След 208 R2, Peugeot Sport представя следващата спортна версия на 208, Type R5. Този истински състезателен "звяр" ще замести 207 Super 2000, еталон в категория S2000, както по отношение на техническите, така и на спортните и търговските показатели.
Световна премиера в Париж
За първи път 208 Type R5 бе показан в края на 2011 година, но ще бъде представен официално на Световното автомобилно изложение в Париж от 29 септември до 14 октомври 2012. Дизайнът и техническите му качества са продължение на традициите Peugeot в рали спорта. Създаден за асфалт и за земя, 208 Type R5 ще започне да се продава през втората половина на 2013, за да премери сили в националните и международни шампионати през следващия сезон.
По пътя на успеха
Пионерът 207 Super 2000 спечели всички титли в категорията си : 6 в Intercontinental Rally Challenge, много първи места в различните национални шампионати и победи в световни състезания като Сан Ремо, Обиколката на Корсика и Монте Карло. До днес са продадени 107 автомобила, които се използват от частни клиенти, вносители или филиали на Peugeot : Южна Африка, Белгия, Дания, Испания, Франция, Унгария, Италия, Полша, Португалия, Чешката република, Великобритания. Пилоти от ранга на Тиери Ньовил или Крис Мийк направиха своя дебют или се утвърдиха на волана на този автомобил.
208 Type R5 има задачата да бъде достоен наследник на 207 Super 2000.
208 Type R5 ще използва целия опит на Марката в областта на спорта. Ръководител на проекта е Бертран Вала, който отговаряше и за 207 S2000 и който е на пряко подчинение на Алексис Аврил, технически ръководител на Peugeot Sport.
Ефективност и намаляване на разходите
Категория R5 включва автомобили от група А, производни на сериен модел, който трябва да бъде произведен в най-малко 25 000 екземпляра. Тя ще бъде лансирана от FIA през 2013 година и една от основните й цели е значително намаляване на разходите, включително експлоатационни. Техническият правилник ще повтаря в голяма степен този за S2000 : 4 задвижващи колела, секвенциална 5-степенна скоростна кутия, без среден диференциал, окачване с голямo вертикално колебание. Това се отнася и до външните елементи като широките следи, спойлера, по-големите подкалници за колела 18". Минималното тегло е фиксирано на 1200 кг за версия земя и асфалт, подобно на това за WRC.
"Основното изискване е оптимизиране на разходите, поради което правилникът определя максимална цена за някои части и технически ограничения като минимално тегло за отделни компоненти на шасито и двигателя, обяснява Бертран Вала. Освен това, определен брой части на колата трябва да бъдат идентични. Така например, четирите шенкела трябва да бъдат еднакви. Tова улеснява значително експлоатацията, намалява разходите и склада". Друга голяма разлика : 2-литровият двигател с атмосферно пълнене е заместен с 1,6л турбо. 208 Type R5 ще бъде оборудван със серийния ЕР6 CDT. "Искаме да постигнем малко по-голяма ефективност спрямо S2000, подчертава Бертран Вала. Изхождаме от вече оцененият високо 1,6л ТНР. Знаем, че той е надежден и ефикасен и ще постигнем 280 к.с. Той ни осигурява сериозна основа, тъй като е същия като този на RCZ Racing Cup, който в момента развива мощност от 260 к.с. във версията издръжливост. Също така, целим по-голяма надеждност : между 3000 и 5000 километра (според компонентите), което също намалява експлоатационните разходи".
И накрая, за R5 FIA определя максимална цена от 180 000 евро без ДДС.
208 : едно предимство
208 Type R5 използва промените въведени от 208 по отношение на теглото. Корпусът на 208 е олекотен с около 40 кг спрямо 207. От друга страна, габаритите му са чудесно предимство за Type R5 : по-дълго междуосие, което осигурява отлична стабилност на шасито. 208 е по-компактен, по-пъргав и ефикасен, качества, които са определящи за всеки състезателен автомобил. Всички тези динамични характеристики на 208 допринасят за отличното пътно поведение на Type R5.
Ангажименти от 2013 година
208 Type R5 има големи амбиции. Проектиран и произведен в заводите на Peugeot Sport във Велизи, той започва мащабна тестова програма още в края на 2012, на асфалт и на земя. Доразработките ще продължат през целия му живот, така че да се предложи по-голям шанс за успех на клиентите в една силно конкурентна среда. Продажбите ще започнат през втората половина на 2013 и 208 Type R5 ще може да участва в различни шампионати :
1. Intercontinental Rally Challenge
2. Европейския рали шампионат
3. Националните шампионати
Технически данни на 208 Type R5
Двигател
Tип |
EP6 CDT |
|
Местоположение |
Отпред напречно |
|
Обем |
1598 cм³ |
|
Брой цилиндри |
4 |
|
Мощност (к.с.DIN) |
280 к.с. при 6000 об/мин |
|
Въртящ момент (Nm) |
400 Nm при 2500 об/мин |
|
Макс. обороти |
7500 |
|
Впръскване на горивото |
Директно под високо налягане Magneti Marelli |
|
Всмукателна система |
Единична дроселна клапа |
|
Брой клапани |
16 |
|
ТРАНСМИСИЯ |
||
Режим |
4 задвижващи колела |
|
Съединител |
Два диска |
|
Скоростна кутия |
5-степенна със секвенциално управление |
|
Диференциал |
2 самоблокиращи диференциала |
|
ШАСИ |
||
Структура и материали |
Самоносеща конструкция + Тръбна защитна рамка |
|
Предно окачване |
Pseudo Mac Pherson |
|
Задно окачване |
Pseudo Mac Pherson |
|
СПИРАЧНА/КОРМИЛНА СИСТЕМА |
||
Предни спирачки |
Alcon 4 бутала |
|
|
Ø 300 (земя) 355 (асфалт) |
|
Задни спирачки |
Alcon 4 бутала |
|
|
Ø 300 (земя) 355 (aсфалт) |
|
Кормилна система |
Директна с хидроусилвател |
|
Джанти |
Алуминий моноблок 8''x18'' (aсфалт) / 7"x15" (земя) |
|
Колела асфалт |
225x40x18 |
|
Колела земя |
215x65x15 |
|
РАЗМЕРИ |
||
Дължина |
Като серийния : 3.962 mm |
|
Широчина |
1820 mm |
|
Междуосие |
2560 mm |
|
Минимално тегло |
1200 kg асфалт / 1200 kg земя |
|