7 безплатни начина, по които да разраснете своя онлайн бизнес

по статията работи: Георги Михайлов
7 безплатни начина, по които да разраснете своя онлайн бизнес

Не са много тези, които могат да си позволят да инвестират хиляди долари в това да разраснат свой онлайн бизнес. Всъщност, можете да направите изключително много неща без да похарчите дори и цент. Единственото, което се изисква от вас е усилие и въображение.

В тази статия, ще разгледаме, как можете да започнете свой собствен онлайн бизнес безплатно. Можете да започнете веднага и да подсилите бъдещото си присъствие в интернет.

Ще ви представим 7 съвети относно как да разраснете онлайн бизнес без каквато и да било финанси. Въпреки това, след известно време ще бъде добра идея да инвестирате и някаква сума в тези методи, но можете да започнете сега, абсолютно безплатно.

1.  Осигурявайте висококачествено съдържание

Създаването на качествено съдържание е изключително важно, независимо дали е за блог на компания или описание на продукт. Това което има значение е да заинтересовате публиката и да ѝ дадете това, от което има нужда - информация.

Информацията трябва да бъде така представена, че да държи читателите свързани. Избягвайте блокировки на текст, разделянето на различните точки с подзаглавия, а това да се придържате към лесен за разбиране език, е само началото.

Друг много важен аспект на съдържанието, който трябва да имате в предвид е това да се придържате към фактите. Винаги базирайте материала си на доказателства, които можете да свържете с други източници. Ние живеем в свят, където "фалшивите новини" биват разпространявани навсякъде, по всяко време, затова вие трябва да се погрижите вашият сайт да бъде виждан, като надежден източник.

С други думи, трябва да си създадете авторитет. Ако вашата компания бива виждана като авторитетна такава, това ще подпомогне популяризацията на марката, както и ще ви избута по нагоре в търсачките.

Висококачественото съдържания включва в себе си неща, които не са включени в текста. Въпреки, че съдържанието е, и винаги ще бъде на първо място, начинът по-който съдържанието достига до потребителите е изключително важен.

Бързина на сайта

Проучване показва, че около 53% от потребителите на мобилни устройства се отказват от посещението на сайт, който отнема повече от 5-10 секунди да зареди. Това означава, че сайтът има нужда от цялостна оптимизация за скорост. Ако използвате платформа, като например WordPress, вие имате достъп до огромно разнообразие от инструменти, които да ви помогнат да оптимизирате представянето на сайта си.

Дизайн и оформление

Повече от една трета от посетителите ще напуснат сайт, ако оформлението му е лошо. Изборът на цветове, графиките, и дори цялостното оформление на функциите на сайт могат да бъдат проблемни в очите на някои потребители. Трябва да осигурите добро визуално, както и функционално изживяване за всеки един потребител на уебсайта.

Избягвайте да "разтягате локуми"

Не се престаравайте само за да достигнете конкретен брой думи. Това обикновено води до добре познатият ни израз "разтягане на локуми". Това е съдържание, чиято единствена цел е да повиши броя на думи намиращи са на уеб страницата. То може да обърка читателя, както и роботите за оптимизация на сайта в търсачката.

2. Направете сайта си съвместим с мобилни телефони

В днешно време, всеки има нужда от уебсайт, който е съвместим с мобилни телефони. Повече от 54% от потребителите, които сърфират в интернет го правят съответно от мобилни телефони и таблети. Ако сайтът ви не е приспособим или няма мобилен вариант, вие рискувате да отчуждите повече от половината си потребители.

Да сте приспособими към мобилни устройства, включва в себе си множество от доработки към вашия уебсайт.

·         Не използвайте Flash видео: Повечето мобилни устройства не работят много добре с Flash.

·         Оптимизирайте изображенията си: Зареждането на графика изисква честотна лента и време. Затова се уверете, че използвате правилния размер изображения за вашия сайт.

·         Елементи за докосване: Текстовите хипервръзки обикновено са доста малки за да бъдат лесно натиснати с палец, затова използвайте по големи бутони, които са по лесни за натискане или докосване.

·         Лесна навигация: Не пренапълвайте менюто за навигация. То изпълва екрана на смартфоните и често изглежда сякаш е прекалено голямо.

·         Лесна функционалност: Потребителите трябва да могат безпроблемно да работят със сайта от екран с размер 3 инча.

Някои аспекти от това да сте съвместими с мобилни устройства не изискват каквато и да е парична инвестиция. Неща като модифициране на снимки, проектирането на меню лентата, както и много други неща, можете да направите сами.

Всъщност, използването на системи, като например WordPress хостинг,  ще направи повечето от настройките сама. Сайтът ви ще бъде приспособим към мобилни устройства без да ви се налага да правите допълнителни настройки.

Лесен начин да добиете представа за това, как изглежда сайта ви на мобилно устройство, е да смалите прозореца на браузъра на компютъра си. Като променяте височината и ширината на прозореца, можете да добиете представа, как изглеждат уебстраниците ви погледнати от мобилно устройство.

3. Вградете социални мрежи

Едно наистина красиво нещо в социалните мрежи, е това колко са ефективни, без да се налага да влагате никакви парични средства. В повечето платформи е безплатно да си създадете акаунт и можете лесно да представите бизнеса си пред хилядите потенциални потребители.

Въпреки това, не е достатъчно просто да имате Facebook или Twitter профил. Не можете просто за закачите бизнес страницата си и да очаквате хората да се стичат към нея. Трябва да бъдете част от предпоставката, която стои зад идеята: трябва да бъдете социални.

Качване на дневни публикации

Това по колко пъти трябва да качвате публикации зависи от бизнеса, с който се занимавате. Докато някои намират за успешно да правят публикации по 5 или повече пъти на ден, други се справят добре и само с една. Целта е да сте активни, за да може да задържате вниманието на желаната публика.

Изображенията имат значение

Когато публикувате съдържание в социалните мрежи използвайте снимки или видеоклипове. Графиката задържа вниманието на потребителите много повече, от колкото обикновен текст. Например, публикации в LinkedIn съдържащи изображения, са 200% по успешни, от колкото публикации, които съдържат само текст. В Twitter, видеоклиповете са 6 пъти по споделяни от обикновените снимки.

Споделяйте смислено съдържание

Недейте просто да споделяте произволна информация. Публикувайте съдържание, което публиката ви иска да прочете. Тези постове могат да включват: уебсайтове, споделяне на други акаунти в Twitter, или дори да коментирате нечий друг пост. Единственото, към което трябва да се придържате е вашата индустрия и работна ниша.

Добавете бутони за споделяне в социалните мрежи

Почти всеки уебсайт има бутони, чрез които може да споделите съдържанието му в социалните мрежи. Не забравяйте да добавите такива бутони към продуктите и/или услугите, които предлагате. Никога не знаете кой разглежда страниците на сайта ви, и дали е склонен да сподели вашите стоки със своите последователи.

4. Фокусирайте се върху конкретна публика

Фокусирайте бизнеса си върху конкретната ви публика. Колкото повече рационализирате съдържанието, продуктите и услугите, толкова по-високо ще е качеството на вашите посетители. Това означава, че ще насочите съдържанието си, към тези, които е по вероятно да похарчат парите си за ваши продукти или услуги.

Например, не мисля, че ако продавате кухненски уреди, няма да искате да направите блог пост, в който става дума за продукти за трева. С какъвто и маркетинг да се занимавате трябва да се уверите, че е логически свързан с това, с което се занимавате.

Желаната публика ще влияе всичко, от това какво съдържание създавате, до това какви марки продукти зареждате. Това е ключов елемент, който ще трябва да преоткриете, ако искате да максимализирате шансовете си за успех.

Грешка, която много млади бизнеси правят, е да се опитат да се насочат към "всички". Това често води до много хаотичен маркетинг, което се оказва доста скъпо след време. Насочете погледа си към тези, които ще донесат реални ползи на бизнеса.

След време, когато сте готови да "налеете" пари в реклами, това да познавате вашата публика ще ви спести много пари. Вместо да показвате реклами на всички, ще можете да ги насочите към тези, които е най- вероятно да направят покупка.

Ако не сте сигурни кой пазар е вашата цел, проучете с безплатни програми, като например Google Analytics. Като разгледате данните за активността на вашия уебсайт, ще добиете представа за това, кой какво харесва от вашия бизнес. Доста платформи за онлайн търговия идват със собствен вариант на тази програма.

Друг начин за намиране на потенциални клиенти, е да погледнете какво прави конкуренцията. Как са организирали съдържанието си? Какво работи добре за тях? Отговорете на тези въпроси и направете вашия сайт по-добър.

5. Разнообразете процесите си

Разрастването на един бизнес почти винаги включва разнообразяване на процесите в него. Няма нищо лошо в това да включвате елементи, които ще ви помогнат да привлечете повече хора, или да се възползвате от вече създаденият трафик.

Когато поддържате разнообразието в бизнеса си, това увеличава приходите като същевременно предпазва компанията от смяна на пазара. Както гласи поговорката "Не слагай всичките си яйца в една кошница."Поддържайте бизнеса гъвкав и лесно адаптивен към всякакви промени.

Ето няколко точки относно, какво имам в предвид:

·         Увеличаване на инвентара: Много собственици на компании за електронна търговия разширяват инвентара си, за да могат да добавят допълващи се продукти. Например, много магазини за игри вече започват да зареждат напитки съдържащи кофеин или снаксове за тези, които искат игралната им сесия да продължи по дълго.

·         Добавете приходи: Добавянето на неща, като например Google Adsense към вашия сайт, ще ви помогне да генерирате малко допълнителни приходи. Някои хора обаче не го харесват заради шанса да отведе потенциални купувачи при конкуренцията. Въпреки това, някои бизнес модели, могат да изпъкнат с неща като Adsense.

·         Създайте YouTube канал: Много компании развиват свои YouTube канали, за да акцентират върху бизнеса си. Това не само държи публиката заинтересована, но и можете да генерирате приходи от реклами благодарение на тази практика. Какво ще кажете за канал, в който показвате на хората, как да използват продуктите ви?

·         Започнете дистрибуторска хостинг компания: Ако оперирате онлайн или работите в сферата на дигиталния маркетинг ще се срещате с бизнеси, които не са напълно наясно с това как да предадат хостинга на тяхната операция. Вие ще им предложите да им помогнете както с маркетинга, така и с хостинга, чрез ваша дистрибуторска хостинг компания. Всъщност е доста лесно да поддържате редица от сайтове, когато имате правилната технология на правилното място.

В някои случаи, ще ви се наложи да използвате поне малко въображение, за да измислите как да бъдете по-разнообразни. Всъщност, ще си е заслужавало времето ако намерите нещо, което пасва идеално на вашия бизнес и на нишата, в която работите.

Погледнете Microsoft например. Компанията се занимава с компютри, гейминг, мобилни телефони и още много други. Портфолиото на компанията е изключително разнообразно, което означава, че провал в една сфера, ще има по-малко въздействие върху цялостната компанията.

6. Възползвайте се от приложения за безплатен маркетинг

Интернет е пълен с приложения и програми, от такива за имейл маркетинг, до такива за проектиране на перфектните изображения за социалните мрежи. Въпреки, че ще ви отнеме малко време и усилия да намерите правилните инструменти за вашия маркетинг, но крайният резултат ще е една много по-рационализирана система.

Да кажем, че се опитвате да публикувате пост на вашите Twitter, Facebook и Google+ акаунти относно бизнеса. Вместо да го правите на всеки профил по отделно, което ще ви отнеме доста време, можете да използвате безплатни приложения като например Buffer и да направите публикация в трите социални мрежи едновременно.

Всъщност, има доста приложения, които ще ви помогнат да подпомогнете бизнеса си, чрез социалните мрежи. Въпреки, че някои от тях ще имат месечна такса, много от тях ще имат безплатна и/или пробна версия, която можете да изпробвате веднага.

Ако имате уебсайт на WordPress, в интернет има хиляди разширения, измежду които можете да изберете, за да разраснете своя бизнес. Можете да използвате безплатното разширение на Hubspot за WordPress, което предлага богат набор от инструменти, които да ви помогнат да подобрите нивото на продажбите си, като например: CRM система, форми, имейл маркетинг и още много повече.

Ако вашият бизнес не е в списъка на Google изпускате много. Заради това как търсачките работят на местно ниво, ако бизнесът ви не е в списъка на Google, хората около вас може никога да не видят бизнеса ви в списъка с резултати, когато използват търсачката.

Едно от първите неща, които трябва да направите веднага е да започнете да използвате Google My Business. Това е безплатна платформа, която притежава огромна база данни докато в същото време информира местните купувачи относно, къде точно се намира вашият магазин.

Интернет е пълен с приложения и програми, от такива за имейл маркетинг, като например тази на Hubspot, до такива за проектиране на перфектните изображения за социалните мрежи. Въпреки, че ще ви отнеме малко време и усилия да намерите правилните инструменти за вашия маркетинг, но крайният резултат ще е една много по-рационализирана система.

Въпреки, че от някои приложения получавате повече ако платите за техните пълни версии, безплатните такива, са всичко, от което  се нуждаете. Уловката е там, че имате нужда да използвате безплатните приложения до предела на техните възможности.

7. Работете с бизнеси, с които се допълвате

Добър начин да използвате времето и усилията си е да намерите партньори за съвместна работа. Създаването на взаимно допълващи се взаимоотношения с друг бизнес, може да ви донесе изключителни облаги. Една от тях е, че вашата марка ще се забележи от хора, които може и да не са подозирали за нейното съществуване.

Съвместната работа не изисква нищо повече от усилия. Тези усилия включват неща, като например допитвания до други компании или конкретни хора, които работят във вашата пазарна ниша, но не се съревновават за същите купувачи. Всъщност, много огромни корпорации се обединяват, само и единствено да могат да достигнат до по голяма публика.

Нека вземем като пример повечето непатентовани производители на смартфони. Samsung и Google са партньори в създаването телефони, които използват Android като тяхна операционна система. Това дава на Samsung операционна система, позволявайки на Google да я управлява. По този начин и двете компании печелят от всяка продажба.

Google достига до почитателите на Samsung, а Samsung достига до почитателите на Google, и двете страни печелят.

Дори и най-малките бизнеси могат да работят заедно, за да достигнат до по голяма публика. Не е задължително да бъде толкова ангажиращо, нито пък толкова мащабно, както при Google и Samsung. Ако две компании могат да си бъдат от полза една на друга, то предложение за съвместна работа устройва всички участващи страни.

За да работите съвместно с дадена компания, трябва или да работите в една пазарна ниша или поне да имате някаква логическа връзка. В крайна сметка, не виждате марката за перилни препарати Tide да работи съвместно с Hillshire Farm, които са добре познати по света с техните пушени меса и сирена.

Инвестирайте в себе си

Може би най-известният начин да подпомогнете бизнеса си, е като се потрудите. Независимо дали е създаване на съдържание, което да е интересно за публиката, или пък изпращане на съобщения на почитателите ви във Facebook, за да бъдете успешни се изисква да се потрудите. В днешния пазар, вие сте също толкова важни, колкото и витрината на магазинът ви.

 реклама