През 2013 г. GLOBUL предаде за рециклиране 4 тона излезли от употреба мобилни телефони, батерии и аксесоари, събрани в търговската мрежа на компанията. Освен това, GLOBUL спести над 150 тона хартия и близо 3000 тона въглеродни емисии.
Компанията отчита подобрение по всички основни показатели за екологична устойчивост, които публикува в годишния си доклад по корпоративна отговорност. През миналата година в магазините на GLOBUL, GERMANOS и официалните партньори са събрани 70% повече електронни отпадъци отколкото през 2012 г. Основна причина за това е кампанията за насърчаване на рециклирането на стари апарати с отстъпка за покупка на смартфон в края на годината.
Нарасна и делът на абонатите на GLOBUL, отказали се от хартиена фактура - от 48% през 2012 г. до 60% през миналата година, в резултат от което компанията спести 145 тона хартия или с 23% повече на годишна база. Още 5,96 тона хартия и 1,13 тона пластмаса бяха спестени благодарение на клиентите на предплатени услуги, които се възползваха от възможностите за електронно презареждане на своята карта чрез е-ваучер, банкомат, SMS и др. Служителите на компанията пък изразходваха 30% по-малко хартия и предадоха 9,6 тона хартия за рециклиране.
Въпреки разширението на телекомуникационната си мрежа и значителния ръст на мобилния интернет трафик, през 2013 г. GLOBUL намали въглеродните си емисии с 9% и така спести на околната среда 2948 тона парникови газове. Основен принос за това постижение имат проектите за повишаване на енергийната ефективност в компанията. През последните три години GLOBUL инсталира фотоволтаични панели на близо 50% от своите базови станции, разположени в отдалечени райони без достъп до електропреносната мрежа. Така, само през 2013 г. компанията спести 10 000 литра дизелово гориво. В допълнение, консумацията на електроенергия в административните сгради на GLOBUL и GERMANOS спадна с 8%, а в магазините – с 11% на годишна база.
Благодарение на целенасочените си усилия за опазване на околната среда и популяризиране на зелената кауза, GLOBUL се утвърди като лидер в сферата на екологичната устойчивост в страната. Според представително маркетингово проучване за 2013 г., близо 80% от българските потребители възприемат компанията като "зеления оператор на България”. През миналата година GLOBUL получи и редица признания за своя социален и екологичен принос като наградата "Инвеститор в обществото" на Българския форум на бизнес лидерите (БФБЛ), отличието "Корпоративен собственик на електрически автомобил" от Прес Автоклуб България, приз в конкурса за "Доброволческа инициатива 2013" и отличие от Годишните награди на Българска фондация "Биоразнообразие".
GLOBUL e търговската марка, с която Космо България Мобайл ЕАД предлага мобилни телекомуникационни услуги в България. Към края на 2013 г. GLOBUL има 4 милиона активни потребители, услугите на компанията са достъпни за 99,98% от населението на България и на 99,49% от територията на страната, а UMTS мрежата на компанията покрива 96,09% от населението на страната. От 1 август 2013 г. GLOBUL е част от Telenor Group – водеща телекомуникационна компания, която оперира в 13 държави в Европа и в Азия, и има 166 милиона абонати.