2 114 000 продадени автомобила Peugeot през 2011, 48% от които извън Европа

Международно развитие и повишаване на нивото на гамата
по статията работи: Нели Минчева
2 114 000 продадени автомобила Peugeot през 2011, 48% от които извън Европа
Снимка: Peugeot

2 114 000 продадени автомобила* Peugeot през 2011, 48% от които извън Европа

Основни факти

Международно развитие на  Peugeot
48% от продажбите са реализирани извън Европа
408: лансиран в Бразилия и Аржентина; 73 000 продажби (Чили, Бразилия, Аржентина)
Китай: успешно лансиране на 508. Увеличение на продажбите (+15%)
Увеличение на обемите в Русия / Украйна / ЦЕИ** (+28,3%), Азия (+14,2%) и Латинска Америка (+9,2%)
Peugeot е четвърта марка в Европа (Леки+Лекотоварни)

Повишаване на нивото на гамата : успех на продуктовата офанзива и на услугите за мобилност

Ръст на продажбите на Premium автомобили: 320 000 (+40%)
Успешно световно лансиране на 508: 123 000 продадени автомобила през 2011
Новият 308: успех на стила и технологията e-HDi
RCZ, спортно купе, превърнало се в еталон (над 19 000 продажби)
3008 надминава очакванията: 135 000 продажби
Увеличаване на Точките Mu, открити в 8 страни в Европа през 2011: +54% спрямо края на 2010.

*Асемблирани и комплекти CKD
**Централноевропейска инициатива (18 страни)

Синтез

През 2011 година, продуктовата офанзива, имидж и услуги Peugeot, позволи на марката да постигне годишен резултат на световните продажби, близък до рекорда й от 2010, когато отбеляза своя 200-годишен юбилей.

В условията на свития европейски пазар, в контраст с търсенето и възхода на развиващите се пазари,  Peugeot постигна 2 114 000 продажби на леки и лекотоварни автомобили, което е с едва 1,3% по-малко в сравнение с рекорда на Марката през 2010 (2 142 000).

Продължение на развитието на Марката в световен план

Делът на обемите, реализирани извън Европа достигна 48%, с 3 пункта повече спрямо 2010, а именно рекордни 1 014 000 продадени автомобила.
Peugeot бележи ръст във всичките си приоритетни региони като Латинска Америка (9,2%), Азия (14,2%) и Русия / Украйна / ЦЕИ (28,3%), доказвайки своята динамика.
На Стария континент, силното свиване на пазарите в Южна Европа, особено в Испания и Португалия, оказа сериозно влияние върху резултатите на Марката: 1 100 000 автомобила (-6,1% спрямо 2010).

Ускорено повишаване на нивото на гамата

През 2011, Peugeot  отново показа способността си да се обновява и да развива своята гама. Световните продажби на Premium автомобили нараснаха с 40% и достигат 320 000 единици.

508, който бе лансиран в Европа през първото полугодие на 2011, след което в Китай през юли, реализира 123 000 продажби в края на първата си търговска година и потвърждава амбициите на Peugeot да се завърне победоносно на своята историческа територия, големите шосейни автомобили.

Кросовърът 3008, със 135 000 продажби, постави нов световен рекорд още преди официалното лансиране през февруари на хибридната версия 3008 HYbrid4, което ще бъде световната премиера на задвижващата верига full hybride diesel.

RCZ постигна 19 000 продажби, което отговаря напълно на производствения капацитет: в края на първата си пълна търговска година, спортното купе Peugeot се наложи като еталон в сегмента.

Моделите Peugeot от В сегмента (107, 207, 206+) реализираха 836 000 продажби в света, а новият 308 покори 205 000 клиента.

Освен 508 в Китай, 2011 стана годината на лансиране на 408 в Бразилия и Аржентина, на Hoggar в Аржентина, на 3008 и RCZ в Китай.

Експерт по екология

Марката продължи да намалява вредните емисии на автомобилите си; в края на 2011, средните нива на СО2 се установяват на 129 г/км срещу 131,6 през 2010, преминавайки бариерата 130 г/км, определена от Европейската комисия до 2015.

Екологичната политика на  Peugeot се състои на първо място в постоянна оптимизация на двигателите с вътрешно горене (downsizing), но също така в разработка на ново поколение двигатели като семейството ЕВ (трицилиндрови, бензин 1,0л и 1,2л) с особено ниски разходи на гориво. Първите представители ще се появят през 2012 в 208.

Хибридните дизели са другият основен ангажимент на Peugeot към околната среда: "micro-hybridation", със системата Stop&Start ново поколение e-HDi, лансирана в началото на годината и предлагана вече в 308, 3008, 5008, 508, Partner Tepee, а скоро и в 208; "full-hybridation”, която ще се конкретизира през 2012 с хибридната дизелова система HYbrid4 в три модела Peugeot: 3008  HYbrid4, 508 RXH, 508 седан HYbrid4.

Третата част от екологичната програма на Марката са електрическите автомобили за града: в края на първата си търговска година, Peugeot iOn, първият в Европа електрически автомобил от ново поколение, позволи на Peugeot да докаже историческата си роля на пионер в тази област;

Mu By Peugeot

Програмата набира скорост, увеличавайки с 54% спрямо края на 2010 Точките Mu в 8 европейски страни. Тази гама услуги за мобилност, лансирана през 2010, придава нов смисъл на отношенията между клиентите и мрежата и постигна изключително ниво на задоволството от 92%. 

Peugeot в Европа (ЕС+АСТ*+Хърватска)

С обем от 1 092 000 регистрации на леки и лекотоварни автомобили, -7,4% спрямо 2010,  Peugeot постигна пазарен дял от 7,1% и запазва 4та позиция в класацията на марките.

При леките автомобили (916 000 регистрации, -9,2%), очакваният спад на 206+ и на 207, предвид предстоящото излизане на 208, бе компенсиран частично в Европа от добрите резултати на 508 и останалите Premium модели на Марката: тя завършва годината с почти непроменен пазарен дял от 6,7% (7,3% през 2010).

На пазара Лекотоварни, Марката постигна ръст на обема от 4%, 176 000 регистрации; пазарният й дял е почти запазен и се установява на 10,4% срещу 10,7 през 2010.

Западна Европа (18 страни)

На западноевропейския пазар Леки+Лекотоварни, който бележи спад от 0,6%, регистрациите на  Peugeot са 1 038 000 (-8%), съответстващи на пазарен дял от 7,2% (7,8% за 2010).

Спадът на продажбите на Peugeot в Южна Европа (Испания, Португалия, Италия и Гърция), вследствие строгите икономически мерки, оказа влияние върху цялостните резултати на Марката.

В действителност, на тези 4 пазара, със силна доминация на сегмента В, краят на производството на 207 повлия отрицателно, като общият спад на регистрациите достигна 22,5% (с 56 000 по-малко спрямо 2010). Предстоящото лансиране на 208 би трябвало да преобърне тази тенденция през 2012.

Във Франция, при стабилен пазар Леки-Лекотоварни спрямо 2010, Peugeot запазва второто си място сред френските марки с общо 441 790 продажби и дял от 16,8%. В сегментите на седана и компактните еднообемни и семейни автомобили (C и D), Марката потвърждава динамиката на новите си модели и отбелязва ръст както на обема така и на пазарния си дял. От месец октомври, 508 е лидер в сегмента си с 1,3% пазарен дял. 3008 преизпълни плана си с 53 297 продажби и дял от 2,4% (1о място в сегмента).
RCZ доказа качествата си, реализирайки 5 317 продажби и пазарен дял от 0,24%.

*Асоциация за свободна търговия (Швейцария, Исландия, Норвегия и Лихтенщайн)

В Германия, където пазарът е много динамичен и постигна 3,4 милиона продажби,  Peugeot остава на 3о място сред вносните марки. Отличното посрещане на 508, успехът на моделите от сърцето на пазара (308, 3008, 5008) и ръстът на Лекотоварните позволяват на Марката да компенсира очаквания спад на продажбите на 207 и 206+ :  Peugeot има 94 000 регистрации (както през 2010) и пазарен дял от 2,8%.

Във Великобритания  Peugeot е с115 000 регистрации Леки+Лекотоварни и пазарен дял от 5,2%.

В Южна Европа Марката е с пазарен дял от 4,8% и 91 000 регистрации в Италия и 80 000 (8,7%) в Испания. В тези две страни  Peugeot запазва силните си позиции на пазара на лекотоварни автомобили : 2о място в Италия, 3о в Испания.

На много други пазари извън Европа, Марката остава сред първите три по продажби Леки+Лекотоварни : 3о място в Белгия, Холандия и Португалия, 2о в Дания.

Централна и Източна Европа: ръст на пазарния дял

На тези пазари, които преживяват осезаем подем, Peugeot увеличи пазарния си дял на 5,7% (5,3% през 2010), като особено значителен е ръстът в Хърватско (8,4%), Словения (8,9%), Словакия (7,2%), Полша (5,2%).

Международна офанзива

Увеличението на продажбите на Peugeot в световен план продължи и през 2011 достигайки 48% от общите, срещу 45% през 2010. Този ръст се дължи на новости, специфични за всяка страна, които Марката предлага, за да отговори на очакванията на клиентите на всеки пазар :
190 000 продажби в Латинска Америка (+9,2% / 2010)
188 000 продажби в Азия (+14,2% / 2010)
45 000 продажби в Русия (+23% / 2010)
458 000 продадени комплекта CKD в света (-3% / 2010)

В Китай

Очакванията са пълната гама Peugeot в сегмента С, 307 хечбек и седан, 408 и вече 308, да представлява обем от 150 000 автомобила годишно или около 60% от общите продажби на марката за 2012.
Благодарение на третото лансиране на автомобил, произведен в страната, за по-малко от 18 месеца, към което се добавят и лансираните вносни RCZ и 3008, марката Peugeot продължава разширяването на гамата, за да постигне амбициозните си цели на китайския пазар.

В Русия

В условията на бързо развиващ се пазар, Peugeot увеличава обема си с 23%, реализирайки 45 000 продажби. Успех, който се дължи преди всичко на асемблирания на място 308, но също и на 3008 и 4007, както и на товарните Partner и Boxer.

В Латинска Америка, Марката е увеличила продажбите до 190 000 единици или +9,2%, възползвайки се най-вече от отличната динамика на аржентинския пазар, където ръстът е 36%, а пазарният дял достигна 9,1%.

Перспективи 2012: продължение на развитието на гамата и връщане на позициите в сегмента В

За 2012 година, Peugeot си поставя три цели, залагайки на изключително амбициозна политика :
Връщане на лидерските позиции в сегмента В с 208
Продължение на развитието на високия клас в гамата
През 2012, първи в света Peugeot ще лансира 3 модела full Hybride diesel, оборудвани с технологията Hybrid4 :  3008, 508 RXH, 508 седан, които ще осигурят на Марката голяма преднина в областта на екотехнологиите.

Продължение на развитието на международните пазари

С помощта на своя амбициозен продуктов план, Марката ще продължава да печели позиции на пазарите в света, благодарение на лансирането на 4008, новото оръжие Peugeot извън Европа, на 308 в Бразилия и Аржентина през първото тримесечие на 2012, както и на нов продукт, произвеждан на място, който ще попълни гамата Peugeot в Китай в края на годината.

Световни продажби Леки+Лекотоварни / Пазарен дял Леки+Лекотоварни 2010 и 2011

 реклама