Ericsson с нови продукти и партньорства, както и по-висок пазарен дял на MWC 2012

Пазарният дял на Ericsson в сектор мобилно оборудване се е увеличил от 32% на 38% през 2011
по статията работи: Нели Минчева
Ericsson с нови продукти и партньорства, както и по-висок пазарен дял на MWC 2012
Снимка: Ericsson

По време на годишната си пресконференция по повод откриването на Световния мобилен конгрес, Ericsson обяви договори и нови продукти, които ще доведат до промени на комуникациите в реално време, както в бизнес сектора, така и в обществото като цяло.

Президентът и изпълнителният директор Ханс Вестберг коментира: "Водещите позиции на компанията в областта на мобилния широколентов достъп, управлението на услуги и решения за поддръжка (OSS/BSS) ни позволяват да подкрепяме нашите клиенти по най-добрия възможен начин при реализирането на възможностите, които дава Свързаното общество.”

По време на изявлението си Вестберг се връща назад в 2011 г., когато възходът на мобилния широколентов достъп отбелязва висок пазарен ръст, въпреки че средствата, вложени от операторите са по-ниски през четвъртото тримесечие. В допълнение той казва: "Силното портфолио на компанията, в това число семейството на базовите станции RBS6000, допринасят за увеличаването на пазарния дял на Ericsson. Данните от нашите предварителни проучвания показват, че пазарният дял в сектор мобилно оборудване се е увеличил от 32% на 38% през 2011 г."

Вестберг отново коментира данните от финансовите резултати за четвъртото тримесечие: "Ние вярваме, че основите за дългосрочно положително развитие на индустрията, остават стабилни. В краткосрочен план, очакваме операторите да продължат да разходват внимателно, взимайки предвид макроикономическата и политическа нестабилност. Ние ще продължим да прилагаме стратегията си, което означава че бизнес микса с по-голямо предлагане на услуги и проекти за модернизация на мрежата скоро ще преобладават."

Пресечните точки на мобилните, широколентови и облачни услуги са толкова много, че други отрасли са се заели с подготвянето на стратегии за обединяване на тези сили и включването им в развитието на бизнеса. Един от примерите в тази сфера е m-commerce.

Вестберг анонсира сделката с оператора MTN, която касае първото пускане в действие на Комбинирания портфейл на Ericsson. Това е допълнителна услуга, която ще бъде част от интегрираните системи за мобилни разплащания и финансови услуги, предлагани от MTN в Африка и Близкия изток. "Ние сме изцяло посветени на проекта за изграждането на m-commerce и затова смятам, че точно тук е моментът да съобщя за нашето споразумение с Western Union - най-големият доставчик на финансови услуги в света”, коментира Вестберг.

Възможността за ползване на услуги в реално време, както и на приложения от различни устройства, фундаментално променя начина ни на живот. Проучване на Ericsson показва, че при използването на смартфони, хората посвещават 76% от времето си за други активности, освен за гласови услуги. Бързо набираме скорост и се приближаваме към Свързаното общество, в което всичко, което се основава на някакъв вид връзка, ще притежава собствена такава.

"Ние изграждаме мрежи, които ще бъдат използвани за дейности, които все още не познаваме и не можем да предвидим. И все пак, опитът който имаме от 130 години, ни показва, че развитието на мрежата винаги е печелившо. Нашите нови договори и продукти идват да докажат, че за нас това е приоритет. Лидерството в областта на технологиите и услугите е ключово за нас, към момента притежаваме 30 000 патента.”, казва Вестберг.

Ericsson е доказан лидер в LTE сектора, а сред последните договори на компанията са e-access в Япония, Open Mobile в Латинска Америка и Корея, както и Augere в Индия. "Двата най-бързо растящи 4G пазара в света са Северна Америка и Корея, където Ericsson работи за бързото разгръщане на 4G. Това ни дава нужното познание и опит, с които да отговорим на нарастващото търсене на високоскоростен 4G трафик”, допълни Вестберг.

Ericsson представи нови продукти и подобрения в портфолиото си, които осигуряват условия за безупречната работа на мрежата. В рамките на услугите, Вестберг говори за ново предложение, което се отнася към бързо растящата употребата на смартфона и интегрирането му в мрежи. Услугата "Мрежова оптимизация за смартфони” има за цел да поддържа мрежа, която да отговори на увеличаващия се трафик на данни, генериран от употребата на смартфони. Вестберг, чиято кариера в голямата си част е посветена на изграждането на портфолиото от услуги за Ericsson, допълни че през 2011 г. компанията е сключила 13 договора само за управление на IT услуги от общо 70 договора за услуги за управление.

В областта на мобилния широколентов достъп, методът на хетнет, предлаган от Ericsson, предвижда план за гъсто населените места, чрез който да се подсили първо макро слоя, а след това да се въведат микро, пико и Wi-Fi решения. Решението предоставя същите услуги, използвайки половината спектър и постига производителност от 2 до 10 пъти по-висока, сравнено с използването на отделни доставчици за макро и малките клетъчни слоеве. В допълнение, решението на Ericsson съкращава наполовина общия разход за притежание на "пико” базови станции. Вестберг показа и последното попълнение в семейството на RBS6000, новият Pico RBS - първата Wi-Fi интегрирана "пико” базова станция.

Търсенето на Wi-Fi технологии в мобилните мрежи ще продължи да расте и през следващите години и ще играе важна роля за общото потребителско изживяване в сферата на широколентовия достъп. Във връзка с това, по-рано Ericsson оповести придобиването на канадския Wi-Fi "специалист” BelAir Networks.

Като част от следващо поколение IP мрежи, Ericsson обяви ново приложение за Smart Services Router (SSR), което стартира официално в мрежата на Telstra, Австралия. Комбинирането на Evolved Packet Gateway с SSR 8020 разширява капацитивните граници на 2G, 3G и 4G мрежите, за да отговори на бързо растящото търсене на широколентови услуги.

В допълнение към загрижеността за капацитета на мрежите в големите градски среди, Ericsson обърна внимание и на нуждата от подходящ и атрактивен дизайн за своите продукти. Вестберг демонстрира концептуален продукт с микровълнова технология - MINI-LINK, микровълнова антена с овална форма. С технологични параметри, поддържащи 1 GB производителна скорост, малката кръгла антена притежава дискретен дизайн и е подходяща за среда, в която визията е от значение.

Ericsson е водещ доставчик на комуникационни технологии и услуги. Компанията работи в посока на създаване на Свързаното Общество чрез ефективни решения в реално време, които ни позволяват да учим, работим и живеем живота си по-свободни, в общества с устойчиво развитие, навсякъде по света.

Нашето портфолио включва услуги, софтуер и инфраструктура в сферата на Информационните и Телекомуникационни технологии за телеком оператори и други индустриални сектори. Днес повече от 40% от световния мобилен трафик преминава през мрежи изградени от Ericsson. Ние поддържаме мрежи обслужващи повече от 2 милиарда абонати.

Компанията работи в 180 страни, има повече от 100,000 служители. Основана е през 1876 г. и е базирана в Стокхолм, Швеция. През 2011 г. генерира приходи от 226.9 милиарда шведски крони (35.0 милиарда долара ). Компанията се листва на борсата в Стокхолм и NASDAQ в Ню Йорк.

 реклама