За седма поредна година DataArt, отчита устойчив ръст от над 30% на годишна база. През 2016г. DataArt постигна няколко други значими успехи, включително по-нататъшна глобална експанзия в Европа (България) и САЩ - Вирджиния Бийч (Вирджиния), Бъркшир (Масачузетс) и Далас (Тексас), с което общият брой на служителите ѝ нарасна на 2200, в 20 офиса и 9 държави. Освен това за седма поредна година компанията беше включена в годишната класация на Inc. 500 | 5000 List за най-бързо разрастващите се компании в САЩ.
През 2016 г. DataArt формира специална група (Solution Design Group) и отново стартира своето подразделение "Телекомуникации", което се радва на 51% ръст в годишните приходи. Подразделението е насочено към изграждане на високопроизводителни, рентабилни и сигурни инфраструктури и решения за доставчици на телекомуникационни услуги. През изминалата година то удвои броя на своите клиенти, беше домакин на международен хакатон и си партнира с ключови фигури в индустрията като IXIA, Telestax и Canonical.
Подразделение "Финанси" надмина себе си, като отчете 75% ръст на приходите и подписа договори с 29 нови клиенти в областта на банкирането, борсите, управлението на активи, пазарните данни, финансовите технологии и застраховането. Подразделението стартира нови проекти за много от старите си клиенти, включително и инициативи, насочени към преобразуване на остарели системи, дигитализация, управление на данни, блокчейн и нормативно съответствие. През 2016 г. финансовото подразделение за първи път пое изцяло IT операциите, включително прехвърляне на персонал, за голяма компания, занимаваща се с управление на активи. Освен това затвърди позицията си на водещ експерт по въпросите на блокчейн и нормативното съответствие, кибер сигурността и защита на данните, когнитивния анализ, облачните технологии, бъдещето на Закона Дод-Франк, както и други нормативни актове.
Подразделение "Здравеопазване и науки за живота" на DataArt почти удвои приходите си, като разшири и обогати своето портфолио с нови клиенти от Великобритания и Европа. Също така удвои броя на клиентите си с компании, реализиращи годишни приходи от над 1 милиард долара. Подразделението спечели награда в конкурса за приложение Pediatric App Challenge на InnovateNYP, организиран от Презвитерианската болница в Ню Йорк и насочен към създаване на решение за по-голяма ангажираност на пациентите в грижите за здравето. Освен това беше и домакин на първото събитие, предназначено за изграждане на общност около належащите въпроси в областта на технологиите в здравеопазването.
Подразделение "Медии и развлечения" отчете 27 % ръст за 2016 г. През цялата година подразделението си партнира с новаторска компания за разпространение на музика и видео, за да помогне в революционизирането на индустрията и развитието на следващото поколение системи за управление на права и промотиране на артисти. Освен това то беше избрано от медийно-развлекателен конгломерат да мигрира съществуващата инфраструктура на компанията и да предостави базирано на облак решение за анализ и отчитане на данни.
За подразделение "Пътуване и гостоприемство" 2016 г. беше година, белязана от значително привличане на нови клиенти и споразумения за партньорство. То беше домакин на знакови събития и получи множество отличия. Подразделението приветства клиенти като ISS GMT, JacTravel и Travelport, стана партньор на Oracle на най-високо ниво, присъедини се към Travelport Partner Network и беше домакин на ключовите за индустрията събития Question Time в САЩ и Обединеното кралство. Екипът бе обявен за най-добрият технологичен екип на Travolution и спечели хакатона Tnooz в Берлин.
Подразделението IoT на DataArt отчете 41 % ръст на приходите, като реализира способностите си в областта на активиране на облачни услуги, управление на данни и машинно самообучение. Стратегическите партньорства включваха AWS, RedHat и Mesosphere. DataArt е вече добре позиционирана при предоставянето на ползи от AWS базираните инфраструктури за своите клиенти и предлага интегриране на данни, организация на информационни хранилища, инженеринг и съхранение на данни, анализ на големи масиви от данни, подпомагане на клиенти по време на цялостния процес на разработване и внедряване на интелигентни IoT решения и т.нар "носими технологии" (wearable tech).
Алексей Милър, управляващ партньор в DataArt, сподели: "Достигането на годишни приходи от 100 милиона долара е значим момент за DataArt и ключов показател за измеримата стойност, която доставяме на нашите клиенти. Горди сме, че повече от всякога нашите първоначални ангажименти все повече се развиват в дългосрочни стратегически многопроектни партньорства, тъй като клиентите ценят DataArt заради високите инженерни постижения, експертния опит в областта на бизнес и технологичното консултиране, а и просто защото с нас се работи лесно."
ЗА DATAART
DataArt е международна консултантска мрежа в областта на технологиите, която проектира, разработва и поддържа уникални софтуерни решения, помагащи на клиентите да развиват своята дейност. Известни със своите задълбочени познания и отличен технически опит, екипите на DataArt създават нови продукти и модернизират сложни системи, които положително повлияват технологичната трансформация в избрани индустрии.
DataArt е спечелила доверието на някои от най-известните световни марки клиенти, включително Nasdaq, S&P, United Technologies, oneworld Alliance, Ocado, ArtNet, Betfair и Skyscanner. DataArt е организирана като глобална мрежа от компании за технологични услуги, която обединява експертния опит на над 2200 професионалисти в 20 локации из САЩ, Европа и Латинска Америка.