Технологията за идентификация на вулканична пепел AVOID влиза в производство

еasyJet подкрепя развитието на тази иновативна технология, откакто през 2010 г. вулканична дейност възпрепятства авиацията в Европа
по статията работи: Данаил Казаков
Технологията за идентификация на вулканична пепел AVOID влиза в производство

Авиокомпания easyJet изразява удовлетворение от сделката, сключена между Nicarnica Aviation и Elbit Systems за производство на технологията за идентификация на вулканична пепел AVOID ("Airborne Volcanic Object Identifier and Detector"). Процесът ще започне през 2015 г. и easyJet има за цел да бъде първата авиокомпания, използваща специална система за идентификация на пепел.

Иън Дейвис, ръководител на инженерния отдел в easyJet, коментира: "Това споразумение представлява една значима стъпка напред за превръщането на едно концептуално решение в реалност. еasyJet подкрепя развитието на тази иновативна технология, откакто през 2010 г. вулканична дейност възпрепятства авиацията в Европа. Очакваме с нетърпение да бъдем първата авиокомпания, която оборудва своите самолети с нея".

Д-р Фред Прата, изобретател на технологията AVOID, споделя: "Големи усилия бяха положени за реализирането на първото търговско предлагане на системата AVOID на борда на самолетите на еasyJet. Бизнес отношенията на Nicarnica Aviation с големия доставчик на авионика Elbit Systems гарантират, че AVOID ще отговаря на стандартите на авиационната индустрия и ще се ускори нейното търговско развитие. Интеграцията на системата на борда на самолетите е последното техническо предизвикателство и очакваме да видим първия самолет на еasyJet да лети със системата в най-близко бъдеще."

Системата AVOID може да бъде оприличена на метеорологичен радар за пепел. Създадена от д-р Фред Прата, главен технологичен директор в Nicarnica Aviation, тя включва инфрачервена технология, инсталирана на борда на самолета и осигуряваща картинни образи на пилотите в кабината и на центъра за контрол на полетите. Посредством тези данни пилотите могат да виждат облак от пепел до 100 км. в далечина пред самолета, на височини между 1524 метра и 15 240 метра, позволявайки им да правят малки промени в летателния план, избягвайки всеки подобен облак. Концепцията е много подобна на метеорологичните радари, които са стандарт за авиокомпаниите днес.

На земята, информацията от самолета, получена от AVOID, може да се използва, за да се пресъздаде точен образ на облака от вулканична пепел, с данни в реално време. Така ще има ясна представа каква част от въздушното пространство остава "отворено”, което в друг случай би било блокирано за полети. Следователно ще се намалят прекъсванията на полетите, което е в полза на пътниците.

Технологията беше тествана от Airbus през ноември миналата година чрез уникален експеримент, включващ създаването на изкуствен облак от пепел.

За easyJet:

easyJet оперира въздушно-транспортна мрежа №1 в Европа с водещо присъствие в топ 100 маршрутите и на 50-те най-големи европейски летища.

easyJet лети с над 200 самолета до повече от 700 маршрута между над 130 летища в над 30 държави. Повече от 300 милиона европейци живеят в рамките на един час разстояние с кола от летищата, до които лети easyJet - повече от всяка друга авиокомпания.

easyJet превозва повече от 63 милиона пътници годишно, от които 12 милиона пътуват с бизнес цел.

easyJet приема устойчивостта отговорно. Компанията инвестира в най-новите технологии, оперира ефективно и запълва повечето от своите места, което означава, че пътник на easyJet е отговорен за 22% по-малко въглеродни емисии от пътник на традиционна авиокомпания, ако летят с един тип самолет по един и същ маршрут.

 реклама