Международната компания за business intelligence и медийни анализи Commetric обяви назначението на новия си изпълнителен директор Дийтмар Уолтър, който се присъединява към екипа им, за да ускори процеса на растеж и развитие.
Той встъпи в длъжност на 3 февруари и прекара първити си работни дни в основното седалище на Commetric в София, България.
Доскоро вицепрезидент на компанията за проучвания и анализ на интернет пазара Global Market Insite (GMI), придобита от WPP Group, Уолтър има в професионалната си биография още мениджърски позиции в технологични start-up-и, както и в престижни международни корпорации, като Gartner, Maritz, 42 Inc и др.
Дийтмар Уолтър се присъединява към наскоро укрепения борд на директорите в Commetric, съставен от председателя и съосновател на компанията Кристофър Солхайм, бившия директор на Factiva/Dow-Jones Крис Шоу, съоснователя Тони Бърджис-Уеб (бивш маркетинг директор на Hill & Knowlton) и Марк Фърт (PricewaterhouseCoopers), който се присъедини към Commetric като финансов директор през 2013-а.
Commetric е основана през 2005-а година, като през последните години компанията осъществява бърз растеж, работейки с глобални клиенти, като Coca-Cola, Samsung и Verizon. За всички тях тя предлага персонализирани анализи на традиционни и социални медии. Изключителният анализаторски екип на компанията е базиран в София, където работи с патентован софтуер за обработка на естествени езици, който позволява анализи и визуализация на информация, извлечена от неструктурирани бази данни. Търговските офиси на Commetric пък са разположени във Великобритания, САЩ, Близкия Изток и Азия. Само в последната година Commetric бе отличена с редица престижни награди, включително AMEC и Digital Impact Award.
По повод новото назначение Кристофър Солхайм каза: "Растем бързо и Дийтмар има точния опит и умения да позиционира напредналите ни технологии и услуги в нови пазари".
Самият Дийтмар Уолтър пък споделя: "Развълнуван съм да се присъединя Commetric и очаквам с нетърпение да започнем работа по глобалното разширяване на бизнеса на компанията".
Дийтмар Уолтър (Dietmar Walter)
Роден в Тиролския регион на Италия, Дийтмар от малък говори три езика – английски, италиански и немски. Образованието си получава в италианския University of Trento и немския University of Augsburg, след което придобива магистърска степен по бизнес администрация със специално отличие от престижния британски Oxford Brookes University. В момента живее в Reading със съпругата си Рейчъл.
Преди да се присъедини към екипа на Commetric, Дийтмар е стратегически съветник на Sigmaspecto - start-up за анализ на данни. Помага също за развитието на компанията за маркетингови проучвания Bright Research, базирана в България. Преди това е международен вицепрезидент на Global Market Insites (GMI) – компания за анализ на данни, която наскоро беше придобита от световния лидер в маркетинга и рекламата WPP Group. Уолтър се присъединява към GMI през 2005-а година и развива целия им европейски бизнес от нулата – паралелно основавайки офиси във Великобритания, Европа и Азия, и присъединявайки 3 други технологични компании (една от които – българската MAP Marketing Research). Пряко е замесен в присъединяването на компанията към WPP. В Gartner, където започва работа през 2001 година, той отговаря за IT проучванията и консултирането на клиенти, като Deutsche Bank и Европейска Централна Банка, до Microsoft, HP и Intel.
Дийтмар е член на Обществото за проучвания на пазара във Великобритания (Market Research Society UK) и Института на директорите във Великобритания (Institute of Directors UK).
Commetric (www.commetric.com)
Commetric осигурява анализи в реално време, които помагат на клиентите им да разбират и управляват рисковете и ползите от традиционните и социалните медии. Боравейки с уникални технологии и системи и изключителен екип от професионалисти, компанията предоставя персонализирана услуга на всеки клиент, която позволява на мениджърите да взимат по-добри бизнес решения.
Командният център на Commetric процесира милиони медийни материали на над 20 езика, използвайки патентовани технологии за лингвистичен анализ и визуализация. Служители на компанията са медийни експерти, които говорят по минимум 2 езика и консултанти, които откриват, проследяват и анализират релевантно съдържание, като осигуряват доклади в разнообразни формати – от най-обикновени нотификации по имейл, до интерактивни информационни табла.
Пионер в Business Intelligence и медийния анализ, от 2005-а насам технологиите, които разработва Commetric са международно признати и наградени с множество отличия, а днес компанията работи с Fortune 500 и глобални брандове в САЩ, Европа, Близкия Изток и Азия.