„Каменица” АД дари „алкохолни” очила на Българския Червен кръст  7

Очилата стават част от програмата на курсовете на БЧК по първа помощ за начинаещите шофьори
по статията работи: Теодора Пенева
„Каменица” АД дари „алкохолни” очила на Българския Червен кръст
Снимка: Каменица

На официално събитие днес "Каменица” АД дари на Българския Червен кръст т.нар. "алкохолни” очила. Дарението е част от социално-отговорната кампания "Алкохолът е лош шофьор” и логично продължение на направеното от пивоварната компания в края на миналата година предложение "алкохолните” очила да станат част от обучението на начинаещите шофьори.

Проф. Здравко Маринов, зам.-председател  на БЧК, домакин на събитието, приветства "Каменица" АД и каза: "Приемаме дарението за Българския Червен кръст като израз на доверие към организацията и към качеството на обучението в курсовете на БЧК по първа помощ за кандидат-водачи на МПС. Изказвам благодарност към ръководството на "Каменица" АД за съпричастността и усилията, които полагат, за превенция на пътния травматизъм и за намаляване на пострадалите при пътни инциденти чрез кампанията "Алкохолът е лош шофьор". Приемаме участието на БЧК в пилотния проект и като отговорност и ви уверявам, че нашите лектори ще намерят най-добрата методика, за да включат "алкохолните" очила в програмата на обучителните курсове по първа помощ".

"За мен е изключителна чест, че днес, на това събитие, Каменица” АД изпълнява свой социален ангажимент. Днес даряваме на Българския червен кръст "алкохолни” очила, които ще бъдат използвани за пилотен проект в София, Пловдив и Бургас. Така бъдещите шофьори ще се сблъскат с усещането, което пресъздават очилата,  преди да седнат сами зад волана, когато вече ще носят отговорност не само за себе си, но и за близките си и за всички останали около тях на пътя. Убедени сме, че като част от образователната програма на Българския червен кръст, в дългосрочен план тестовете с очилата наистина ще имат образователен ефект и ще допринесат за намаляване на жертвите на пътя”, заяви Ясен Любенов, директор "Маркетинг” в "Каменица” АД.

Официални гости на събитието бяха г-н Алекси Кесяков - секретар на Държавно-обществена консултативна комисия по проблемите на безопасността на движението по пътищата (ДОККПБДП), инспектор Мария Ботева от отдел "Пътна полиция” при главна дирекция "Национална Полиция” – МВР, г-н Георги Янакиев - председател на УС на Съюза на българските автомобилисти, д-р Симеон Динев – лектор от БЧК. Всички те изразиха подкрепата си за "официализирането” на специалните очила и тестването им от начинаещите шофьори.

Пивоварната компания дари 3 комплекта, или 12 броя "алкохолни” очила на Българския Червен кръст. Те ще бъдат използвани като образователен елемент в курсовете по първа помощ, които БЧК организира за всички кандидат-шофьори, успешно издържали изпитите пред КАТ, преди да получат свидетелството си за право на управление на МПС. Очилата ще бъдат част от учебния модул от програмата, свързан с въздействието на алкохола и отговорното шофиране. През изминалата седмица очилата вече бяха тествани от курсисти на БЧК в София. Очаква се до края на 2013 г. в пилотния проект те да бъдат приложени в обучението на над 12 000 души в София, Пловдив и Бургас.

БЧК ще включи "алкохолните" очила в обучението на кандидат-шофьори по първа долекарска помощ като част от дългогодишните си усилия за превенция на пътнотранспортния  травматизъм.

Т.нар. "алкохолни”  очила симулират наличието на конкретни промили алкохол в  кръвта. Всеки, който ги тества, разбира  на практика и от собствен опит, но в  напълно безопасни за себе си условия, как алкохолът влияе на възприятията и реакциите му и го прави неспособен да шофира. През последните години тестовете  с "алкохолни” очила са основният  начин, който кампанията "Алкохолът е лош шофьор” използва, за да запознае по ефективен и въздействащ  начин участниците с рисковете  от шофиране след употреба на алкохол.

Заради  положителната обратна връзка от участниците и партньорите на кампанията през годините, "Каменица” АД отправи официално предложение  специалните очила да бъдат включени в програмата за обучение на начинаещите  шофьори.

Дарението на "алкохолните” очила е част от програмата на кампанията "Алкохолът е лош шофьор” тази година, която  предстои през летните месеци. Кампанията е част от дългосрочната социално-отговорна  политика на дружеството и основната  й цел е да акцентира върху  отговорната консумация на алкохол  и отговорното поведение на водачите на пътя. Основната цел на кампанията е да информира обществото за рисковете  от шофиране след употребата на алкохол, да работи за промяна в нагласите  и самосъзнанието на водачите, и  да допринася за устойчиви резултати  в областта на пътната безопасност. Институционализирането на "алкохолните”  очила и превръщането им в част от програмата на обучение на начинаещите  шофьори е един от начините, които  ще допринесат за дългосрочни резултати  и затвърждава кампанията като най-голямата платформа в областта на пътната  безопасност. Кампанията съответства  и на глобалните ценности на Molson Coors Brewing Company - част от която е "Каменица” АД, и която е включена в Индекса за устойчиво развитие на Dow Jones (Dow Jones Sustainability Index).

 реклама