VIVACOM намалява неустойките при прекратяване на договорите си в полза на своите абонати

Новите условия ще са факт от следващата година
по статията работи: Георги Велев
VIVACOM намалява неустойките при прекратяване на договорите си в полза на своите абонати
Снимка: vivacom

24 октомври, София - VIVACOM ще бъде първият от мобилните оператори в България, който ще намали размера на неустойката при предсрочно прекратяване на договора по желание на потребителя. Промяната, която е изцяло в полза на клиентите, е резултат на съвместната работа между телекома и Комисията за защита на потребителите (КЗП), която обърна внимание на всички мобилни оператори за наличие на неравноправна клауза в потребителските договори, предвиждаща необосновано висока неустойка при предсрочно прекратяване. VIVACOM стартира съвместна работа и преговори с Комисията и направи предложение за съществена промяна в политиката си за условията на прекратяване на договорите за електронни съобщителни услуги от страна на физическите лица, които са абонати на телекома. В резултат на това, размерът на неустойката при предсрочно прекратяване на договора няма да надвишава три месечни такси по техния стандартен размер, независимо от неговата продължителност (12 или 24 месеца). В тези случаи, ако на абонатите е предоставена отстъпка от цената на абонаментните планове или от пазарната цена на закупени от тях устройства, те ще следва да възстановят и част от стойността на предоставените по договора отстъпки, съответстваща на оставащия срок на договора.

Новите условия по договорите ще се прилагат само за потребителите, които са физически лица и ще се реализират на два етапа, тъй като е необходима съществена промяна на счетоводната политика и софтуерни програми на телекома за администриране на услугите. Първият етап влиза в сила от 13 януари 2015 г. и предвижда максимална неустойка от 6 месечни такси при предсрочно прекратяване на договора, независимо от неговата продължителност. Вторият етап влиза в сила от 1 май 2015 г. и предвижда максимална неустойка от 3 месечни такси за всички договори за една или две години, като абонатите ще трябва да възстановят и използваните отстъпки за дългосрочен договор и субсидии за устройства, съответстваща на оставащия срок на договора.

Междувременно, до края на месец ноември всички клиенти на VIVACOM ще бъдат информирани писмено чрез фактурите си, че предстоят изменения в общите условия на телекома.

 

За VIVACOM

VIVACOM e търговската марка на БТК ЕАД, водещият телекомуникационен оператор в България. Компанията предлага пълно телекомуникационно обслужване – фиксирана и мобилна телефония, високоскоростен интернет и пренос на данни. Конвергентните услуги, които VIVACOM предоставя на своите крайни потребители и корпоративни клиенти, са достъпни в повече от 1000 магазина на телекома и неговите дилъри в цялата страна. Повече информация за VIVACOM, нейните продукти и услуги можете да намерите на 123 и www.vivacom.bg.

 реклама