Инвестициите в иновации и нови предложения, които компанията планира за 2012 г., възлизат на 19 милиона лева
В началото на активния летен сезон "Каменица” АД пусна нов продукт – Каменица Фреш Грейпфрут. Нововъведението вече е на пазара в цялата страна и с него компанията обогатява портфолиото си от нискоалкохолни плодови бири. С Каменица Фреш Грейпфрут пивоварната компания разширява "семейството на Фреш”. Новият продукт е своеобразно продължение на представената през миналата година Каменица Фреш Лимон – първата българска бира в микс сегмента, която беше приета изключително добре от консуматорите.
"Новият ни продукт Каменица Фреш Грейпфрут е резултат от стратегическата политика на компанията да бъдем винаги в течение на най-новите тенденции и, респективно, да предлагаме на консуматорите иновативни решения. Каменица Фреш Лимон и Каменица ФрешГрейпфрут са ориентирани изцяло в тази посока, като стремежът ни е да предоставим на консуматорите нещо неочаквано, иновативно, и свежо”, коментира Даниел Петров, бранд мениджър на марката Каменица.
Каменица Фреш Грейпфрут представлява смес от бира и плодов сок и е с ниско съдържание на алкохол - 2,0%. Новият вкус в портфолиото на Каменица е само част от иновациите, които компанията предприема тази година. В допълнение пивоварната допълва и разнообразието от опаковки – Каменица Фреш Лимон и Каменица Фреш Грейпфрут се предлагат в иновативната за категорията на бирите PET бутилка от 0,5 l, с нов дизайн и с нов прозрачен етикет. Нискоалкохолните плодови бири се предлагат също и в кен, в еднолитровиPET бутилки, както и в характерната стъклена бутилка на Каменица, която миналата година марката въведе по повод 130-годишния си юбилей, и в която новите продукти ще излязат в края на този месец.
Таргетът на Каменица Фреш Лимон и на Каменица Грейпфрут не е типичният консуматор на бира. Това са тези потребители, които предпочитат по-сладки нискоалкохолни миксове и близки до безалкохолните напитки. Те обичат да експериментират и търсят нещо различно,иновативно и свежо. "С Каменица Фреш Лимон и Грейпфрут предлагаме всичко това на консуматорите”, коментира бранд мениджърът на Каменица Даниел Петров.
Концепцията за иновативност и нестандартен подход е залегнала и в комуникационната платформа на Каменица Фреш. Компанията планира няколко активации – турнир по плажен волейбол и "Спасители на паважа”. Те ще се проведат в периода средата на м. юни - края на м. август в най-посещаваните курорти и курортни градове на Южното и Севернот Черноморие. Залагат на интрективен подход на комуникация с аудиторията, като я превръщат в активен участник.
Новият продукт в сегмента на нискоалкохолните плодови бири Каменица Фреш Грейпфрут е част от последователната политика на иновации на "Каменица” АД – само през изминалата година дружеството пусна на пазара 4 нови продукта (Каменица Нефилтрирано, Каменица Фреш Лимон, 6% Тъмно от Астика, Астика Тъмно).
Тези нововъдения, както както и инвестициите на стойност 18 млн. лв. за 2011 г. и доведоха до значително повишаване на пазарния дял на "Каменица” АД, който продължава и през 2012 г. По данни на AC Nielsen за м. април 2012 г. пазарният дял на компанията е 34,1%, което е с 5 процентни пункта повече в сравнение със същия период на м.г. Нарастване на пазарния дял бележи и марката Каменица – за м. април т.г. стойността му е 19,5%, което е с 3,4 процентни пункта повече спрямо същия период на м.г.
Общата стойност на инвестициите, планирани от "Каменица” АД за настоящата година, ще бъде около 19 млн. лв., с което общата сума, вложена от компанията за последните 5 години, ще възлиза на близо 90 милиона лева.