За да гарантира високото качество на продуктите от собствената марка BILLA, компанията си сътрудничи с българските производители. В интерес и на двете страни, веригата провежда поредно обучение на български производители, свои доставчици, за качество и безопасност на храните. Целта на обучението е да повиши стандартите за производство на компаниите, които произвеждат продукти за собствените марки на BILLA.
Около 60 представители на компаниите участват в обучението, което се провежда в Бест Уестърн Хотел Експо. Програмата е организирана от IFS и ISACert, едни от водещите сертифициращи организации в областта на храните.
Това е продължение на обучението, което се проведе за доставчици на BILLA през декември миналата година. Само за два месеца BILLA организира още две допълнителни обучения – обучение за български земеделски производители, съвместно със Световната организация за гарантиране на качеството на земеделската продукция Global G.A.P, както и обучение за служители на BILLA, организирано съвместно с Агенцията по безопасност на храните.
"BILLA има ангажимент към местното производство. Ние работим активно с български производители и постоянно инвестираме в обучения, за да осигурим висок стандарт на местното производство. Голяма част от продуктите, които се продават под собствените марки на BILLA България, са произведени от български производители", каза Николай Петров, изпълнителен директор на BILLA България.
Собствената марка BILLA
Съвместно с българските производители BILLA развива собствената си марка BILLA чрез типични за българския пазар продукти и вкусове, като прясно и кисело мляко, сирене, мед, сушеница. Марката BILLA предлага над 100 хранителни продуктa с качество на най-добрите в категорията, но на по-ниска цена – минимум от 10-20%. Прилага се стриктен контрол на качеството на продуктите, като доставчиците са внимателно подбирани.
Местно производство
Търсенето на продукти местно производство се увеличава. Поради това и делът на българските продукти в магазините на веригата следва същата тенденция. По този начин BILLA подкрепя българските производители и спомага за създаването на нови работни места.
REWE International е пазарен лидер в Австрия в сектора на търговията на дребно с козметични и хранителни продукти и е един от най-големите работодатели в страната. В Австрия и в други страни броят на служителите на REWE International възлиза на 78 000, наети в около 3700 магазина. През 2013 г. общият оборот на компанията нарасна на 13.21 млрд. евро.
Компанията е част от немската REWE Груп, един от европейските лидери в търговията и туризма. В момента за REWE Груп работят 329 000 служители в около 15 000 магазина в 13 европейски страни, осигурявайки оборот от около 50.6 млрд. евро.
От своята централа във Винер Нойдорф, Долна Австрия, REWE International управлява търговските фирми BILLA, MERKUR, PENNY, BIPA и ADEG в Австрия, както и много собствени марки. Компанията е активна и в туристическия бранш чрез BILLA Reisen, JAHN REISEN, MERKUR Ihr Urlaub и PENNY PACK’N’GO. В същото време REWE International развива успешен бизнес и в сегмента на супермаркетите в Италия и в седем страни от Централна и Източна Европа: България, Хърватия, Чехия, Румъния, Русия, Словакия и Украйна.
BILLA България е първата международна верига супермаркети на българския пазар, навлязла през 2000 г. с откриването на първия си магазин на 5 октомври в София. Към момента тя е в Топ 50 в класацията за най-големи компании по оборот в България. BILLA България е сред най-големите чуждестранни фирми у нас, осигуряваща над 3300 работни места в страната към юни 2013 г.
Веригата е представена в 35 града в страната с над 85 магазина, 25 от които само в столицата. Компанията продължава интензивно да развива своята мрежа от супермаркети.
Веригата въведе успешно и ритейл иновации в реновирания си магазин на бул. "България" в София, превърнал се в образец за качество, свежест, разнообразие и удобство. Само там ексклузивно за страната е представена най-голямата и успешна на австрийския пазар биомарка Ja!Natuеrlich.
Компанията успешно стимулира развитието на регионалното родно производство, кооперирайки се с местни производители по разработката на програми на регионален принцип.