Ericsson подписва договор за мобилни мрежи и мрежи за доставка на съдържание с Rostelecom

Разширената мрежа ще осигури конвергирани мобилни и фиксирани услуги в Русия и ще обхване над 60% от населението на страната
по статията работи: Лиляна Бончева
Ericsson подписва договор за мобилни мрежи и мрежи за доставка на съдържание с Rostelecom
Снимка: Ericsson

Със своето 143-милионно население Русия представлява най-големият мобилен пазар в Европа по отношение на мобилните връзки, които достигнаха 227 милиона през първото тримесечие на 2012 г. За да отговори на нарастващото търсене на по-добър достъп до високоскоростен Интернет и пренос на данни, Rostelecom – четвъртият по големина национален оператор с присъствие във всички руски региони – подписа с Ericsson договор за пускането на нова мобилна мрежа и мрежа за доставка на съдържание (CDN). В резултат, 43 милиона домакинства, които Rostelecom обслужва, ще могат да се възползват от конвергирани мобилни и фиксирани услуги, както и от подобрено видео и медийно съдържание благодарение на иновативните решения на Ericsson.

Мрежата ще има най-голямото покритие на територията на страната и най-сериозната клиентска база в Русия, като ще обхваща над 60% от населението. Тя ще бъде изградена с оборудване и цялостно мобилно решение на Ericsson, включително Системи за управление на операциите (OSS), Packet core решение. Ericsson ще инсталира базови станции RBS 6000 на 4 000 локации, които поддържат GSM/EDGE, WCDMA/HSPA и са с възможност за интеграция на LTE. Мрежата ще има общ капацитет от 1Tbit в секунда.

В големите градове като Москва и Санкт Петербург, проникването на мобилните услуги достига 210% през последните години. Новата мрежа на Rostelecom ще обезпечи тези големи градове, а също и Новосибирск и Екатеринбург.

Иван Зима, вицепрезидент и технически директор на Rostelecom, коментира: "Новата мрежа ще ни даде възможност да предложим на потребителите си пълен набор от конвергирани информационни и телекомуникационни услуги посредством мобилни и фиксирани мрежи в цялата страна. Задоволявайки нуждите от свързаност и достъп до мобилни услуги по всяко време се надяваме, че все повече хора ще се възползват от предимствата на свързаността.”

Роберт Пушкарич, директор за регион Северна Европа и Централна Азия в Ericsson, каза: "Благодарение на решението абонатите на Rostelecom ще получат подобрено потребителско изживяване по отношение на качество на съдържание и скорост. То ще бъде полезно за операторите от гледна точка спестявания при преноса на данни и ще даде възможности за увеличаване на приходите от нови видео услуги, които се поддържат от мрежата. Всичко това ще подобри конкурентоспособността на Rostelecom.”

По силата на споразумението Ericsson ще достави оборудване за новите 2G и 3G мрежи на Rostelecom, включително мултистандартни радио базови станции RBS 6000, комутация на канали и пакети с решението Evolved Packet Core и Системи за управление на операциите (OSS).

Мултистандартните базови станции са ключов компонент във философията на Ericsson за развитието на мрежите, тъй като те предоставят рентабилно въвеждане в експлоатация на услуги, свързани с високоскоростен широколентов интернет от ново поколение, видео и интернет-базирани приложения, като в същото време предоставят на абонатите изключително потребителско изживяване.


За Rostelecom

Rostelecom (www.rt.ru/en) е руският национален телекомуникационен оператор и в момента включва настоящите регионални телекомуникационни оператори (CentreTelecom, SibirTelecom, Dalsvyaz, Uralsvyazinform, VolgaTelecom, North-West Telecom и Southern Telecommunications Company) и Dagsvyazinform. Rostelecom притежава най-голямата национална опорна мрежа (около 500 000 км) и връзки до около 43 милиона домакинства в Русия.

Компанията притежава лицензи за предоставянето на широка гама телекомуникационни услуги (телефония, пренос на данни, телевизия и решения с добавена стойност) на жилищни, корпоративни и правителствени абонати и други оператори във всички региони на Руската федерация. Марката Rostelecom е една от десетте марки в Русия, ползващи се с най-голямо доверие (източник: Romir market research).

 реклама