Киселото мляко "На баба" е най-предпочитано според критерия качество от българите. Това стана ясно от гласовете на българските потребители в първото за България проучване QUDAL – QUality meDAL.
В рамките на проучването QUDAL българските потребители трябваше да посочат кой продукт биха закупили и ползвали, ако единствено качеството е определящо за тяхната покупка и потребление.Най-голям брой потребители са посочили "На баба" за кисело мляко с най-високо качество на пазара.
Проучването QUDAL – QUality meDAL, се извършва в България от швейцарската организация ICERTIAS – International Certification Association GmbH. Тя оценява впечатленията и удовлетвореността на гражданите от качеството на продукти и услуги, предлагащи се на местния пазар. Цялото проучване в България обхвана над сто търговски и нетърговски категории (напр. най-качествено мляко, най-качествен автомобил, най-добър певец в страната и др.).Въпросите в проучването QUDAL – QUality meDAL, са с отворен край, т.e. на анкетираните не се дават предварителни варианти за отговор. Те свободно посочват имената на производители и доставчици на услуги, които според тях принципно се отличават с най-добро качество.
В раздела на проучването, посветен на българското кисело мляко, на анкетираните бе зададен следният въпрос:
"Посочете името на българско кисело мляко, което според Вашия личен опит и мнение предлага абсолютно най-високо качество на българския пазар".
На този въпрос най-голям брой потребители са отговорили: "На баба".Проучването на QUDAL не измерва пазарния дял или силата на даден бранд, а единствено и само опита и удовлетвореността на анкетираните от качеството на предлаганите на пазара продукти/услуги.
Методология и представителна извадка Проучването QUDAL – QUality meDAL България 2014/2015, бе извършено от швейцарската организация ICERTIAS – International Certification Association GmbH на територията на нашата страна през м. март 2014 г., използвайки онлайн анкетиране по метода CAWI – DEEPMA (Computer Assisted Web Interviewing – Deep Mind Awareness). Участваха 1200 български интернет потребители на възраст над 15 години. Проучването обхвана цялата територия на България. За "На баба" Киселото мляко "На баба" излиза на пазара през 2003 година. Впоследствие портфолиото на марката "На баба" се разраства и предлага сирене, кашкавал, сметана и прясно мляко. Още от самото начало продуктите "На баба" стават любими на българските консуматори и марката се затвърждава като една от водещите в категорията на млечните продукти. За QUDAL QUDAL – QUality meDAL (www.qudal.com) е проект на швейцарската организация ICERTIAS – International Certification Association GmbH (www.icertias.com). Проектът QUDAL проучва и награждава физически и юридически лица (производители на стоки, доставчици на услуги, медии, личности, организатори на културни и спортни събития и др.), които предлагат най-високо качество на територията на дадена държава въз основа на мнението на гражданите, т.e. на самите потребители. Целта на проекта QUDAL е да привлече вниманието на широката аудитория към значимостта на качеството в нейния ежедневен избор на продукти и услуги и към правото на гражданите да получават най-високото възможно ниво на качество, както и да помогне на потребителите да открият продуктите и услугите с най-добро качество на пазара.