Globul с кампания за безопасен интернет

Тазгодишната инициатива се провежда под мотото „Знаеш ли какво споделят децата ти в интернет?”
по статията работи: Нели Минчева
Globul с кампания за безопасен интернет
Снимка: Globul

 За четвърта поредна година GLOBUL стартира комуникационна кампания за онлайн безопасност по повод Международния ден за безопасен интернет – 7 февруари. Кампанията има за цел да повиши информираността на деца, родители и преподаватели относно отговорната употреба на интернет и новите технологии, както и да предостави на младите хора съвети за безопасно поведение в онлайн пространството.

Тазгодишната инициатива се провежда под мотото "Знаеш ли какво споделят децата ти в интернет?”. Като част от кампанията, в Деня за безопасен интернет операторът ще изпрати на своите клиенти SMS със съвет да бъдат внимателни при споделяне на лична информация и сърфиране в Мрежата, тъй като действията ни в онлайн пространството могат да имат последствия в реалния живот.

На 7-ми февруари българските потребители на социалната мрежа Facebook ще имат възможност да използват специално приложение, създадено с цел да напомни за основните рискове във виртуалното пространство. Практически съвети за онлайн безопасност, предназначени за деца, тийнейджъри и родители, са достъпни също така на интернет страницата на компанията www.globul.bg.

Като член на Обществения съвет за безопасен интернет, GLOBUL традиционно насърчава отговорната употреба на новите технологии и съдейства за предпазването на децата от вредно съдържание в онлайн пространството. Така например, предлаганото от оператора мобилно съдържание е специално обозначено за възрастта, за която е подходящо. Родителите имат възможност да забранят достъпа до определени секции, неподходящи за лица под 18 години, като използват парола, която лесно могат да въведат на мобилните телефони на своите деца.

Комуникационната кампания е една от стъпките, които GLOBUL предприема с цел превенция на децата и младежите от рисковете на виртуалното общуване. През 2011 г. GLOBUL подкрепи откриването на първата Българска линия за онлайн безопасност, създадена по инициатива на Националния център за безопасен интернет и Асоциация "Родители”. Линията предлага професионални консултации относно безопасността на децата и тийнейджърите в онлайн пространството. Сигнали и въпроси могат да бъдат отправяни чрез обаждане на кратък номер 124 123 на цена от 14 ст. за всички абонати на GLOBUL, независимо от продължителността на разговора, както и чрез изпращане на имейл на helpline@online.bg.

GLOBUL e търговската марка, с която Космо България Мобайл ЕАД предлага мобилни телекомуникационни услуги в България. Компанията е 100% собственост на COSMOTE, мобилния оператор с най-широко присъствие в Югоизточна Европа. Към края на септември 2011 г. GLOBUL има 4,2 милиона потребители, услугите на компанията са достъпни за 99,98% от населението на България и на 99,25% от територията на страната, а UMTS мрежата на компанията покрива 92,10% от населението на страната. В GLOBUL и GERMANOS в момента работят над 2,200 специалисти. Към края на септември 2011 г. абонатите на COSMOTE Group са 20,4 милиона в страните от Югоизточна Европа.

 реклама