Успешни практики в използването на иновативни технологии, които са в помощ на бизнеса, представя М-Тел днес на конференцията Webit България. Над 1000 представители от различни сфери, които участват в събитието в София, обсъждат влиянието върху бизнеса на новите технологии и социалните медии.
Пред залата за дискусии на конференцията е създадена зона на М-Тел, където представители на Центъра за иновации на телекома и на неговата партньорска програма обсъждат с всички желаещи техните идеи за сътрудничество с Мобилтел. В рамките на първия ден на Webit дискусиите са с фокус: финанси и банки; търговия с бързооборотни стоки; здравеопазване; автомобилна индустрия. В панела, посветен на банковия сектор, Мобилтел представя пилотен проект за безконтактни разплащания, базирани на технологията NFC (Near Field Communication), която превръща мобилния телефон в кредитна карта. NFC разплащанията са електронни парични трансакции, подобни на тези с банкови карти. Извършват се със смартфон с NFC чип.
Когато купуват нещо, клиентите доближават своя GSM до терминал, който приема безконтактни плащания и одобряват трансакцията. Не е нужно да носят портфейл, дебитни или кредитни карти, тъй като те ще бъдат свързани с ползвания смартфон с NFC чип. М-Тел работи по пилотния NFC проект с Първа инвестиционна банка. В панела, в който на конференцията се обсъжда здравеоопазването, Мобилтел демонстрира успешното използване на устройство за 24-часово дистанционно наблюдение на хора със сърдечносъдови проблеми. Апаратът ТЕМЕО се носи на кръста и отчита сърдечната честота и физическата активност на пациента.
Данните за сърдечния ритъм се предават през GSM модул към телемедицински център на всеки пет минути, а оттам и на лекуващия лекар. ТЕМЕО се предлага на лекуващите лекари и кардиолози в страната от компанията Security Solutions Institute, с която Мобилтел разработи единственото по рода си у нас устройство в областта на телемедицината. Пред участниците в панела за автомобилната индустрия М-Тел представя комуникационна система, чрез която таксиметровите компании могат изцяло да организират работата си.
Услугата M-Tel Taxi Manager включва таблет за всеки автомобил и специален софтуер, чрез който компаниите обработват и изпращат поръчки, районират и разпределят шофьорите. Таблетите в автомобилите са с GPS и специално приложение, чрез което се следи нередности и измами, наблюдава се поведението на шофьора. Чрез таблетите се получават също известия за задръствания и ремонти на пътя.