Завърши първият ден на Webit Bulgaria Digital Summit

Тазгодишното издание на Webit в България бе открито официално от Заместник Кмета на София, Дончо Барбалов
по статията работи: Елица Елефтерова
Завърши първият ден на Webit Bulgaria Digital Summit
Снимка: Webit

Събитието събра над 1000 делегати,сред които основните участници на медийния и дигитален пазар в България, рекламодатели, предприемачи, инвеститори и висши представители на държавната администрация.

Тазгодишното издание на Webit в България бе открито официално от заместник кмета на София, Дончо Барбалов. В речта си той заяви готовност Софийска Община да подкрепи развитието на малкия и среден високотехнологичен бизнес чрез различни инициативи и програми. "Столична община винаги подкрепя събития, свързани с развитието на младите хора.”, заяви той и от името на Йорданка Фандъкова, която е патрон на Webit България.

В церемонията по официалното откриване участие взеха още Председателят на е-Академия и организатор на Webit, Пламен Русев, Главният изпълнителен директор на Уникредит Булбанк, Левон Хампарцумян и Главният технически директор на Мобилтел, Хорст Пертл. Всички те наблегнаха на значението на онлайн средата за развитието на модерния бизнес и преодоляването на икономическите предизвикателства. Друг основен акцент в речите им бе нуждата от целенасочена политика за подпомагане на предприемачеството във високотехнологичния сектор, където има огромен потенциал за създаване на нови работни места.

Пламен Русев сподели и визията си за развитието на културата, комуникацията и бизнеса в следващите 10 години. "Убийството на дистанцията води до възхода на локацията. Топ приложенията на бъдещето ще ни дават все по-добра информация за това какво се случва около нас”, заяви той. Лекторите бяха единодушни, че бъдещето ще бъде мобилно. По данни на Световната Банка, в новите и възникващи пазари се наблюдава 0.8 процентни пункта увеличение на БВП за всеки 10 смартфона на 100 души.

Програмата на събитието започна с презентация на Томас Джинилд, Управляващ директор на Gemius Дания. "Да познаваш клиентите си означава да печелиш нови клиенти", заяви Джинилд лаконично още в началото. Данните от презентацията му ясно показаха, че предлагането на диверсифицирани услуги във финансовия сектор е значително по-успешно при деверсификация и на потребителите. Резултатите от рекламни кампании при ясно определяне на таргет аудиторията и поведенческите модели са два пъти по-добри в сравнение с тези, при които липсват ясни данни за потребителското поведение.

В следващата презентация Огнян Димитров, Мениджър партньорски отношения в Мобилтел, разказа повече за развитието на NFC плащанията в България. Той наблегна на удобството при използването на мобилни плащания с чип както за търговците, така и за потребителите. Тенденцията е безконтактните плащания да заменят досегашните методи и това се доказва от множеството съществуващи решения на водещи световни компании като Google, VISA и др. До няколко години, всички нови терминали в България ще бъдат изцяло безконтактни, обеща той.

Програмата на Webit предложи и изключително интересна панелна дискусия на тема "Финанси, застраховане и банки – дигитален маркетинг, мобилни решения и успешни практики от България и света". Участниците се обединиха около мнението, че дигиталната среда предоставя огромни предимства при увеличаване на продажбите в сектора, най-вече заради удобството от използване на онлайн услуги и възможността за точно таргетиране на рекмалните послания.

Изключително интересна статистика предостави Павел Пенчев от Еконт Експрес. По данни на фирмата, за по-малко от 2 години в периода 2010 - 2012 онлайн продажбите в България са се увеличили 32 пъти.

Значението на дизайна и мобилната среда при създаването на успешен бизнес бяха сред акцентите в презентацията на Жанет Баирева, Изпълнителен директор на Allegro Group, част от която е и популярният сайт Продавалник. Жанет сподели, че един от основните принципи за успешния онлайн бизнес е "По-малко, по-добре". Това означава изчистен и интуитивен дизайн, съобразен със спецификите както на уеб, така и на мобилните устройства, който българите все по-често използват при пазаруване. "Всяка милисекунда и всеки килобайт са от значение – бързината на зареждане има огромно значение за посещаемостта на един търговски сайт в българския уеб", допълни още Баирева.

Специално внимание на социалните мрежи обърна Весела Симова, съосновател на Bebebook. Тя сподели с аудиторията, че "лайковете" далеч не означават повече пари за бизнеса и ключът към успеха в социалните мрежи се крие в диалога с клиентите, а не в безцелно постване на създаване на фен страници.

Особен интерес предизвикаха презентациите, насочени към автомабилната индустрия. Христина Пейчева, Мениджър корпоративни комуникации в BMW България, сподели, че според глобално проучване на KPMG, 59% от потребителите посочват Интернет връзката и синхронизацията с мобилни устройства сред ключовите фактори при избор на нов автомобил.

Александър Григоров, Бранд и онлайн маркетинг мениджър на Toyota Balkans пък сподели, че потребителите посещават шоурума единствено за да се уверят, че онлайн проучването им при избор на нов автомобил е вярно. Според него, решението за покупка става точно по време на това проучване и информацията в блоговете например има същата тежест, както и ТВ рекламата.

Иво Цеков, Директор на агенция Пиеро97, сподели много обнадеждаващи данни за онлайн рекламата в България, която отбелязва постоянен ръст през последните 3 години (7% за 2012) за сметка на телевизията, радиото и печатните медии.

В следващата презентация представителят на Google Полин Бътър заяви, че препоръките в социалните мрежи оказват все по-голямо положително влияние върху трафика към сайта и продажбите. Тя допълни, че това важи с особена сила при онлайн търговията.

Денят продължи със специален конферентен поток, посветен на информационните технологии в здравеопазването и фармацията. Според Александър Симидчиев, Директор направление в ГлаксоСмитКлайн България, най-голямото предизвикателство в момента е въвеждането на иновациите в реална клинична среда. Според него, мащабната интеграция на Интернет и новите технологии може да доведе до 40% спад в цените за крайния потребител в някои направления на медицината.

 реклама