EasyJet постигна 60 милиона превозени пътници годишно

Броят на пътниците, летящи годишно с easyJet, се е удвоил от ноември 2005 г. насам
по статията работи: Теодора Пенева
EasyJet постигна 60 милиона превозени пътници годишно
Снимка: easyJet

EasyJet обяви днес, че достигна нов важен момент в своето развитие с превозването на повече от 60 милиона пътници, които са пътували с авиокомпанията през последните 12 месеца (до 31 май 2013 г.).

Когато авиокомпанията е основана през ноември 1995 г., тя излита за първи път със само два самолета между две вътрешни дестинации във Великобритания. Осемнадесет години по-късно, еasyJet оперира 212 самолета до 137 летища в 33 държави, обхващащи Европа и Северна Африка. Сега е четвъртата по големина европейската авиокомпания и управлява водещата транспортна мрежа на Европа. еasyJet е петата по големина авиокомпания на летище София с ежедневни полети до Лондон Гетуик (до 2 ежедневни през събота и неделя в зимното разписание), полети три пъти седмично до Берлин Шьонефелд и Манчестър, както и два пъти седмично до Лондон Станстед.

Изпълнителният директор на easyJet Каролин Маккол казва: "Ние сме горди да отбележим това забележително постижение в нашата мрежа - над 60 милиона превозени пътници за първи път в период от една година. Това е доказателство за упоритата работа и отдаденост на всички в еasyJet. Нашият успех се крие във факта, че ние предлагаме ниски тарифи и приятелско обслужване на модерни, точни самолети в мрежа, която предлага избор от над 600 маршрута".

Растежът и успехът  на авиокомпанията се изразява с достигането на 10 милиона превозени пътници за първи път за една година през юли 2001 г. - само шест години след първия полет на еasyJet. Оттогава превозвачът продължава да отчита увеличение в броя на пътниците на годишна база, достигайки за първи път 20 милиона през август 2003 г., 30 милиона през ноември 2005 г., за да се стигне до удвояване на цифрата и достигане на нивото от над 60 млн. през май 2013 г.

Над 10 милиона от всички пътници на авиокомпанията са летели тази година с бизнес цел - доказвайки, че силата на нейната мрежа с полети до повече от топ 100 маршрутите на Европа, позволява на еasyJet да привлича повече клиенти, които летят по бизнес дела. Водещата в индустрия точност на полетите, бизнес тарифата "flexi Fare", фиксираното настаняване и картата easyJetPlus, също са разработени, за да предложат максимална гъвкавост и избор.

 реклама