Globul с 13,3% ръст на абонатите на договор през четвъртото тримесечие на 2011

Средното месечно потребление на клиентите на GLOBUL за тримесечието се увеличи до 152 минути
по статията работи: Нели Минчева
Globul с 13,3% ръст на абонатите на договор през четвъртото тримесечие на 2011
Снимка: Globul

Клиентите на абонаментните програми на GLOBUL през четвъртото тримесечие на 2011г. се увеличиха с 13.3% в сравнение със същия период на предходната година и достигнаха 2,6 милиона, или над 60% от общия брой абонати на компанията, показват финансовите резултати на компанията за последните три месеца на изминалата година.

Общите приходи на компанията за периода отбелязаха малък спад от едва 0,8% в сравнение със същия период на 2010 г., като добрите резултати от продажби на мобилни устройства не можаха напълно да компенсират спада в приходите от услуги.

В тон с тенденциите, които се наблюдаваха и в предишните тримесечия, периодът между октомври и декември на 2011 г. бе изключително труден за телекомуникационния сектор в България, най-вече заради спада в потреблението и свиващите се доходи на населението.

В резултат от все по-голямата конкуренция и все по-голямото насищане на пазара, където проникването на мобилните услуги е 147%, цените на услугите продължиха да падат, най-вече в корпоративния сегмент. Независимо от това, общите приходи на GLOBUL за цялата 2011 г. достигнаха 412,5 милиона евро или само 2,6% по-малко от общите приходи на компанията за 2010 г.

През четвъртото тримесечие на 2011 г. приходите от услуги на GLOBUL намаляха с 0,6%, като спадът в приходите, породен от засилената конкуренция на корпоративния пазар, бе частично компенсиран от по-високите приходи от фиксирани услуги и от услугите за мобилен пренос на данни.

Печалбата преди лихви, данъци и амортизации на компанията за тримесечието намаля с 14,8% в сравнение с последното тримесечие на 2010 г., а показателят за печалбата на компанията преди лихви, данъци и амортизации като процент от общите приходи за периода бе с 6,1 процентни пункта по-нисък.

В резултат печалбата преди лихви, данъци и амортизации на компанията за цялата 2011 г. намаля с 9,3% спрямо 2010 г., а показателят за печалбата на компанията преди лихви, данъци и амортизации като процент от общите приходи бе по-нисък с 2,8 пункта.

Независимо от тенденцията за миграция на клиентите на предплатени услуги към услуги на договор благодарение на иновативните си търговски предложения, GLOBUL увеличи броя на потребителите на своите предплатени услуги с 2,5% на годишна база. Към края на 2011 г., общият брой на клиентите на компанията бе около 4,3 милиона или с 8,8% повече от 2010 г.

Броят на абонатите на фиксираните услуги на GLOBUL продължи да се увеличава и през четвъртото тримесечие на 2011 г. и към края на годината надхвърли 210 000. Услугите за мобилен пренос на данни също отбелязаха съществен ръст и компанията отчете почти три пъти повече абонати на тези услуги за последните три месеца на миналата година спрямо същия период на 2010 г.

Средното месечно потребление на клиентите на GLOBUL за тримесечието се увеличи до 152 минути или с 2% повече от същия период на 2010 г., докато средният приход от един потребител достигна 14,90 лв. или с 9% по-малко на годишна база.

Финансови резултати на GLOBUL и GERMANOS за четвъртото тримесечие и цялата 2011 г., сравнени със същите периоди на 2010 г.

(в милиони евро)

10-12.2011

10-12.2010

Изменение

2011

2010

Изменение

Общи приходи

106,1

107,0

-0,8%

412,5

423,3

-2,6%

Печалба преди лихви, данъци и амортизации

39,3

46,1

-14,8%

156,2

172,2

-9,3%

Печалба преди лихви, данъци и амортизации като % от общите приходи

37,0%

43,1%

 

37,9%

40,7%

 

 

 

 реклама