2020 - нова стратегическа цел за Групата GEFCO

През 2013 г. оборотът на Групата GEFCO достигна 4 милиарда евро, което е най-високата стойност в историята на компанията, основана през 1949 година
по статията работи: Данаил Казаков
2020 - нова стратегическа цел за Групата GEFCO

През 2013 г. Групата GEFCO - световен фактор в индустриалната логистика и европейски лидер в автомобилната логистика - регистрира оборот от 4 милиарда евро, което е с 11% повече в сравнение с предходната 2012 г. Приходите от дейността са 95.5 милиона евро, като нетната печалба е
55 милиона евро, ръст с 28%. Люк Надал, председател на Управителния съвет на GEFCO, споделя: "Въпреки трудностите, с които се среща европейската икономика, нашите резултати за 2013 г. са добри и съответстват на очакванията ни. Те показват, че клиенти ни признават уникалния експертен опит на GEFCO в оптимизацията на веригата за доставки. Също така, резултатите са реално доказателство, че GEFCO е финансово стабилна организация, която следва правилната стратегия за географска и междусекторна диверсификация.”

Оперативни и финансови резултати в съответствие с очакванията:

 

2012

2013

2013/2012

Оборот (милиарда евро)

3.602

3.993

+ 11%

Приходи от дейността (млн. евро)

109

95(*)

- 12%

Нетна печалба (млн. евро)

43

57

+ 28%

 

 

 

 

 

(*) Включва 24 млн. интеграционни разходи по стартирането на 4PL (**) операции с General Motors.

(**) 4PL: Логистика от четвърто ниво

През 2013 г. оборотът на Групата GEFCO достигна 4 милиарда евро, което е най-високата стойност в историята на компанията, основана през 1949 година. Увеличението в оборота се дължи основно и преди всичко на дейностите на GEFCO в Централна и Западна Европа, както и в Южна Америка. Резултатите на компанията за останалата част на света остават стабилни.

Рентабилността на Групата GEFCO също се подобрява и сега е в съответствие с индустриалните стандарти. Благодарение на много ниските нива на задлъжнялост компанията е в състояние да генерира устойчив и редовен свободен паричен поток през годините. Това предпази GEFCO от рецесията през 2009 г., както и от забавянето на растежа на европейския автомобилен пазар през 2012 - 2013 г. Доброто финансово здраве осигурява на Групата GEFCO необходимата гъвкавост за бъдещия й растеж.

Всички резултати, постигнати от GEFCO през 2013 г. потвърждават, че бизнес моделът на олекотени активи е най-подходящият и подчертават ефективността на гъвкавата структура на фирмените разходите.
Резултатите показват още, че Групата GEFCO е една от десетте най-големи интегрирани логистични компании в Европа. Също така, GEFCO е номер едно в Европа в логистичните услуги за завършени автомобили.

2013 – година на големи промени за GEFCO

През 2013 г. в GEFCO се случиха големи промени. След като в края на 2012 г. PSA Peugeot Citroën продаде 75% от капитала на GEFCO на Руските държавни железници АД (РЖД), GEFCO остана изключителен доставчик на логистични услуги за PSA в света.

Партньорството с РЖД осигури на GEFCO дългосрочен стратегически партньор и нови възможности за растеж в Русия и в страните от Общността на независимите държави.

Така GEFCO спечели по-лесен достъп до водещите руски и международни производители, работещи на тези пазари. Освен това може да им помогне да оптимизират веригата за доставки и да подобрят производителността си. Партньорството с РЖД осигури на GEFCO и друг двигател на растежа: развитието на търговските връзки между Азия, Русия и Европа чрез железопътен транспорт.

За да ускори растежа си в този регион, GEFCO преструктурира организацията си. Компанията създаде специална географска зона и "клъстер" от 50 логистични експерта, базирани в Москва, които вече работят. По този начин, GEFCO вече е в състояние да приложи специфичния си опит и на руския пазар, и в търговията с Русия за услугите, които предлага.

Диверсификацията – център на стратегията на Групата GEFCO

През 2013 г. стартира 7-годишен договор с General Motors (GM), според който GEFCO отговаря за управлението и оптимизирането на цялата логистична верига на GM в Европа и в Русия. Договорът е за над милион автомобила годишно, което прави GEFCO логистичен интегратор №1 в автомобилния сектор в Европа въпреки трудностите, през които преминава и този пазар.

Всяка година Групата GEFCO продължава да диверсифицира портфолиото за клиентите си. Оборотът, генериран по ключови международни клиенти – без да се включва PSA Peugeot Citroën – и от средно-големи компании, постоянно се увеличава и през 2013 г. надхвърли 2 милиарда евро. Този приход сега е 50% от общия оборот на GEFCO, в сравнение с 42% за 2012 г. Освен с производители и доставчици на автомобили, GEFCO се гордее с клиенти и от други сектори, по-специално от авиацията и машини за промишлеността (т. нар. "High & Heavy” сектори).

Известна с надеждността на своите услуги, Групата GEFCO има възможност да адаптира опита си и да го приложи към глобализираните индустриални потоци и нуждите на своите международни клиенти.

Чрез своите дейности, организирани на 5 нива (сухопътна логистика, морска и въздушна логистика, складова логистика и опаковки за многократна употреба, логистика на завършени автомобили и митническо и данъчно представителство), GEFCO може да покрие цялата верига на доставки и да предложи цялостни решения, за да отговори на високите изисквания.

Групата се осланя на своята напълно интегрирана информационна система, за унифицирането на всичките си дейности по света. За да увеличи добавената стойност на услугите си и за да подобри производителността на клиентите си, Групата GEFCO се концентрира върху развиването собствени развойни центрове.

Висок и устойчив международен растеж

През 2013 г. три нови филиала на GEFCO отвориха врати - в Дубай, Мексико и Хърватия, което от своя страна подчертава намерението на компанията да подкрепи основните си международни клиенти в постигането на нови успехи в продажбите. Днес Групата има мрежа от 37 звена (а през 1999 г. са били 9), допълвана от партньорска мрежа и търговски представители. Тази комплексна мрежа осигурява присъствие на GEFCO в 150 страни.

Именно глобалната мрежа позволява на Групата да управлява логистичните потоци и да оползотвори потенциала на райони с добър растеж като например Южна Америка, Китай, Индия, Централна и Източна Европа, Близкия Изток и Русия.

Това са предимствата и възможностите, които GEFCO възнамерява да оползотвори като част от амбициозната си стратегия за растеж; целта на Групата е до 2020 г. оборотът да достигне 8 милиарда евро. Според Люк Надал: "Планираме да удвоим оборота като ускоряваме нашата географска и междусекторна диверсификация и чрез инициативи за вътрешен растеж."

Групата ЖЕФКО (GEFCO Group)

GEFCO определя стандартите в логистиката за индустриални производители. Чрез своите пет основни сфери на дейност – международен морски и въздушен транспорт, сухопътен транспорт, складово управление и опаковки за многократна употреба, логистика на нови автомобили, митническо и акредитивно представителство - GEFCO предлага глобални иновативни решения. Те са разработени както за местна и международна логистика, така и за междуфирмена и вътрешнофирмена логистика, отговаряйки на целия спектър от изисквания на производителите. Представена в над 150 страни, GEFCO се нарежда сред първите 10 европейски компании за логистика, с оборот от 4 млрд. евро за 2013 г. и 11,500 служители. Чрез своите над 350 бизнес локации, GEFCO развива дейност в ключови региони като Централна Азия, Централна и Източна Европа, Близкия Изток, Източна Азия и Южна Америка.

Интернет страница: www.gefco.net

 реклама