208 XY, 208 GTi, елегантно привличане

Peugeot представят новите версии на категорията Premium
по статията работи: Теодора Пенева
208 XY, 208 GTi, елегантно привличане
Снимка: Peugeot

През пролетта на 2012, Peugeot обнови своята градска многофункционална гама, лансирайки модела 208. Със своята компактност, икономичност, вътрешно пространство, оборудване и стил, той постави нови стандарти в сегмента... С него, водачът изживява ново удоволствие от управлението.

Сега 208 променя и категорията Premium … 208 XY и 208 GTi съчетават типичното за нея високо качество и вътрешно пространство. Двете версии имат силно индивидуално излъчване, а 208 XY поставя начало на нова вълна: коли с неустоим чар и елегантност.

"С 208 XY, Peugeot oтваря нова страница в историята си, а с 208 GTi, възражда една легенда."

Лоран Бланше, директор Гама Peugeot

"Стилът на тези два автомобила позволява да изпъкне динамиката на 208, седалките са от по-висок клас, обърнато е специално внимание на всеки детайл."

Жил Видал, директор Стил Peugeot

Адресирани към взискателни и активни клиенти, 208 XY и 208 GTi избират много внимателно материалите и цветовете си. Динамиката им се изразява на първо място в характерния силует, в едновременно оригиналния и лесно разпознаваем външен стил. Следите на тези две версии 3 врати са увеличени съответно с 10 мм и 20 мм отпред и отзад, а колелата са подчертани със специфични детайли. Долната част на каросерията и удължителите на калниците изразяват потенциала на автомобилите.

Предните светлини представляват идентификацията на автомобила, през деня и през нощта. Новите халогенни фарове са със светлинен водач последно поколение flat-guide, а за мигачите и дневните светлини е използвана LED-технологията. Функцията дълги светлини в средата напомня за зеница на котка и придава изключителна изразителност на погледа на 208 XY и 208 GTi.

Леко разширената радиаторна решетка с хромиран кант излъчва стабилност и динамика, подчертавайки светлините. При 208 XY, хромираната решетка съдържа 3 хоризонтални лайстни над лакираната в черно предна греда. В 208 GTi, решетката е черна с детайли от полиран хром, напомнящи за рали флаг.

Дизайнът на каросерията, изпълнен с изключително внимание към детайла, доставя истинско естетическо удоволствие. Стилът продължава и в купето, където още с отваряне на вратата виждаме алуминиевия праг с надпис Peugeot. Тъмното арматурно табло, тапицирано с TEP PU (импрегниран текстил), тапицерията на седалките, детайлите в един от двата оригинални цвята, лилаво или червено, придават уникалност на интериора на 208 XY и 208 GTi.

Удоволствие за всички сетива, благодарение на материалите, изпълнението и оборудването, купето напомня за дизайнерска дреха, върху която авторът е оставил своя подпис под формата на декоративен шев. Този шев откриваме върху седалките, кожения волан, кожуха на скоростния лост, лоста на ръчната спирачка, както и подлакътниците, тапицирани с TEP PU Prestige, и лентата на арматурното табло.

Над таблото са изнесени уредите с иновативен дизайн. Напомняйки за LED-функциите на светлините, циферблатите са с кант от сатиниран хром, осветен от светодиоди, а фонът е от полиран алуминий.

Всеки елемент в купето участва в общата хармония : аераторите, декорът на сензорния дисплей, на арматурното табло, пръстенът на волана, предпазните колани, дръжките на вратите. Алуминиевите педали внасят технологичност и лукс в интериора.

"208 GTi и 208 XY са стилни и престижни като клиентите, към които са насочени. Тази визия бе водеща през цялото време, както и желанието да създадем XY идентичност, неподвластна на времето."

Пиер Отие, ръководител Стил 208

208 XY, елегантен градски автомобил

Модерният град е в непрекъснато движение. Независимо от ситуацията, 208 XY е винаги стилен и динамичен.

208 XY е създаден, за да съблазнява. Неустоимият нов цвят Purple Night, един от предлаганите шест, подчертава хромираните детайли по каросерията и върху задния страничен панел. Лилавите акценти върху логото Peugeot и капачетата в средата на колелата се комбинират хармонично с хрома на основите на външните огледала, светлините за мъгла, уплътненията на стъклата и канта на задната маска.

Радиаторната решетка е синтез на работата на дизайнерите: отлично съчетание между черния лак на предната греда и полирания хром на канта.

В центъра на ювелирно изработените джанти Mercure 17’’, изпълнение тип диамант и Anthra, се намира алуминиево капаче с пръстен в цвят Purple.

Върху задния капак е поставен знакът XY и логото с много раздвижена графика.

208 XY може да се персонализира чрез стикери за покрива.

Интериорът е в пълна хармония с външния стил. Материалите и повърхностите са свързани с декоративни шевове в лилаво. За декора на дръжките на вратите, аераторите и дисплея е използван хром Bélem. Горната част на арматурното табло е тапицирана с  TEP PU Prestige, а за долната, е използван декор бронз-черно, в който се намират сензорния дисплей и уредите на бордното табло, подчертани от елегантна лента в лилаво.

Седалките са тапицирани с текстил Mithy, TEP PU Prestige и Алкантара. Педалите са алуминиеви, а стелките са с много високо качество, бродирани с бронзова нишка и декоративен шев в лилаво.

Този изискан и луксозен салон може да бъде персонализиран с избор от специфични тапицерии. Кожата Club Nappa в черно или бронз или Club Nappa черно в комбинация с Алкантара придава изключителен и динамичен вид на салона, което подчертава индивидуалността на 208 XY.

"Избрахме Purple Night за каросерията и акцентите в интериора на 208 XY, защото той символизира изискаността на колата."

Анна Костамана, Стил 208 XY и 208 GTi

Купето е не само луксозно, но и изключително ергономично. Положението на ръцете върху малкия кожен волан е напълно естествено, а оттам водачът може да управлява много лесно сензорния 7-инчов дисплей с разширена свързаност (вход jack, USB, Bluetooth).

Той може да слуша любимата си музика от преносимия плеър в стрийминг, с много високо качество благодарение на шестте тонколони.

Навигацията води безпогрешно до желаната крайна цел Функцията Park Assist, която е рядкост за сегмента, допълва друго важно качество на 208 XY, компактността, така че да се улесни максимално използването му в града. По този начин, паркирането става удоволствие. След активиране на  Park Assist, водачът трябва да избере на тъчскрийн дисплея маневрата, която иска да извърши, паркиране между автомобили, от лявата или дясната страна на платното.

Посредством ултразвуковите датчици на предния или задния парктроник заедно с тези отпред встрани, Park Assist измерва свободните места, за да намери подходящо. 208 XY се паркира автоматично чрез електроусилвателя на волана. Водачът е освободен от задължението да върти волана и трябва само да контролира движението на автомобила, както и да наблюдава ситуацията наоколо... Истинска магия!

Park Assist е само част от богатото оборудване на автомобила, което включва функция осветяване на завоя, отопляеми седалки, панорамен покрив с LED осветление, двузонов климатроник, ограничител и регулатор на скоростта, преден подлакътник с отделение за вещи...

208 XY се предлага с широка гама двигатели, които допълват качествата на модела.

  • 1.6 e-HDi 92 FAP, механична 5-степенна кутия, 98g CO2/km
  • 1.6 e-HDi 92 FAP, пилотирана 6-степенна кутия, 98g CO2/km
  • 1.6 e-HDi 115 FAP, механична 6-степенна кутия, 99g CO2/km
  • 1.6 VTi 120,  механична 5-степенна кутия, 134g СO2/km
  • 1.6 THP 155, механична 6-степенна кутия, 135g de CO2/km

"Всички членове на екипа бяха покорени от чара и духа на 208 XY."

Ан Ларирон, ръководител Проект 208 XY и 208 GTi

208 GTi, възраждане на легендата

Peugeot е оставил следа в историята на автомобилния спорт, било то с моделите или с успехите си, с големите спортни епопеи. Марката има потенциал да създаде съвременен GTi и си поставя прости цели: спортен и елегантен автомобил, модерна интерпретация на мита GTi.

"С 208 GTi, нашата цел бе да предложим спортно удоволствие на всички аматьори: мощност, реактивност, звучене... Нашето вдъхновение бе 205 GTi. 208 GTi e негова съвременна интерпретация."

Гаетан Дьомулен, ръководител Синтез Клиенти Peugeot

Първото впечатление от 208 GТi е за спортен и елегантен автомобил с много силно присъствие и индивидуалност. Цветът Бяло Nacré Satin е използван включително и за специфичния спойлер.

Няма съмнение в спортния стил на каросерията! Вграден в черната задна маска, двойният хромиран ауспух е с трапецовидна форма, новаторска идея, която подчертава уникалността на модела.

Хромираното уплътнение на стъклата завършва с детайл на страничния панел, върху който гордо стои логото GTi от полиран хром с червен декор, напомняйки за знаменития 205 GТi.

Независимо от избрания цвят, спирачните апарати, долната част на решетката, надписът Peugeot винаги са подчертани с характерното за модела червено. Върху радиаторната решетка е използван 3D мотив тип рали флаг, с хромирани елементи.

Ефектът е подсилен от полиран хром върху светлините за мъгла, горната част на решетката и огледалата за обратно виждане.

Интериорът е в тон с външния стил. Още с отваряне на вратата се забелязва надписът Peugeot и спортният GTi дух в купето. Хармонията, получена от съчетанието между червено, черно и сатиниран хром е вълнуваща. Използваният червен декоративен шев подсилва естетиката на салона.

Спортните седалки са тапицирани с кожа Club Nappa и текстил Caro и раздвижени с червена ивица. Арматурното табло с  черен TEP PU и червени шевове също има червен декор, използван и върху дръжките на вратите. Информациите по време на движение се изнасят на уредите над волана. Това технологично бордно табло разполага с цветен матричен дисплей между циферблатите с хромиран кант, осветен в червено чрез светодиоди. На фона от полиран алуминий е поставен черен мотив рали флаг, а стрелките са бели. 

Мястото на водача е интуитивно и изключително стилно : удобен кожен волан с малък диаметър, червен декор и лого GТi, алуминиева топка на скоростния лост с червен детайл отстрани, лост на ръчната спирачка тапициран с кожа. Педалите и стъпенката са алуминиеви, а украсените с черен кант и червен шев стелки се отличават с много високо качество. Същата комбинация, черно и червено, е използвана и за предпазния колан.   

"208 e отлична база за разработка на спортен модел. Обърнахме особено внимание на реактивността на кормилната колона, окачването, устойчивостта на ходовата част. 208 GTi e успешен синтез между качество, сигурност и удоволствие."

Мари Бомон, ръководител Динамичен синтез 208 GTi

208 GTi предлага истинско удоволствие от управлението благодарение на усещанията, които осигурява шасито със специфичната ходова част, увеличената твърдост на ресорите, амортисьорите, стабилизиращата щанга, предната греда на моста и задната напречна греда.

Пъргав и маневрен, 208 GTi се движи с изключителна прецизност. Управляван от кормилна система с нови реглажи, за по-голяма твърдост, предният мост предава много точно информацията от пътя, а отлично регулираният заден мост има безупречно поведение.

Използвани са гуми с размер 205/45, джанти Carbone 17’’ с ефект диамант, боя Storm и матов лак. Вентилираните спирачни дискове са с диаметър 302 mm отпред и 249 mm отзад. Те се охлаждат въздушно и гарантират безупречно спиране.

Бензиновият двигател 1.6 THP 200 к.с. е с нов изпускателен тракт и много безшумен, независимо от оборотите. Комбиниран с механична скоростна кутия с 6 скъсени предавки, този двигател позволява да се използват оптимално възможностите на шасито. С максимален въртящ момент от 275 Nm и максимална мощност 147 kW (200 к.с.), 208 GTi има изключителни ускорения: 0 до 100 км/ч за 7 с и 0 до 1000 м  за 27 с.  Динамиката е забележителна: 80 до 120 км/ч за под 7 с на 5-та предавка.

Тези показатели са постигнати благодарение на намаляване на масата на автомобила. 208 GTi тежи 1160 кг и отделя едва 145g CO2/km.

Ефикасен и сигурен, вълнуващ спортен автомобил, с отлични шосейни качества ... 208 GTi доставя ежедневно удоволствие и спокойствие на своя водач, подпомаган от ESP с възможност за неутрализиране.

Лимитирана серия 208 GTi

Появата в гамата Peugeot на нов GTi винаги е много важно събитие, особено в сегмента на серия 200. За да отбележи това събитие, Марката създаде Лимитирана серия от 50 автомобила.

Тази ограничена серия се отличава с неустоимото Бяло Nacré Satin и алуминиеви джанти 17’’ с ефект диамант, в черно Onyx и блестящ лак. В средата на джантите има алуминиево капаче с червен пръстен. Долната лайстна на решетката, също в бяло, носи френското знаме.

В купето, водачът ще открие навигация и HiFi пакет, а табелката с пореден номер ще му напомня, че е част от един елитен клуб.

 реклама