57 европейски организации се включват в кампанията “Да работим заедно за превенция на риска”

Европейската агенция за безопасност и здраве при работа обяви първата вълна официални партньори на европейската кампания
по статията работи: Елица Елефтерова
57 европейски организации се включват в кампанията “Да работим заедно за превенция на риска”
Снимка: Getty Images

Днес Европейската агенция за безопасност и здраве при работа (EU-OSHA) обяви първата вълна официални партньори на европейската кампания "Здравословни работни места" 2012-2013 г. на тема "Да работим заедно за превенция на риска". Сред 57-те партньори на кампанията са широк кръг организации, включително европейски социални партньори - както междубраншови, така и секторни, многонационални дружества, например Pirelli, организации с нестопанска цел и общоевропейски организации, представляващи различни сектори, например Международния институт за управление на риска и безопасността (IIRSM).

Темата на кампанията за 2012-2013 г. "Да работим заедно за превенция на риска" е високо ценена от организациите, избрани да бъдат нейни партньори. Кампанията насърчава ръководители, работници и служители, представители и други заинтересовани страни да работят заедно за управление на рисковете на работното място. Много дружества изразиха убеждението, че безопасните и здравословни работни места са неразделна част от постоянния икономически успех и устойчивото бъдеще, и заявиха готовност да изведат тези теми на преден план в тяхната дружествена стратегия, за да могат да ги следят по-добре.

Криста Зедлачек, директор на EU-OSHA, заяви: "С удоволствие приветстваме над 50 официални партньори на кампанията, идващи от всички сектори и ангажирани с идеята да работим заедно за превенция на риска. Техният ангажимент е доказателство, че европейските дружества и сдружения вярват, че инвестициите в здравето и безопасността на работното място са от основно значение за бизнеса и икономическата конкурентоспособност. Надяваме се това партньорство да предизвика лавинообразен ефект, от който да се възползва цялата верига на доставки, както и работниците и служителите в предприятия от всякакъв мащаб в Европа и извън нея."

Четиридесет и три от официалните партньори на кампанията работиха успешно с EU-OSHA по предишната кампания "Здравословни работни места", а четиринадесет партньори са съвсем нови. Партньорите се ангажират с популяризирането на кампанията чрез своите мрежи, комуникационни канали и срещи. В замяна те получават много възможности за създаване на мрежи и партньорства с други дружества и сдружения, ангажирани с темите за БЗР, както и възможност да обменят добри практики и да използват кампанията за подпомагане и популяризиране на собствените си дейности.

Тази година например BSTI (Behavioural Science Technology International) ще организира конференция "Безопасността в действие в Европа, Близкия Изток и Африка", а EULAR (European League against Rheumatism) планира конференция в Европейския парламент на 16 октомври за превенция на хроничните заболявания, като част от тази конференция ще бъде посветена на "превенция и работа".

Ползите от присъединяването като партньор на кампанията са осезаеми и далеч надвишават засилената видимост и възможностите за създаване на мрежи. Pirelli отбеляза спад с около 30% на нараняванията при поддръжка от 2008 г. благодарение на въвеждането на идеи от предходни кампании в обучението и достигането им до ръководителите и работниците и служителите по веригата за доставки.

Общоевропейските или международни организации/дружества се приканват да изпратят кандидатури за втората вълна партньорство на европейската кампания, която приключва на 25 октомври 2012 г.; резултатите ще бъдат обявени в края на годината.

 реклама