в дяловия оперативен приход през 2011 година, тъй като се справихме успешно в условията на трудна икономическа обстановка”, заяви Ричард Дж. Креймър, председател на борда и главен изпълнителен директор. "С оперативен приход на сегмента, възлизащ на близо ,4 милиарда в глобален мащаб и 6 милиона на North American Tire, което е нейното най-добро постижение от 2000 г. насам, регистрирахме силен напредък към нашия план за 2013 година”, добави той.

"Въпреки по-ниския обем на продажбите през четвъртото тримесечие, и четирите наши бизнес-направления постигнаха рекорден успех в продажбите през тримесечието и цялата 2011 г., като подобрихме нашите цена/продуктов микс и спечелихме марков пазарен дял в избраните целеви пазарни сегменти”, каза Креймър. "Доволни сме от напредъка, който направихме в подобряването на нашия бизнес модел и силно вярваме в нашата дългосрочна стратегия”.

Продажбите на Goodyear през четвъртото тримесечие на 2011 г. възлизат на ,7 милиарда, което представлява увеличение с 12% в сравнение с предходната година. Обемите от гуми възлизат общо на 43,2 милиона, намаление с 5% спрямо 2010 г., което отразява намалението на обемите във вторичния пазар на гуми в развитите страни, както и затрудненията на бизнеса в Латинска Америка и наводненията в Тайланд.

Продажбите през четвъртото тримесечие на 2011 г. отразяват силното положително влияние на подобренията в цените и продуктовия микс, което увеличи годишния приход на гума с 19%, с изключение на влиянието на обменните курсове. Намалените обеми и неизгодни валутни курсове от друга страна свиха продажбите съответно със 4 и милиона.

През четвъртото тримесечие на 2011 г. компанията има дялов оперативен приход в размер на 6 милиона, с милиона по-малко от този през същия период на предходната година. Дяловият оперативен приход отразява подобрението на цени/продуктов микс от 2 милиона, които са щедра компенсация на 1 милиона по-високи производствени разходи (3 милиона нетни от дейностите за намаляване на производствените разходи).

Дяловият оперативен приход бе повлиян отрицателно от намалението на обемите с милиона и намаление с милиона на продажбите в другите бизнес-направления, свързани с производството на гуми, и най-вече продажбите на химически продукти на трети страни в Северна Америка. Разходите, свързани с нарушения в бизнеса и временното затваряне на фабриката в Тайланд заради наводненията в тази страна, също се отразиха отрицателно на дяловия оперативен приход. Инфлацията при разходите, заедно разделянето на печалбата на North American Tire, неефективности, свързани със затварянето на завод в Северна Америка и слабата производителност на фабрики във Франция надхвърлиха ползите от програмите за намаляване на разходи.

Нетният приход за четвъртото тримесечие на 2011 г., който е на разположение на обикновените акционери, възлиза на милиона (7 цента на акция). През тримесечието компанията регистрира нетна загуба в размер на 7 милиона (73 цента на акция). Всички стойности на акция са получени като приходът е разделен на общия брой акции.

През четвъртото тримесечие на 2011 г. общите разходи възлизат на на милиона (10 цента на акция) за рационализации, бракуване на активи и ускорена амортизация; загуба от милиона (7 цента на акция), свързана с нарушение в бизнеса и разходи за временното затваряне на фабриката в Тайланд заради наводнението в страната; нетна загуба от милиона (3 цента на акция) от продажба на активи; и нетни данъчни облегчения в размер на милиона (24 цента на акция), предимно от освобождаването на отчисления от финансови операции в чужбина. Всички посочени суми са след плащане на данъци и по-ниски лихви.

Годишни резултати

Рекордните годишни продажби на Goodyear възлизат на .8 милиарда, увеличение от 21% спрямо .8 милиарда през 2010 г. Продажбите отразяват силно положителното влияние на подобрените цени/продуктов микс, което увеличи прихода от гума със 17% спрямо този от 2010 г., с изключение на влиянието на обменните курсове. Продажбите бяха положително повлияни също така от увеличението от 5 милиона на продажбите в другите бизнес-направления, свързани с производството на гуми, и най-вече продажбите химически продукти на трети страни в Северна Америка. Обемите на продажбите на гуми по същество бяха ниски в сравнение с 2010 г. Благоприятните валутни курсове увеличиха продажбите с 9 милиона. Продажбата на подразделението на селскостопански гуми в Латинска Америка се отрази неблагоприятно и намали продажбите с милиона.

През 2011 година компанията постигна рекорден годишен дялов оперативен приход от близо .4 милиарда, което представлява увеличение от 49% спрямо резултата от 7 милиона за 2010 г. Дяловият оперативен приход отразява рекордните продажби във всичките четири бизнес-направления на компанията. В сравнение с предходната година дяловият оперативен приход за 2011 г. беше положително повлиян от .4 милиарда от подобрени цени/продуктов микс, които щедро компенсираха увеличените производствени разходи в размер на .8 милиарда. Производствените разходи отразяват 7 милиона, предназначени за дейности по намаляване на отрицателното им влияние. Продажбата на подразделението на селскостопански гуми в Латинска Америка през април 2011 г. се отрази неблагоприятно върху дяловия оперативен приход, намалявайки го с милиона.

Нетният приход за 2011 г., който е на разположение на обикновените акционери, възлиза на 1 милиона (.26 на акция). За сравнение през 2010 г. компанията отчете нетна загуба от 6 милиона (89 цента на акция). Всички стойности на акция са получени като приходът е разделен на общия брой акции.

Перспективи за 2012

Goodyear очаква световната индустрия за производство на гуми да продължи своя ръст през 2012 г, но с по-бавен темп от предвиденото по-рано, предвид продължаващата икономическа слабост на много пазари. Компанията очаква обемите на продажбите през 2012 година да бъдат по същество еднакви с тези през 2011 г.

В Северна Америка Goodyear очаква през 2012 г. вторичният пазар на гуми за леки автомобили да бъде непроменен или да намалее с до 2%; първоначалното вграждане за леки автомобили – непроменен или да нарасне с до 3%; вторичният пазар на комерсиални гуми да нарасне между 2 и 6%; първоначалното вграждане за комерсиални автомобили да нарасне между 10 и 15%.

В Европа се очаква застой или спад на вторичния пазар на гуми за леки автомобили до 2%; спад на първоначалното вграждане за леки автомобили между 5 и 9%; във вторичния пазар за комерсиални автомобили – спад между 3 и 8% и в първоначалното вграждане за комерсиални автомобили – спад между 20 и 25%.

Очакванията на Goodyear за увеличение на цените на суровините през първото тримесечие на 2012 година са в порядъка от 20 до 25% спрямо същия период на предходната година. По-малко увеличение се очаква през второто тримесечие на 2012 г. в сравнение с предходната година. За втората половина на 2012 г. компанията очаква цените на суровините да паднат в сравнение със същия период на 2011 г. По отношение на годишните стойности за 2012 г., очакванията на Goodyear са за увеличение от около 5% спрямо 2011 година.

Goodyear е един от най-големите производители на гуми в света. Компанията има близо 73 000 служители и произвежда своите продукти в 53 предприятия в 22 страни по целия свят. Неговите два развойни центъра в Акрон, Охайо, САЩ и Колмар-Берг, Люксембург работят за създаването на високотехнологични продукти и услуги, които създават технологични и функционални стандарти в индустрията за производство на гуми. За повече информация за Goodyear и нейните продукти, моля посетете www.goodyear.com

 реклама