VIVACOM с най-високи приходи и през второто тримесечие на 2014 г.

Компанията запазва лидерската си позиция от 2013 г. и през първото полугодие на 2014 г.
по статията работи: Данаил Казаков
VIVACOM с най-високи приходи и през второто тримесечие на 2014 г.
Снимка: vivacom

VIVACOM отчита увеличение в печалбата си за първото полугодие и минимален спад в общите приходи. VIVACOM отново бележи най-високи приходи в сравнение с останалите телекомуникационни оператори на българския пазар, като за първото полугодие на 2014 г. реализира 393 милиона лева или с 1.6 % по-малко спрямо същия период на 2013 г. Телекомът държи стабилен, нарастващ дял от мобилните приходи на пазара в размер на 24%, базиран основно на атрактивните абонаментни програми, съчетани с високо качество на услугите и обслужването. Това показват финансовите резултати на компанията за второто тримесечие.

Непрекъснатите инвестиции в 3G мрежата с най-добро покритие в България, заедно с изгодните абонаментни предложения, водят до ръст както на мобилните абонати на VIVACOM (от 2.4 милиона към 30 юни 2013 г. на 2.7 милиона към 30 юни 2014 г.), така и в продажбите на смартфони и таблети. Увеличеното потребление както на гласови услуги, така и на данни води до ръст на средния приход от мобилен абонат, който за периода се е покачил до 11.4 лв. спрямо 10.9 лв. за първото тримесечие на годината.

VIVACOM държи лидерството на пазара на фиксирана телефония и през първото полугодие на 2014 г., независимо от спад в броя на клиентите на фиксирани услуги в сравнение с края на второто тримесечие на миналата година - от 1.4 милиона за 2013 г. на 1.3 милиона за 2014 г. Това е вече трайна тенденция за заместване на фиксираната телефония с мобилна, която води до повишаване броя на потребителите на мобилни услуги.

В резултат на продължаващите инвестиции в оптична високоскоростна мрежа и в интерактивна телевизия, броят на абонатите на фиксиран интернет нараства с 2% за отчетния период - до 335 хиляди абоната. От тях потребителите на оптичен интернет вече достигат 28%, като за съответния период на миналата година те са били 15%. Към края на полугодието VIVACOM вече покрива 780 хиляди домакинства с високоскоростна оптична връзка спрямо 512 хиляди домакинства за същия период на 2013 г. и продължава да изгражда мрежа, която осигурява на потребителите реално достижими скорости до 100 Mbps и интерактивна телевизия с над 140 канала.

За VIVACOM

VIVACOM e търговската марка на БТК ЕАД, водещият телекомуникационен оператор в България. Компанията предлага пълно телекомуникационно обслужване – фиксирана и мобилна телефония, високоскоростен интернет и пренос на данни. Конвергентните услуги, които VIVACOM предоставя на своите крайни потребители и корпоративни клиенти, са достъпни в повече от 1000 магазина на телекома и неговите дилъри в цялата страна. Повече информация за VIVACOM, нейните продукти и услуги можете да намерите на 123 и www.vivacom.bg.

 реклама